לאחר שנתיים של טיפולים באורפז בת ה-8 התברר: האבחון היה שגוי

בזכות התעקשותה של רופאת הילדים מחולון, ניצלו חייה של הילדה

פורסם בתאריך: 5.11.19 16:04

לפני כשנתיים החלה אורפז בת השמונה לסבול מכאבי בטן חוזרים ונשנים לא מוסברים. כמה בדיקות שבוצעו בה הציגו ערכים לא תקינים, לפיהם סובלת הילדה ממחלת כבד. רופאת הילדים ממרפאת מכבי באזור, ד"ר ויקטוריה ליבשיץ, ליוותה את המשפחה לאורך כל תהליך האבחון והטיפול שניתן לה ושימשה ככתף תומכת לבני המשפחה.



בהמשך הופנתה אורפז למעקב אצל רופא גסטרו ממנו הופנתה לערוך ביופסיית כבד. הפרוגנוזה שאורפז קיבלה לא הייתה טובה והיא החלה להיות מטופלת בסטרואידים. "לאורך הדרך היו למטפלים של אורפז ולסביבתה הרבה סימני שאלה והתלבטויות. מציינת ד"ר ליבשיץ.

אחרי שנתיים מלוות בטיפולים, אשפוזים ממושכים ובדיקות לא פשוטות, החל מצבה של אורפז להשתפר בהדרגה. אך הגורמים הרפואיים סרבו להפסיק את הטיפול. "בשנה האחרונה הרגשנו שיש שיפור ורצינו להפסיק את הטיפול בסטרואידים, אך הרופא שטיפל בה בבית החולים עזב, והרופאה החדשה התעקשה להמשיך בטיפול התרופתי ואף נזפה בי כי היא לא תמשיך לטפל באורפז אם אפסיק את הטיפול בתרופה", מספרת האם ליטל.

"בגלל הספק מאחורי האבחנה מיהרתי לד"ר ליבשיץ, שעבורי היא הכתובת ללבטים שליוו אותי והתייעצתי עמה לגבי מה לדעתה כדאי לעשות". ד"ר ליבשיץ מצדה חשדה שמשהו לא מסתדר לה עם התוצאות, הפצירה בנו לבצע לה ביופסיה נוספת וכך עשינו".

לאחר הבדיקה שעברה הילדה, התגלתה התוצאה המעניינת, לפיה אורפז כלל לא סובלת ממחלת כבד ולמעשה – בריאה. "במבט לאחור לא ניתן לקבוע בדיוק מה קרה שם אולי היה תהליך ויראלי, אוטואימוני או דלקתי כזה או אחר, ולקח יותר מחצי שנה עד שהערכים חזרו להיות נורמליים. כך או כך, אני מאושרת מהחלמתה של אורפז ומאחלת לה המשך בריאות טובה". מסרה ד"ר ליבשיץ.

"לולא ההתעקשות של ד"ר ליבשיץ, אורפז הייתה עדיין מטופלת בתרופות למחלה שכבר לא קיימת בגופה", אומרת ליטל. "אם היו מספרים לי, לא הייתי מאמינה שרופאה תהיה כל כך מחויבת למטופלים שלה ולמשפחותיהם"

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דר ליבשיץ ויקטוריה, רופאה מוכשרת, טובה, אמפתית והכי הכי טובה שיש!! זכות לכולנו שילדנו מטופלים אצלה!!
    ואורפז ילדה מקסימה ומיוחדת שפשוט היתה גיבורה עם כל האתגרים!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דר ליבשיץ רופאה מקצועית אכפתית זכות גדולה שהילדים שלי מטופלים אצלה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר