קורס מיוחד בוולפסון: איך לומדים להיות הורים?

"צועדים ביחד להורות": איך מתכוננים ללידה ומה עושים אחריה?

פורסם בתאריך: 13.6.19 17:37

במרכז הרפואי וולפסון יוצא לדרך קורס מיוחד: "צועדים ביחד להורות", קורס ליווי היריון, לידה והכנה להורות. הקורס יכלול שבעה מפגשים, כאשר התכנים בו יועברו על ידי מיטב המומחים מבית החולים ומחוצה לו.

למשתתפים, בני זוג נשים וגברים ואימהות לעתיד, תינתן ההזדמנות להצפת שאלות וחששות, תהיות, חוויות וקשיים כאשר מטרת הקצה: בניית קהילה שתמשיך לצעוד יחד בשלבי החיים השונים.



במסגרת התכנים שיועברו בקורס, יקבלו המשתתפים מידע על מעקב ההיריון וחשיבותו, ינופצו מיתוסים אודות היריון ולידה ויובהר מה באמת נכון, יידונו נושאי גנטיקה בהיריון, רצפת האגן ופעילות גופנית במהלך ההיריון.

בנוסף, במסגרת הקורס יעברו המשתתפים סדנת בישול בריא למשפחה הצעירה – עם אוכל ביד אחת והכנה להנקה. השתלמות זו תועבר על ידי רופאה מבית החולים ויועצת הנקה מוסמכת.

שני השיעורים האחרונים של הקורס יוקדשו להכנה ללידה, הכנת הבית לקבלת הרך הנולד וסיור בחדרי לידה. כל אלה יועברו על ידי מיילדת ומדריכה בכירה קלינית, בצוותא עם אחות מחלקת יילודים.

מדונה דזנאשוילי, מיילדת בכירה, מדריכה קלינית ומרכזת הקורס, מסבירה:  "בחדר הלידה שלנו אנחנו מאמינים בליווי אישי של כל יולדת עוד מראשית ההיריון, התמקדות בשינויים הפיזיולוגיים, תמיכה מירבית ביולדת, בבן או בת הזוג וברך הנולד".

היא מוסיפה כי "בעזרת הקורס 'צועדים ביחד להורות', נעניק את המידע הדרוש להתחלת המסע המופלא שאתם מתחילים כמשפחה, על מנת להפחית את החששות, לקבל כלים פרקטיים לתחילת המסע ולייצר הורות מיטבית – כפי שאנחנו יודעים לעשות בחדר הלידה שלנו בוולפסון".

במחלקת נשים ויולדות בבית החולים מסבירים כי "שלושת החודשים הראשונים שלאחר הלידה הם למעשה הטרימסטר הרביעי, הם ההמשך הישיר של ההיריון ותחילתו של מסע ההורות. אנו מאמינים כי ככל שמתכוננים לקראתו, אפשר לצלוח אותו ביתר קלות".

"מתוך מחשבה כי התכוננות לתקופה שאחרי הלידה יכולה להקל בשבועות הראשונים, נדבר על הורות מקרבת, לנהוג בשיקול דעת והרכות, להימנע ככל שניתן מלחצים ולמעשה – 'לדבר בשפה משותפת'".

הקורס ייפתח במרכז הרפואי וולפסון ביום שני, ה-1 ביולי. עלות הקורס לזוג 500 שקלים ולמי שאמורות ללדת בוולפסון, העלות היא 300 שקלים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר