המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון

בית החולים וולפסון: המאבטחים לא יערכו בדיקות חמץ למבקרים

בית החולים בחולון הצטרף לשלושה בתי חולים נוספים שהודיעו כי לא ינחו את המאבטחים לערוך בדיקות חמץ: "מערך האבטחה אינו חלק ממערך ביעור החמץ"

פורסם בתאריך: 27.3.18 14:11

הנהלת בית החולים וולפסון בחולון לא תמנע ממבקרים להיכנס עם חמץ אל שטח בית החולים. בניגוד לשנים הקודמות שבהן הונחו המאבטחים בכל הכניסות לערוך בדיקת חמץ בתיקי המבקרים, השנה יסתפקו בוולפסון בהצבת שלטי הסברה בלבד.

הבוקר (שלישי) פורסם ב"הארץ" כי לפחות ארבעה בתי חולים, בהם וולפסון, כבר החליטו להנחות את השומרים בכניסה שלא לערוך בדיקת חמץ בתיקיהם של המבקרים. מדובר בהחלטה המתנגשת ב"נוהל בתי החולים" של הרבנות הראשית לישראל, לפיו בימי חג הפסח מונחים שומרי בתי החולים לבדוק בתיקיהם של המבקרים האם יש בתוכם מזון חמץ. מלבד וולפסון המתנגד להנחייה, הודיעו הנהלות בתי החולים רמב"ם, איכילוב וברזילי כי לא יערכו בדיקות חמץ.

המהלך של בתי החולים המתנגדים לבדיקת חמץ, נעשה לאחר שארגון "הפורום החילוני" הגיש עתירה לבג"ץ נגד הנחיית הרבנות, ועוד בטרם הכריע בג"ץ בנושא.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

 

 

סוגיית בדיקת החמץ בבתי החולים עולה מדי שנה לדיון ולוויכוח, פרט בשנים האחרונות בעקבות קולות מחאה של המתנגדים לכפיה הדתית. מנגד, שומרי הכשרות קוראים להכשרת בתי החולים לפסח. בעבר הציעה הרבנות הראשית לישראל לנסות ולפתור את הבעיה בכך שיוקצה מתחם מיוחד שאליו יוכלו להיכנס עם חמץ, אך דווקא משרד הבריאות התנגד.

יש לציין כי בתי החולים אינם המקום היחיד שבו מתקיימת בעיית החמץ במהלך הפסח. כך גם בבסיסי צה"ל נאסר על כל החיילים להחזיק ברשותם חמץ בימי הפסח ומאז 1986 קיים בישראל חוק אשר אוסר על מכירת והצגת חמץ בפומבי.

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "מערך האבטחה שלנו עושה את עבודתו והוא אינו חלק ממערך ביעור החמץ. אנו פונים לאחריות האישית של הציבור בנושא זה".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר