קרן נהדרית לוי. תמיכה חשובה
קרן נהדרית לוי. תמיכה חשובה

מקימת קבוצת התמיכה לחולי קרוהן וקוליטיס בחולון: "חיי סובבים סביב המחלה"

על פי הערכת משרד הבריאות, בחולון חיים כ-10,000 חולי קרוהן וקוליטיס, שעבורם הקימה קרן נהדרית לוי את קבוצת התמיכה "יחד נתעצם" במרכז פסגות בעיר

פורסם בתאריך: 7.11.18 12:57

תושבת חולון יזמה והקימה קבוצת תמיכה לחולי קרוהן וקוליטיס, שתי מחלות מעיים דלקתיות קשות, "יחד נתעצם". במסגרת הקבוצה ניתנים תמיכה וייעוץ לחולים, תוך כדי שיתוף בעצות, קשיים ופתרונות למצבים. על פי הערכת משרד הבריאות, בחולון יש כ-10,000 חולי קרוהן וקוליטיס.

קרן נהדרית לוי מספרת כיצד במסגרת פרויקט לקידום הבריאות בקהילה, שארגנה רשת קהילה ופנאי במרכז פסגות בחולון, הקימה את הקבוצה: "אני חולת קרוהן זה 27 שנים. עברתי דרך ארוכה של טיפולים שונים כולל ניתוחים מצילי חיים. ככל שחלפו השנים הבנתי שלמעשה כל חיי סובבים סביב מחלת הקרוהן והטיפולים הרפואיים. החלטתי שאני רוצה משהו אחר בחיי וחיפשתי דרכים שונות לשינוי ולשיפור איכות חיי. המשכתי לתפקד כאם, כרעיה, כפרסומאית וכאשת שיווק, ודאגתי לשמור על תזונה מתאימה, פעילות גופנית ושילוב טיפולים אלטרנטיביים שכללו מעקב וטיפולים קונבנציונליים.

"השתתפתי בכנסים שמעתי הרצאות בנושא, קראתי ולמדתי על חלק מהטיפולים האלטרנטיבי, דבר שעזר לי מאוד לקבל את הקרוהן כעובדה, לטפל בגופי ובעיקר להבין שאני זקוקה לקבוצה תומכת שמכירה את המחלה ואת השלכותיה".

כשהבריאה מהניתוחים שעברה, גברו אצלה הרעיון והתשוקה להקמת הקבוצה. "עם הגיעי לחולון חיפשתי קבוצת תמיכה אך לא הייתה כזאת בנמצא. הפתרון נמצא בדמות פרסום של מרכז פסגות ורשת קהילה ופנאי של עיריית חולון, שבמסגרתו דרושים מתנדבים למיזם 'קידום הבריאות בקהילה'. התנדבתי להקים את קבוצת התמיכה 'יחד נתעצם' ולאחר שעברתי את קורס הדרכת המתנדבים, הדרך היתה פתוחה להגשמת חלומי על הקבוצה של חולי הקרוהן והקוליטיס".



נכון להיום התקיימו שני מחזורי פעילות קבוצתית בשיתוף הדוק של העמותה לחולי קרוהן וקוליטיס בישראל. אחד מחברי הנהלת העמותה, מר אדם אלגריסי, משמש כמנחה, יחד עם גברת רבקה כהן. במחזור השני שהסתיים לא מכבר נערכו במשך כחצי שנה 17 מפגשים, ביניהם מפגש עם רופאה בנושא קרוהן וקוליטיס, מפגשים עם דיאטנית, מפגש עם פסיכולוגית רפואית, קבלת כלים אנרגטיים לשימוש בחיי היום יום – 'מיינדפולנס', סיפורי השראה, מפגש עם מטפלת ברפואה סינית ועוד.

"אנו לקראת המחזור השליש ועוסקים בגיוס חברים לקבוצת חולי הקרוהן והקוליטיס מחולון והסביבה", מסכמת נהדרית לוי. "אנו מקווים שבמחזור ג' יהיה שיתוף פעולה עם בתי החולים מהסביבה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר