חיסון נגד שפעת. אילוסטרציה

עונת השפעת כאן: "בוולפסון" קוראים לתושבי חולון להתחסן

במרכז הרפואי וולפסון מחסנים את העובדים ומסבירים כל מה שצריך לדעת על חיסון השפעת. הנה לפניכם:

פורסם בתאריך: 15.10.18 11:02

עונת החורף הולכת ומתקרבת ואיתה גם מחלת השפעת. השנה, כמו בשנים קודמות, יחולקו חיסונים כנגד וירוס השפעת לציבור הרחב דרך קופות החולים. בתוך כך, הנהלת בית החולים וולפסון בחולון החליטה לצאת בקמפיין פנימי חדש הפונה אל עובדיה ומזמין אותם להגיע להתחסן כנגד וירוס השפעת לפני בואו של החורף. אמש כבר הספיקו להתחסן אל מול המצלמות חברי הנהלת בית החולים במהלך ישיבת ההנהלה.

במסגרת הקמפיין הקורא לעובדים להתחסן, הופץ סרטון בהשתתפות מנהלת היחידה למחלות זיהומיות, ד"ר יסמין מאור, המסבירה בקצרה אודות יעילות החיסון כנגד שפעת ומדוע מומלץ לנטול אותו. בתוך כך, ועל מנת לעודד את הציבור לצאת ולהתחסן, במרכז הרפואי וולפסון הוחלט פעם אחת ולתמיד לשים סוף לחמישה מיתוסים על חיסון השפעת בפוסט מאת ד"ר מאור שפורסם בדף הפייסבוק של בית החולים:

החיסון אינו מגן בפני שפעת – לא נכון

במרבית השנים החיסון מגן מפני מרבית זני השפעת הגורמים למחלה. היו שנים בודדות בלבד בהן לא היתה התאמה מלאה בין הזן שנכלל בחיסון לבין הזן שגרם בפועל לתחלואה בשפעת וגם אז אם עומדים את כמות המקרים שנמנעו כתוצאה מהחיסון עדין מדובר על התערבות רפואית מאד יעילה וזאת בגלל התפוצה המאוד רחבה של שפעת באוכלוסייה ובצוות מטפל.

לחיסון תופעות לוואי קשות – לא נכון

החיסון לשפעת נחשב לבטוח ודל בתופעות לוואי. הסיכון להתפתחות תסמונת נוירולוגית מסוג גיאן בארה עומד על פחות ממקרה אחד למיליון מנות. הסיכון לסיבוך זה מתחלואה בשפעת גבוה במאות אחוזים.

החיסון גורם לשפעת – לא נכון

החיסון מומת ולכן לא יכול לגרום לשפעת. לעתים נדירות החיסון גורם לתגובת חום הנמשכת 24 עד 48 שעות. תגובה זו אינה מסוכנת וחולפת ללא טיפול.

מי שאלרגי לביצים לא יכול להתחסן – לא נכון

ניתן לתת את החיסון גם לאלרגיים לביצים. למי שפתח תגובה קשה לחלבון ביצה יש לתת את החיסון במקום שבו יש ידע בטפיול באלרגיה כגון מרפאת בית חולים ותחת השגחה.

עדיף לנשים בהריון לא להתחסן – לא נכון

נשים בהריון הן בסיכון גבוה יותר לסיבוכי שפעת ולכן מאד מומלץ לקבל את החיסון בהריון. החיסון מגן גם על האם וגם על הילוד.

מכאן נקווה כולנו כי החורף הבא עלינו לטובה יהיה רווי במשקעים ונטול חולי שפעת.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר