חולים במסדרון. צילום: איגוד הפנימאים בישראל
חולים במסדרון. צילום: איגוד הפנימאים בישראל

עומס במחלקות הפנימיות ב"וולפסון": שני מומחים על 49 חולים

תת תקינה בכוח אדם ובמיטות אשפוז. מנהלי המחלקות הפנימיות בבית החולים וולפסון שותפים למאבק הפנימאים בישראל ומדווחים על המצב העגום מהשטח

פורסם בתאריך: 21.1.19 15:30

זה השבוע השלישי שמנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים ממשלתיים ברחבי הארץ מנהלים מחאה שקטה ומתעדים מדי יום בתמונות ובנתונים מהשטח המתארים את העומס והצפיפות במחלקות, החולים במסדרונות ומחסור בכוח אדם רפואי, בעיקר של רופאים מומחים. גם מנהלי המחלקות בבית החולים וולפסון בחולון שותפים למחאה שמטרתה למנוע את קריסת המחלקות הפנימיות והביא לרפורמה במחלקות הפנימיות על מנת לשפר את מצבן.

מאבק הרופאים הפנימיים אשר מתנהל בשבועות האחרונים הולך וצובר תאוצה. איגוד הרופאים הפנימיים הולך ומפרסם עוד ועוד נתונים לציבור אודות המצב הקשה הקיים במחלקות הפנימיות בבתי החולים ברחבי הארץ. על פי הנתונים קיימת צפיפות רבה במחלקות וכי זה זמן רב שהן נמצאות בתפוצה של מעל ל100%.

גם בית החולים וולפסון שותף למאבק ומנהלי המחלקות מדווחים על המצב העגום. על פי הנתונים שפורסמו הבוקר קיים עומס רב במחלקות הפנימיות ב"וולפסון". במחלקה פנימית ד' מאושפזים 50 חולים, מתוכם שלושה מונשמים ושלושה בבידוד, כאשר קיים תקן ל-38 מיטות אשפוז בלבד. במחלקות פנימית ה' מאושפזים 47 חולים אל מול ארבעה מומחים ושני מתמחים ובפנימית ו' 49 חולים, מהם חמישה מונשמים, ומולם שני רופאים מומחים, שני מתמחים ושני סטאז'רים, כשהתקן הוא עד 38 מיטות אשפוז.

בדיווח שמסרו מנהלי המחלקות ב"וולפסון" ביום חמישי האחרון, בפנימית ד' וולפסון (תקן – 38) היו 44 מאושפזים, מהם ארבעה מונשמים וחולים בבידוד ובהם טיפלו ארבעה רופאים מומחים ולצידם חמישה מתמחים. בפנימית ה' ב"וולפסון" (תקן – 37) אושפזו 47  חולים, מהם שלושה מונשמים, וטופלו על ידי ארבעה רופאים מומחים בלבד ושני מתמחים.

יש לציין כי בית החולים וולפסון אינו מיוחד בנושא זה. בכל בתי החולים בארץ נרשמו נתוני עומסים ומחסור בכוח אדם רפואי.

מבית החולים וולפסון נמסר: "עקב תחלואה רבה בשפעת האופיינית לעונת החורף, קיימים עומסים במחלקות אשפוז פנימיות ברחבי הארץ וגם בוולפסון. הנהלת בית החולים וולפסון נערכת לתגבור המחלקות בכוח אדם ובוויסות מיטבי של האשפוזים לכלל המערכים הרפואיים".



הבוקר יצא במסר אל ראש הממשלה פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית: "ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנחנו, 110 מנהלי המחלקות הפנימיות ומאחורינו עוד אלפי אנשי צוות רפואי, רוצים לומר לך הבוקר שאתם מותחים מדי את יכולת ההכלה שלנו. אפילו אנחנו, אנשי יחידות הסיירת והקומנדו של הרפואה הציבורית, שנמצאים יום יום בקרב מאסף על חיי המאושפזים אצלנו, בלי כוח אדם מספק, בלי תחמושת מספקת, אנחנו פשוט קרובים לקריסה, נוכח העומסים והצפיפות אצלנו במחלקות ובמסדרונות. עד מתי אתה ושאר חברי ממשלתך תמשיכו לא להתעניין ולא לנקוף אצבע? האם עלינו לנטוש את החולים שלנו ולצאת לחסום כבישים כדי שתתעוררו?!".

הרופאים הפנימיים קוראים להחלת רפורמה רצינית במחלקות הפנימיות ומוחים על אדישות הממשלה לנושא, לדבריהם. "הסיפור של צפיפות קיים ומתגבר כי האוכלוסיה גדלה מדי שנה בשני אחוזים ויש יותר ויותר מאושפזים.

בינתיים, קולה הרם של המחאה נשמע בתוך המדיה בלבד. "לא שובתים, לא חוסמים, לא אלימים" היא הסיסמה אשר מלווה את המחאה מן היום הראשון, ואין בכוונת הרופאים לצאת לרחובות. "הרופאים הבכירים לא יעזבו את החולים שלהם כי שביתה משמעותה מוות של חולים", מסכמת דוברת איגוד הפנימים, פנינה שלו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר