המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון

משרד הבריאות ל"וולפסון": ציון נמוך למיון כללי וגבוה למיון ילדים

במרכז הרפואי וולפסון אומרים בתגובה לממצאים: "מדובר בנתוני 2017 ומאז התחלפה הנהלת המרכז. ההנהלה הנוכחית מחויבת לשיפור המחלקה לרפואה דחופה"

פורסם בתאריך: 1.1.19 10:24

משרד הבריאות פרסם אתמול (ראשון) את סיכום ממצאי התכנית הלאומית למדדי איכות בכנס שהתקיים במרכז הרפואי בילינסון בפתח תקוה. בין השאר הוצגו תוצאות המודל לתמרוץ מחלקות לרפואה דחופה 2018 שכללו מדדים בזמני המתנה בחדרי מיון לבדיקת רופא, החלטה על אשפוז או שחרור, המתנה למעבר למחלקה, זמינות רופאים בכירים ואיוש אחיות במשמרת – על פי תקן משרד הבריאות.

בישראל יש 29 חדרי מיון ובמהלך שנת 2017 ביקרו בהם 3.07 מיליון איש. נתון זה, אגב, עומד בעלייה מתמדת מדי שנה. זמן ההמתנה הממוצע עד תחילת הטיפול הרפואי הוא 3.22 שעות במבוגרים ו-2.54 שעות בילדים.

המרכז הרפואי וולפסון בחולון, שנכלל בקטגוריית "בתי חולים בינוניים", מוצב במקום לפני אחרון מבין תשעת בתי חולים בקטגוריה זו עם ציון של 63.2%, כאשר מוביל בקטגוריה בית החולים פדה-פוריה 88.8%. "וולפסון" מקדים רק את "שערי צדק", ולפניו מדורגים בתי החולים: הלל יפה, זיו, נהריה, ברזילי, קפלן וכרמל. יצוין, כי מדד זה משקלל בעיקר את זמני ההמתנה, הטיפול הרפואי הניתן וקבלת ההחלטה על שחרור הביתה או אשפוז במחלקה.

בקטגוריות אחרות עומד המרכז הרפואי וולפסון ביעדי משרד הבריאות בזמני טיפול קריטי כמו ביצוע צנתורים (עד 90 דקות ביצוע צנתור מרגע ההגעה לבית החולים), ביצוע CT ראש עם חשד לאירוע מוחי (תוך שלוש שעות וחצי מרגע ההגעה לבית החולים), במתן אנטיביוטיקה לאחר ניתוח קיסרי (הפחתת תמותה וזיהומים לאחר הלידה). לעומת זאת, בקטגוריית טיפול בשבר צוואר הירך (ביצוע ניתוח בתוך 48 שעות, בעיקר במבוגרים), וולפסון לא עומד.

מדד מעניין ביותר שמשרד הבריאות בדק הוא משך הזמן מהקבלה בחדר המיון עד למגע רפואי ראשוני על ידי איש צוות רפואה. על פי הדו"ח, בימים א'-ה' זמן ההמתנה עד לבדיקה ראשונית הוא קצר יותר במשמרת לילה, וזהה במשמרות הבוקר והערב. לעומת זאת בסופי שבוע, זמני ההמתנה ארוכים יותר במשמרות לילה. זאת, בגלל שילוב של מספר גורמים: מיעוט צוות זמין לביצוע הבדיקה הראשונית בסופי השבוע, עלייה בפניות לחדרי המיון במשמרות אלו ובין היתר עקב צאת השבת וזמינות נמוכה של מרפאות בקהילה. זמן ההמתנה ב"וולפסון" בקטגוריה זו: שמונה דקות כאשר הממוצע עומד על עשר דקות.

מהמרכז הרפואי וולפסון נמסר: "המרכז הרפואי וולפסון מייחס חשיבות גבוהה לאיכות ובטיחות הטיפול ולתכנית המדדים הלאומית. חשוב לציין כי הפרסום הנוכחי מתייחס לנתוני שנת 2017 ומאז התחלפה הנהלת המרכז הרפואי. ההנהלה הנוכחית מחויבת להמשך שיפור בכל מדדי האיכות ומדדי תמרוץ המלר"ד (מיון) ופועלת בנחישות כדי להביא להובלה ולמצוינות בכל המדדים. נציין כי מיון הילדים שלנו נמצא בין שלושה בתי החולים המובילים בישראל, דבר שאנו גאים בו ופועלים על מנת לשמרו. זאת ועוד: אנו נמצאים בראש הרשימה עם בתי החולים המובילים במספר מדדי איכות והעיקרי שבהם, השלמת טיפול לאחר ניתוח תיקון שברים בעצם צוואר הירך".



 

 

"באשר למיון (מלר"ד) המבוגרים: מנהל המחלקה לרפואה דחופה ב'וולפסון', אשר מונה באחרונה וייכנס לתפקידו ב-1 בינואר, שם לו כאחד מיעדיו הבולטים את הטיפול המיידי במטופלים עם שבץ מוחי, וכחלק מהתהליך גם את הנושא של זמן ביצוע CT ראש".

ומה אומרים בצמרת משרד הבריאות על הנתונים? סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "מדדי האיכות מוכיחים שיש שיפור בפרמטרים חשובים ואכן יש עדיין לשפר ולייעל את המערכת. זה מה שאנו עושים. לא סביר שזמני ההמתנה בחדרי מיון יהיו גבוהים. מתן תמריצים מוכיח שאנו לוקחים ברצינות את אתגרי המערכת ופועלים לשפר".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אנחנו מחויבים לתכנית ולשיפורה. מעבר לאיסוף מידע אוטומטי ומעבר ממדידת איכות ליישום איכות בכל תחומי הטיפול. אנחנו שמחים לראות שבתי החולים ממשיכים להתפשר והמחויבות שלנו היא להמשיך להסיר את החסמים להמשך השיפור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש אחות בשם אורלי במיון שמתיחסת לחולים כאל שקופים פדוט מי שלא אוהב את העבודה שיתפטר אני בעד שהיא תצא לפנסיה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר