חצבת

בהלה בקרב הורים בחולון: מקרה חצבת התגלה במרפאה בקניון

על הורים שילדיהם אינם מחוסנים או שילדיהם בני מתחת לגיל שנה והיו בקניון חולון בתחילת השבוע, לפנות לרופא משפחה או למשרד הבריאות ולברר היכן ניתן להתחסן

פורסם בתאריך: 22.11.18 13:14

לאחר שמשרד הבריאות פרסם אמש (רביעי) נתונים אפידמיולוגיים לפיהם עולה כי נבלמה כנראה העלייה החודשית במספר חולי החצבת, נודע כי ילד בן חמש מחולון חלה בחצבת.

בשלושת השבועות הראשונים של חודש נובמבר נרשמו רק 364 מקרים חדשים של חצבת בישראל, לעומת חודש אוקטובר שבו נרשם שיא חודשי של 924 מקרים. מאז תחילת התפרצות המחלה בחודש מרץ, שבו נרשמו רק שבעה מקרים, מספר מקרי החצבת עד כה עומד על 1,935.

ל"השקמה חולון" נודע כי ילד בן חמש, המתחנך באחד הגנים בעיר, נדבק בחצבת. עוד לפני שהתגלה כי הוא סובל מהמחלה, הוא הגיע עם הוריו למרפאת שירותי בריאות כללית בקניון חולון וכעת קיים חשש כי ילדים אחרים נחשפו אליו ונדבקו במחלה. משרד הבריאות אישר את הפרטים ונציגת ועד ההורים העירוני פועלת כדי לקדם את מתן חיסוני החצבת לילדי העיר.

בתחילת השבוע (ראשון 18.11) הגיעו אם ובתה בת 11 חודשים לקופת חולים כללית בחולון לבדיקה שגרתית. כשנכנסו השתיים למרפאה גילתה האם שקיים חשש להידבקות בחצבת במתחם. מספרת האם:  "ביום ראשון הגענו למרפאת כללית בקניון חולון בקומה מינוס 1. כשנכנסנו פנימה ראיתי מישהי שעוברת עם רשימה שמית ואז אחת האמהות צעקה שיש חשש לחצבת. הילד שסובל מהמחלה הגיע לקופת החולים באזור 11:00 בבוקר. לקחו פרטים מכולם ואמרו שאם זה חצבת, יעדכנו אותנו. בזמן הזה התקשרתי למשרד הבריאות ולמרפאה ועוד לא היו להם תשובות חד משמעיות. ביום שני בבוקר התקבלה תשובה שלא מדובר בחצבת וכבר בבוקר שלאחר מכן התקשרו אלינו ואמרו שמדובר בחצבת בסופו של דבר. שאלתי איפה אפשר להתחסן ואמרו לי שיחזרו אלי. לא חזרו אלי עד עכשיו. התקשרתי לטיפת חלב, קיבלנו אישור על חשיפה ממשרד הבריאות והלכנו להתחסן".

האם טוענת כי הטיפול לא היה מספק והיא מותחת ביקורת על הגורמים הרפואיים: "ההתנהלות של משרד הבריאות וקופת החולים ממש לא מספקת. אנחנו הגענו לקופת חולים אבל מה עם כל מי שהיה בקניון באותו היום? מדובר בקומת מרתף, הילד ירד במעלית, מי יודע באיזה חנויות הוא ביקר? אנחנו נכנסנו אחרונים למרפאה באותו יום ולא תלו שלט או הזהירו אותנו שיש סכנה להידבק בחצבת. ההמלצה של משרד הבריאות היא להתחסן בתוך 72 שעות והם החזירו תשובה רק בסוף הזמן הזה".

ממשרד הבריאות נמסר: "ביום ראשון האחרון נכח במרפאת כללית בקניון חולון מטופל עם חצבת. מחלת החצבת היא מחלה מידבקת שסימניה הם חום, שיעול, נזלת, דלקת עיניים ובהמשך פריחה. אנשים הנחשפים לחצבת ואינם מחוסנים בשתי מנות חיסון עלולים להידבק במחלה. משרד הבריאות עוקב אחר מקרי התחלואה ומזמן את הנחשפים הנדרשים לכך לקבלת חיסון נגד חצבת".



משירותי בריאות כללית מחוז תל אביב-יפו נמסר: "אנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בכל מקרה של חשיפה למטופל החשוד כחולה במחלת החצבת, מועברים הפרטים למשרד הבריאות של כל הילדים ששהו במרפאה חצי שעה לפני כניסת הילד לרופא ושעתיים אחרי. באחריות משרד הבריאות לבצע חקירה אפידמיולוגית ולהחליט לאילו מבין הילדים יש צורך במתן חיסון פעיל או לחליפין חיסון סביל. חיסון פעיל ניתן במסגרת לשכות הבריאות או טיפות החלב וחיסון סביל במסגרת קופת החולים.

"בתום החקירה האפידמיולוגית משרד הבריאות יוצר קשר רק עם מטופלים שצריכים להגיע לביצוע חיסון ומנחה אותם לאן לפנות. נציין כי במרפאה מוצב שילוט המפנה מטופלים עם חשש לחצבת לחדר בידוד וצוות המרפאה מקבל אותם באזור זה, וכך נהג צוות המרפאה במקרה זה כאשר מידע והנחיות כיצד לנהוג נמסרו למטופלים הרלוונטיים.  צוות המרפאה עומד לרשות המטופלים".

נציגת ועד ההורים העירוני ויו"ר ועדת בריאות בהנהגת ההורים, יפית שירקאני, פנתה להורים המודאגים: "לידיעתכם, יש אישור לשמועה כי בחולון התגלה ילד החולה בחצבת. אנא אל תעוררו כרגע פאניקה מיותרת. אני מאתמול בלילה מפעילה מכבש על ועם כל הגורמים להקדים את מתן חיסוני החצבת לילדי העיר. כרגע אנחנו (ועדת בריאות ומינהל החינוך) מוציאים מכתב למשרד הבריאות בדרישה להקדים את חיסון ילדי כיתות א' בחיסון MMRV. הודעה מסודרת אוציא בהקדם. לא פרצה מגיפה בעיר, ומי שעלול להידבק הם ילדים מתחת לגיל שנה או כאלה שלא קיבלו חיסון ראשון".

לדברי נציגת ועד ההורים, כרגע מי שצריך לדאוג הם ילדים מתחת לגיל שנה שהיו ב-18.11 בקניון חולון. "עליהם לפנות לרופא משפחה או למשרד הבריאות ולברר היכן ניתן להתחסן".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר