סלם 2017 מימין, ובתקופת מחלה ב-2012 משמאל

תושבת חולון החלימה מהסרטן האלים ותומכת בנשים חולות

אורלי סלם, תושבת חולון, עברה מסכת ייסורים עד להחלמתה מהסרטן. עכשיו היא יוצאת במסע הסברה: "אפשר להחלים אם מגלים בזמן"

פורסם בתאריך: 22.10.17 11:47

לפני חמש שנים, בהיותה בת 39, אובחן אצל אורלי סלם, תושבת חולון, סרטן השד. המחלה התפשטה גם לבלוטות הלימפה והתברר כי מדובר בסרטן אלים במיוחד. אם כל זה לא הספיק, התגלה כי סלם נושאת את הגן BRCA 1 האחראי לסרטן השד ולמספר סוגי סרטן נוספים, והיא נאלצה לעבור כריתה מניעתית של השחלות והחצוצרות על מנת להקטין את הסיכוי לחלות בסרטן השחלות. היום, אחרי שש שנות תלאות, הקרנות, טיפולי כימותרפיה וניתוחים, סלם, שהחלימה בינתיים, מבקשת להעביר מסר אחד ברור לנשים: "גילוי מוקדם מציל חיים. לכי להיבדק והצילי את עצמך".

"את הגוש בחזה", מספרת סלם, "גיליתי בעצמי במישוש. כשהרגשתי את הגוש, מיד הבנתי שמשהו לא תקין ושאני חייבת ללכת להיבדק", היא מספרת כיצד אובחנה אצלה מחלת הסרטן.

כבר למחרת קבעה תור לכירורג שד. "הכירורג בדק אותי, מישש את הגוש וניסה להרגיע אותי, בטענה שאני צעירה ונראה לו שמדובר בגוש שומני בלבד, שאינו מרגיש לו חשוד ושאין צורך להיכנס ללחץ. שמחתי מאוד אבל יחד עם זאת, על מנת להיות רגועה, ביקשתי הפניה לבדיקת ממוגרפיה ואולטרסאונד".

סלם ביצעה את הבדיקות וכבר באותו יום קראו לה לבוא לקחת את התשובות ולחזור לרופא. "כשחזרתי לרופא עם התשובות, הוא הסביר לי שיש לבצע ביופסיה על מנת לבדוק את אופי הגידול. תשובת הביופסיה לא איחרה להגיע ולצערי היתה חיובית – סרטן שד. בהמלצת הרופא ביצעתי בדיקת MRI שאבחנה ארבעה גושים בשד שמאל".

הרופאים המומחים החליטו על ניתוח "ניקוי" השד הנגוע, שלאחריו עברה סלם שני ניתוחים משמרי שד, אך כשהגיעו התשובות של הפתולוגיה מהניתוח, התברר כי הסרטן התפשט בבלוטות הלימפה. בלוטות הלימפה היו נגועות בסרטן והמחלה היתה כבר בשלב מתקדם, שלב 3, וכמו כן התברר כי מדובר בסוג סרטן אלים במיוחד.

"התחלתי בטיפולי כימותרפיה למשך מספר חודשים. לאחר סיום הטיפולים הכימותרפיים, קיבלתי גם טיפול בקרינה, כ-35 הקרנות ממוקדות לאזור השד", מתארת סלם את פרוטוקול הטיפולים שעברה. "בינתיים, בתוך הכאוס הנורא שעברתי, נשלחתי לביצוע בדיקה גנטית לנשאות ובבדיקה התברר כי אני נושאת את הגן BRCA 1 – גן האחראי לסרטן השד ולמספר סוגי סרטן נוספים". בסמוך ליום הולדה הארבעים, עברה סלם גם כריתה מניעתית של השחלות והחצוצרות על מנת להקטין את הסיכוי לחלות בסרטן השחלות.

איך שרדת את התקופה הקשה הזאת מבחינה נפשית?

"בזמן גילוי המחלה חיפשתי תמיכה ומצאתי בפייסבוק את קבוצת 'גמאני – חליתי בסרטן השד', שם קיבלתי תמיכה, התייעצתי בכל בעיה, הכרתי נשים שהיו במצבי וגם נשים שהחלימו ונטעו בי תקווה שאפשר לעבור את הטיפולים ולהחלים מהסרטן, אך לצערי גם איבדתי חברות יקרות בדרך, נשים צעירות שלא היו מודעות לסכנה וגילו כשכבר היה מאוחר מדי".

סלם החלימה והחליטה לקחת חלק בקבוצת התמיכה "גמאני – חליתי בסרטן השד". "תמכתי בנשים החדשות שנכנסו לקבוצה, השתתפתי בניהול הקבוצה ושימשתי כרכזת אזורית במשך כשלש שנים", היא אומרת. "כיום אני פעילה ומרצה בנושא העלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד בקרב נשים צעירות ואני מזמינה את כולם להצטרף לאירוע להעלאת המודעות לגילוי סרטן השד, שייערך ביום שישי הקרוב (27.10)".

המסע "גמאני עושה רעש", בהפקת סלם וחברותיה ובשיתוף סוכנות הארלי דוידסון בישראל, ייצא מחולון מבניין הכשרה, ברחוב המלאכה 6, בשעה 10:00 לכיוון מגדלי עזריאלי בתל אביב, יעבור בנמל תל אביב, בטיילת ויסתיים בחולוןו. "יחד נעשה רעש להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד", אומרת סלם, "כשהמסר המרכזי שלנו לנשים בכל הגילאים הוא: גילוי מוקדם מציל חיים. לכי להיבדק והצילי את עצמך".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר