רופא השיניים ד"ר אילייה מושייב: עולם חדש של שתלים דנטליים

לאחר מחקר ארוך, פיתח ד"ר אילייה מושייב שיטה ייחודית המאפשרת מתן מענה מקיף של טיפולים מורכבים במינימום זמן וללא סבל

פורסם בתאריך: 5.2.18 11:00

רופא השיניים ד"ר אילייה מושייב מביא את הבשורה: שיטה ייחודית שפיתח לאחרונה מאפשרת לטפל בשתל קיים. בשיטות הטיפול המקובלות עד כה, במקרה של דלקת בשתל, או נסיגת עצם מסביב לו, שיקום הפה עד אותו רגע מבעית היה פשוט יורד לטמיון: היה צורך לעקור את השתל, לנתח, לעבור תהליך בניית עצם, להמתין מספר חודשים ורק אז להתחיל את השיקום שוב ולהתקין שתל חדש. לא עוד.

"פיתחנו שיטה", מסביר ד"ר מושייב, "בניתי את השתל כך שאני יכול בכל שלב לקצר אותו. זוהי שיטה שחקרנו בחברה שלי במשך שבע השנים האחרונות. כמו בדלקות חניכיים, לפעמים יש בריחה של העצם מסביב לשתל. פיתחנו שתל שבו אפשר לחתוך מהחלק הגלוי שלו ולהמשיך להשתמש בו. שתל מחזיק 12 שנים בממוצע ואז הוא נופל או מחליפים אותו. בכל מקרה, אי אפשר לתבוע אחרי 12 שנים מבחינה משפטית. כשהשתל כבר לא טוב לשיקום, אנחנו יכולים לטפל בו, לחתוך ממנו, כך שהשיטה שלי מאפשרת להמשיך להשתמש ולא צריך להחליף. כשאנחנו שמים שתל, אנחנו כבר חושבים על העתיד, להאריך את החיים שלו בלי לגרום סבל למטופל".

לא עדיף להשתמש במקרים כמו שתיארת בשתל חדש?
"שתל נקלט היטב בעצם. להוציא אותו יוצר יותר בעיות מאשר להכניס. הוא מחובר היטב לעצם וצריך לחתוך הרבה ממנה בשביל להוציא אותו. נוצר כיס גדול סביבו. אז עדיף לטפל בו ולשמר כמה שניתן".

הוא גם מבטיח לקצר את הזמני הטיפול – מבטיח ומקיים. במקום חצי שנה, כבר תוך שבוע או שבועיים תוכלו לצאת עם שתל קבוע, ולהמשיך בחיים. כאילו אין כלום כי – לא היה כלום. את שיטות הטיפול שפיתח בעבודה ובמחקר יסודי משך שנים, הוא חולם להנחיל לרופאים נוספים בארץ, בעולם.

איך הצלחת לצמצם את זמן הטיפול בצורה כזו?

"בזכות הידיים שלי. אני בעל מקצוע, יש לי ניסיון גדול. אני לוקח שתל רגיל ויודע להחדיר אותו, כך שאפשר לסיים כל טיפול תוך שבוע-שבועיים, ולעבור לשתל קבוע. לא כל רופא יכול לעשות את זה. אבל אנחנו היום עובדים על פיתוח חלבון שיאפשר לכל הרופאים לקצר את זמני הטיפול".

חלבון?

"אנחנו מכניסים בחומר של השתל חלבון שאחראי על בניית העצם. חלבון סינטטי, קיים גם בגוף האדם. החלבון מקצר את התהליך מחצי שנה לשבועיים-שלושה. זה כיום בשלבי פיתוח. הגשנו בקשה למשרד הבריאות, וכשיאושר למחקר – נצא לדרך".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

ד"ר מושייב עוסק ברפואת שיניים 35 שנה, מתוכן כ-30 בהתמחות ספציפית בהשתלות שיניים. "היה ברור לי שאני אהיה רופא", הוא מספר וצוחק, "לא היתה ברירה, זה עובר בגנים". מושייב, בן ה-58, העומד בראש מרפאה עצמאית בבעלותו בחולון מאז שנת 1990, נולד בברית המועצות לשעבר למשפחה של רופאים. גם שלושת ילדיו נמצאים בשלבים שונים של הכשרה מקצועית לתחומי הרפואה. כנראה שזה באמת עניין של תורשה.

שתל בהתאמה אישית

את עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטת מוסקבה הקדיש מושייב לנושא ההשתלות ומאז לא הפסיק ללמוד ולפתח במטרה להקל על מטופליו ולהביאם בזמן הקצר ביותר לחיוך המושלם. לפני עשר שנים, לאחר שנים של עבודה בחברת שתלים, הקים את חברת DMI שעוסקת בפיתוח ובייצור השתלים, כך שהתהליך כולו עובר בהקפדה תחת ידיו. הייצור העצמי מאפשר התאמה מיטבית למטופליו: "בחברות מייצרים מספר סוגי שתלים וצריך להשתמש באחד הסוגים. אנחנו יכולים לייצר כל שתל במיוחד לכל מטופל, ולהתאים אותו באופן אישי".

ד"ר מושייב מצביע על יתרון נוסף בשיטה שלו – קיצור זמני הטיפול. במקום חצי שנה, כבר בתוך שבוע או שבועיים תוכלו לצאת עם שתל קבוע ולהמשיך בחיים. את שיטות הטיפול שפיתח בעבודה ובמחקר יסודי הוא חולם להנחיל לרופאים נוספים בארץ ובעולם.

איך הצלחת לצמצם את זמן הטיפול בצורה כזו?
"בזכות הידיים שלי. אני בעל מקצוע, יש לי ניסיון גדול. אני לוקח שתל רגיל ויודע להחדיר אותו, כך שאפשר לסיים כל טיפול בתוך שבוע-שבועיים ולעבור לשתל קבוע. לא כל רופא יכול לעשות את זה, אבל אנחנו היום עובדים על פיתוח חלבון שיאפשר לכל הרופאים לקצר את זמני הטיפול".

ד"ר מושייב מסביר: "אנחנו מכניסים בחומר השתל חלבון שאחראי על בניית העצם. חלבון סינתטי, שקיים גם בגוף האדם. החלבון מקצר את התהליך מחצי שנה לשבועיים-שלושה. זה נמצא כיום בשלבי פיתוח. הגשנו בקשה למשרד הבריאות, וכשיאושר למחקר, נצא לדרך".

שתלים הם ההתמחות הראשית שלו, אבל לא רק. במרפאה שלו מציע ד"ר מושייב את כל מגוון טיפולי השיניים, הוא וצוות של עשרת הרופאים שעובדים איתו. יש גם מעבדה צמודה למרפאה, כך שאין צורך להיטלטל ולא צריך לחכות. "כשהמטופל מרוצה, אני מרוצה", הוא מסכם, "הכי אני אוהב בעבודה את החיוך של הפציינט בסוף".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר