אורנה צבי, מנהלת הסיעוד ב"וולפסון". צילום: נאור בן סלמון
אורנה צבי, מנהלת הסיעוד ב"וולפסון". צילום: נאור בן סלמון

״וולפסון": סיוע מיוחד בהתמודדות מול ביטוח לאומי

במרכז מיוחד שנחנך השבוע ב"וולפסון" מסייעים למטופלים בתביעות של קיצבאות נכות, בתיאום ובמיצוי זכויות מול משרדי הבריאות והביטוח הלאומי

פורסם בתאריך: 5.3.19 12:56

"מחלקה ראשונה" – כך נקרא פרויקט ראשון וייחודי מסוגו שמונהג החל מהשבוע במרכז הרפואי וולפסון בחולון ועיקרו: סיוע חינם למאושפזים בהגשת תביעות לקיצבאות נכות מהמוסד לביטוח לאומי. ידוע כי האזרח הפשוט מתקשה בדרך כלל בטיפול בבעיותיו מול הביטוח הלאומי, משרד הבריאות וגורמי סיוע אחרים של המדינה במידת הצורך, והפרויקט למעשה מסייע ככל הניתן בתחום זה ובחינם.

ב"וולפסון" גאים לספר כי "מדובר בפרויקט שהוא כולו שיפור השירות שבית החולים נותן למטופליו וזאת, בנוסף לפרויקט 'יחידת סגולה' מול המרכז לשוויון חברתי שכבר עובד בבית החולים כבר כמה חודשים ומיועד לאוכלוסיה מעבר לגיל הפרישה".

עבודת ההכנה על הפרויקט "מחלקה ראשונה" נמשכה כשמונה חודשים. ביוני 2018 נפגשנו צוותי יחידת מערכות המידע והשירות הסוציאלי של "וולפסון" וצוותים מביטוח לאומי לקידום הפרויקט. ליוזמה חברו גורמים רבים ובהם: עובדי מערכות המידע של בית החולים (W.I.T) והשירות הסוציאלי של המרכז הרפואי, בצוותא עם אנשי מערכות המידע של משרד הבריאות שהם אלה שפיתחו את הממשק.

משרד הסיוע ב"וולפסון" נחנך השבוע והוא ממוקם באזור מרכזי ונגיש בבית החולים, בקומת הכניסה מול המעליות. במקום יש שילוט מתאים שמקל על הפונים.

אורנה צבי, מנהלת הסיעוד והאחות הראשית ב"וולפסון", מסבירה: "מדובר במיזם משותף של משרד הבריאות ו'וולפסון', שנועד להקל על החולים והמטופלים, לרכז מידע וטיפול מול כל גורמי הסיוע הממשלתיים תחת קורת גג אחת. חשוב להדגיש: הסיוע הזה מכוון לכל מי שזקוק לו בכל גיל, לא רק למבוגרים או לזקנים. האזרח המטופל הוא בעל זכויות שמוקנות לו כחוק, אם מדובר בנכות, מוגבלות, חולי וכל הקשיים האחרים, לא תמיד יודע לממש את זכויותיו. הוא נתקל לעתים קרובות בקשיים ואף נאלץ להתמודד מול גורמים שונים".



איך זה מתבצע בפועל?

"אנו, שנמצאים בקשר עם כל גורמי הסיוע, מרכזים את הטיפול, מפנים אותו למקומות הנכונים, מסייעים במילוי טפסים, בהסברים על הזכויות, בהפניה למקומות הנכונים והכי חשוב – אנו מלווים את הפונים וממשיכים לעקוב ולסייע בהמשך במידת הצורך. מדובר בטיפול מתמשך שמלווה על ידנו עד לטיפול ומיצוי הזכויות".

צבי מדגישה כי "כמרכז רפואי, כל המערכות שלנו קשורות לכל המוקדים שלהם זקוקים אותם חולים או מטופלים. הקמנו מרכז מאוד יפה ומזמין, נגיש ומשולט. מעבר לטיפול רפואי אנו בהחלט רואים את תפקידנו כמי שאמורים ללוות את כל מי שזקוק לכך ולסייע לו במיצוי זכויותיו. לאנשים יש זכויות על פי חוק ולא תמיד הם יודעים עליהן או איך לממש אותן. בשביל זה אנחנו כאן". בנוסף, היא מדגישה כי "בחולון ובבת ים יש אוכלוסיה מבוגרת לא מעטה שזקוקה לסיוע בקשרים מול גורמים ממשלתיים ואחרים. הפרויקט הזה אכן יסייע להם בדיוק במקומות הנכונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר