המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון

בהלת הקורונה: בוולפסון מרגיעים אך דרוכים ונערכים לכל תרחיש

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בוולפסון, מספרת בשיחה עם "השקמה חולון" על האווירה השוררת בבית החולים ומסבירה מדוע אין סיבה להיכנס לפאניקה מהנגיף החדש

פורסם בתאריך: 23.2.20 18:38

בהלת הקורונה נמצאת בעיצומה. אתמול (מוצאי שבת) הגיעו לישראל 12 אזרחים אשר שהו בקוריאה הדרומית והועברו לבידוד. מוקדם יותר בשבוע שעבר היו אלה הישראלים אשר שהו על "ספינת הקורונה" ביפן. נכון לעכשיו, ידוע רק על מקרה של חולת קורונה אחת בישראל אשר מאשפזת בבית החולים שיבא-תל השומר ונמצאת בבידוד.



בבית החולים וולפסון דרוכים כל העת תחת הנחיות משרד הבריאות ונערכים לאפשרות שגם לשם יגיע אדם אשר נדבק בנגיף. ד"ר יסמין מאור מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בוולפסון, מספרת בשיחה עם "השקמה חולון" על האווירה השוררת בבית החולים בימים האחרונים. "אנחנו משתדלים לשמור על אווירה רגועה. גם באופן אובייקטיבי אין שום סיבה לפאניקה", אומרת ד"ר מאור ומסבירה כי "אנחנו לא רוצים שהמחלה תגיע אלינו. אבל בסוף אנחנו נתמודד עם המצאות כמו שהתמודדנו עם שפעת החזירים שהייתה אז, בזמנו".

הפחד מעסיק את הצוות הרפואי?
"ברור שזה מעסיק את כולנו, כשיש מחלה זיהומית חדשה. אנחנו צרים ללמוד את הנותנים מהר ומאוד ממוקדים בזה, אבל יש לנו משנה סדורה. בסופו של יום, רוב הנדבקים במחלה חלו בה בצורה קלה. רק 20 אחוז מהנדבקים חלו במחלה קשה כשרק שני אחוז וחצי מתים".

לדבריה אין להשוואת בין ההיערכות במדינות המערב כולל ישראל לבין זו שהייתה בסין. "אנחנו בארץ לא באים במגע עם אנשים מהרחוב כמו הסינים, שבתחילת התפרצות המחלה לא נקטו בכל אמצעי הבידוד כנדרש", היא מסבירה, "הם למשל שמים רק מסיכה. אנחנו בארץ כמו במערב יש לנו סטנדרט מאוד גבוהה של בידוד. כל איש צוות ממוגן והסיכוי שלו להידבק כלל לא קיים".



האם אנו עלולים לחזות בהדבקות המונית בארץ?
"קשה לי להעריך אם זה יקרה. ככול שיש מדינות יותר נגועות, הסיכוי שמשהו יתפלק מעל מנגנוני ההגנה קיימת. אבל בגלל שאנחנו נערכים כראוי אני מאמינה שנוכל להתמודד עם זה".

עוד מוסיפה ד"ר מאור כי קיימת בעיה לפיה המספרים של מקרים המדווחים מסין מוטים ובכך מפספסים למעשה את כל מקרי ההדבקות של החולים הקלים שהבריאו בכוחות עצמם. דבר אשר תרם להעצמת הדרמה בעולם.

"המספרים מוטים כי לא עושים הבחנה של החולים הקלים. כל החולים שהבריאו בכוחות עצמם הם לא הופיעו במספרים האלו. בעולם המערבי אנחנו רואים יותר חולים שהחלימו מן המחלה", היא אומרת, "יחד עם זאת, אנחנו לא מעוניינים שהמחלה תגיע אלינו. זה נגיף חדש ואף אחד מאיתנו לא מודע אליו. אך אין בכדי זה להפחית מכך שנעשה את המקסימום בהנחיות של בית החולים".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר