אילוסטרציה: shutterstock

נטלה גלולות נגד הריון ואושפזה עם תסחיף ריאות

בת 18 מחולון מאושפזת בבית החולים תל השומר עקב נטילת גלולות נגד הריון

פורסם בתאריך: 21.12.17 09:48

בבית החולים תל השומר מאושפזת נערה כבת 18 מחולון אשר נוטלת באופן קבוע גלולות נגד הריון. את המרשם לגלולות השיגה דרך הגניקולוג שלה, אשר לא ערך לה בדיקות מקדימות.

יש לציין כי נטילת גלולות למניעת הריון כרוכה לעתים בתופעות לוואי, כמה מהן שכיחות יותר כמו עלייה במשקל או פיגמנטציה, ואחרות נדירות יותר כמו היווצרות קרישי דם, בעיקר בקרב נשים מעשנות ובקרב נשים שיש להן נטייה מולדת לקרישיות יתר בדם. מצבים אלה בשילוב עם נטילת גלולות עלולים להסתיים בשבץ מוחי, בתרדמת או אפילו במוות.

הנערה, אשר סובלת מקרישיות יתר – עובדה שלא ידעה עליה עד שאושפזה – החלה להרגיש חולשה ותשישות בחודשים שלאחר נטילת הגלולות. בבדיקות מקדימות שנערכו לה לא נמצאו סימנים מדאיגים. עם זאת, במהלך בדיקת סי.טי בתחילת השבוע שעבר נמצאו קרישי דם רבים סביב הריאות ובתוך העורק המוביל דם לריאות. הנערה אושפזה בבית החולים תל השומר ומטופלת בתרופות לדילול דם.

בן זוגה של הנערה סיפר: "אנחנו ביחד כבר חצי שנה. אחרי שלושה חודשים הלכנו לערוך בדיקה למחלות מין וכשנמצא ששנינו בריאים, היא החלה ליטול גלולות. לא חשבנו שזה עלול להיות כל כך מסוכן. בעינינו זה נראה כמו אקמול או אדוויל, תרופה גנרית. כעת אנחנו מבינים כמה היה חשוב לערוך בדיקות מקדימות לפני שנוטלים גלולות".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר