המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון

מומחה בינלאומי בביקורו ב"וולפסון": "עשיתם התקדמות עצומה"

פרופ' פליקס ברגר, מנהל מרכז הלב בברלין בביקורו ב"וולפסון": "לפני 35 שנה לא היה כאן מנתח לב אחד מומחה בילדים"

פורסם בתאריך: 7.11.17 15:05

בחודש אוקטובר אשתקד צוינה במרכז הרפואי וולפסון הקמתו של בית חולים חדש לילדים במסגרת טקס הנחת אבן פינה. בית החולים לילדים יהווה מרכז בינלאומי לטיפול בילדים הלוקים בליבם, הרבה בזכות תרומות לארגון "הצל ליבו של ילד".

במסגרת שיתוף פעולה בפרויקט "הצל ליבו של ילד" והיחידה לקרדיולוגית ילדים במרכז הרפואי וולפסון בחולון, ביקר לאחרונה בישראל פרופ' פליקס ברגר, מנהל "מרכז הלב" בברלין, גרמניה, ממרכזי הלב המובילים באירופ. בביקורו העניק פרופ' ברגר הרצאות בישראל בכנס לקרדיולוגים וכמו כן ביצע  צנתורי לב חדשניים לסגירת פגמים בלב, יחד עם צוות היחידה לקרדיולוגיית ילדים ב"וולפסון".

ביקורו האחרון של פרופ' ברגר בישראל היה לפני 35 שנה. לדבריו, "בפעם הקודמת בקושי היה פה מנתח לב אחד שהתמחה בילדים ובקושי נערכו צנתורים. נעשתה כאן התקדמות עצומה". מאחורי ביקורו הנוכחי של פרופ' ברגר עומד מנהל מערך צנתורי לב בילדים, ד"ר אסא שגיא. ד"ר שגיא נשלח מטעם "וולפסון" להשתלמות בת שנתיים ל"מרכז לב" בברלין, מרכז המתמחה בצנתורי לב לילדים, מהגדולים באירופה. "מאז שחזרתי ארצה, פרופ' ברגר ואנוכי נמצאים בקשר מרתק ומצנתרים ביחד גם באפריקה, גם בארץ וגם בברלין".

לדבריו, פרופ' ברגר העביר את רשמיו לנשיא גרמניה וטען בפניו כי בכל חייו המקצועיים לא נתקל בארגונים כמו הארגון הישראלי "הצל ליבו של ילד". "הוא שיבח אותנו על כך שאנחנו פועלים לטווח רחוק וממשיכים לשמור על קשר עם הילדים במקומות שאליהם הגענו".

אחד מכל מאה ילדים יסבול מפגם כלשהו בלב. חצי מהם יצטרכו לעבור טיפול כירורגי. "ניתוח לב הוא ניתוח ארוך ומסובך עם החלמה קשה", אומר ד"ר שגיא. "היום אפשר לצנתר ולקצר את משך ההחלמה. יש ילדים ברחבי העולם השלישי שהמצב שלהם חמור ואי אפשר לנתח אותם במדינות שלהם ועל כן אנחנו נכנסים לפעולה".

הארגון "הצל ליבו של ילד" מציל מאות ילדים ממדינות עולם שלישי, אך עם זאת הכסף שמושקע בציוד ובמבנים משמש גם את ילדי ישראל. לדברי ד"ר שגיא: "אנחנו לא פוגעים בהשקעה של מערכת הבריאות וכל מערכת אחרת, אלא מחזקים את התשתיות מסביב. טיפול נמרץ ילדים בבית החולים וולפסון מושתת על 'הצל ליבו של ילד'. הבניין החדש שייבנה נתרם עבור 'הצל ליבו של ילד' אבל ישמש כמובן גם את ילדי ישראל. בנוסף, בפן ההסברתי, הפעילות של 'הצל ליבו של ילד' מקדמת מאוד ישראל ומסבירה את פניה בעולם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר