עולים על המשקל: עד כמה שמנים הילדים בחולון?

חולון נמצאת בעשירון העליון במדדי ההשמנה בקרב תלמידים בישראל

פורסם בתאריך: 9.4.18 18:35

חולון נמצאת בעשירון העליון של הערים השמנות בישראל בקרב תלמידים. כך עולה מבדיקה של משרד הבריאות המציגה סיכום מדדי-גדילה שבוצעו בבתי ספר על ידי אחיות בריאות הציבור של ספקי שירות שונים והתפרסמה השבוע.

הנתונים נאספו מרשומות הבריאות הממוחשבות של השירותים לבריאות התלמיד. את מדדי הגדילה ניתן לנתח לפי הנושאים הבאים: אזור גיאוגרפי, לאום, סיווג בית הספר (חינוך הממלכתי, הממלכתי דתי, חרדים) ושכבת גיל (כיתה א' או כיתה ז'). מטרת המחקר היתה לבחון את השינויים העוברים על ילדים בתחילת בית הספר היסודי עד לתחילת חטיבת הביניים.

החוקרים מדווחים כי עודף משקל נחשב במדד מסת גוף בין אחוזונים 85 ל-97. השמנה נחשבת במדד מסת גוף מעל אחוזון 97, השמנה חמורה במדד מסת גוף מעל אחוזון 99, השמנה ועודף משקל במדד מסת גוף מעל אחוזון 85.

מהנתונים עולה כי בישראל, 18% מתלמידי כיתה א' סובלים מהשמנה ומעודף משקל, בעוד 30% מתלמידי כיתה ז' סובלים מהפרעות השמנה ומעודף משקל. בחלוקה בין השמנה רגילה, השמנה חריגה ועודף משקל קל, מדובר למעשה ב-10% מהתלמידים הסובלים מעודף משקל בכיתה א' ו-18% מהתלמידים הסובלים מעודף משקל בכיתה ז'.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

העיר ה"שמנה" ביותר בקרב תלמידים בישראל היא ג'אסר א-זרקא, עם 61% מקרים של עודף משקל בקרב תלמידים בכיתה ז'. הישוב ה"רזה" ביותר הוא אבו גוש שבו 12% מתלמידי כיתה א' סובלים מתת משקל.

מה מצב ההשמנה בחולון

6% מהתלמידים סובלים מבעיות השמנה בכיתה א' (4% סובלים מהשמנה חמורה) ו-16% סובלים מבעיות משקל בכיתה ז' (מתוכם, 10% סובלים מהשמנה חמורה). בנוסף לסובלים מהשמנה ומהשמנה חמורה, 16% נוספים סובלים מבעיות עודף משקל "קלות" בכיתה א' ו-19% נוספים בכיתה ז'.

סך הכל מדובר ב-22% תלמידים בכיתה א' עם הפרעות משקל שונות, בהם 19% בנים ו-26% בנות. בכיתה ז', המצב מתהפך. שיעור הבנים בעלי הפרעות משקל מכפיל את עצמו לכדי 41% בעוד הבנות מגיעות ל-32% מקרי השמנה.

חולון היא הישוב ה-35 מתוך כ-500 ישובים שנבדקו בישראל באשר להפרעות משקל, מתוך זה מקום 50 בישראל כישוב עם הפרעות משקל חמורות. נפת חולון (הכוללת את בת ים ואזור) נמצאת במקום ה-20 מתוך 80 בישאל מבחינת בעיות משקל בקרב תלמידים.

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר