צילום: SamaraHeisz5/ Shutterstock.com

ד"ר דיאנה טשר מהמחלקה הזיהומית בוולפסון: "יש תחושה של מלחמה שאולי ננצח בה"

"החולים הקלים יפנו את מקומם לחולים קשים. שיעורי התחלואה צפויים לעלות". כך מתנהלת המלחמה הקשה נגד נגיף הקורונה בבית החולים וולפסון

פורסם בתאריך: 18.3.20 10:22

מניין חולי הקורונה בישראל ממשיך לטפס. נכון לשעות הבוקר (רביעי) אובחנו על ידי משרד הבריאות עוד 90 חולים נוספים וכעת המספר הכללי נעמד על 427. בבית החולים וולפסון מאושפזים כעת תשעה חולי קורונה כאשר חולה נוסף נמצא בדרכו לשם. כולם לפי שעה מוגדרים במצב קל. זאת, לאחר שאתמול אובחן מטופל בדיאליזיה בבית החולים כחולה קורונה והוכנס לבידוד.

ד"ר דיאנה טשר מהמחלקה לזיהומים בוולפסון מתארת בשיחה עם ה"שקמה חולון" את המצב השורר בבית החולים בימים האחרונים, מאז החל גל הקורונה להתפשט בישראל ומתייחסת בזהירות הנדרשת גם אל סיכויי ההצלחה במלחמה בנגיף.



"התחושה כעת היא בבית החולים של צורך מאוד משמעותי להיערכות לקראת חולים מאוד קשים, שיש התגייסות משמעותית של מערכת הבריאות עבור מבצע מאוד מורכב, שאנחנו עושים משהו טוב, תחושה של מלחמה שאולי ננצח בה", אומרת ד"ר טשר ומוסיפה: "אני חושבת שאנחנו עושים כל מה שאפשר לעשות כדי למתן את התחלואה. אנחנו רואים שהמצב בארץ יחסית טוב ממדינות אחרות. רוב המקרים שלנו הם קלים".

ד"ר דיאנה טשר

 

בשבוע שעבר עלה בית החולים לכותרות בעקבות אירוע חריג שהתחרש בו, במהלכו אחד מחולי הקורונה ניסה לברוח מתוך חדר הבידוד ונתפס, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון".

הצוותים הרפואיים חוששים לשלומם?
"אנחנו רופאים ומגויסים לעשות את העבודה שלנו. התחושה היא שברור לגמרי שעבור מערכת הבריאות אנחנו המצרך הכי יקר ושאין מקום לחסוך במיגון. זו התחושה שגם משודרת מההנהלות של משרד הבריאות אין כוונה לחסוך בצוותים".

המלחמה בקורונה מהווה אתגר גדול עבור מדינות העולם כאשר בחלק מהן כבר מתחילים לעמוד את הנזקים. רק ביממה האחרונה מתו עוד 345 חולים באיטליה ובצרפת נספרו 1,100 נדבקים חדשים. באיראן עלה מניין הנדבקים ל-16,169, כאשר 988 מתוכם מתו. בישראל לפי שעה טרם נספרו מקרי מוות של חולי קורונה, אולם אנשי מערכת הבריאות מבינים שהמצב לא רחוק משם. "קשה לדעת לאן המספרים יגיעו", אומרת ד"ר טשר, "אנחנו צריכים ללמוד מניסיונן של מדינות אחרות. מה שאנחנו רואים הוא שהנגיף הזה מאוד מדבק. אנו צרכים לעשות את כל מה שאנחנו יכולים כדי לעצור את התחלואה הזו".

אתם חוששים מקריסה של מערכת הבריאות?  
"החשש מקריסה קיים. זו הסיבה שההיערכות היא מאוד משמעותית. אני עשרים שנה במקצוע וזה באמת אירוע חסר תקדים. אנחנו בתור מומחים למחלות זיהומיות נדרשים לתת מענה. אפשר להשוות את האירוע הזה לתיאורים של השפעת הספרדית מ-1918 (שע"פ ההערכות הביאה למותם של 50 מיליון איש_א"ש). אנחנו מקווים שלא נגיע לשם. הנגיף הזה נראה פחות קטלני. השפעת הספרדית גם הופיעה בתקופה מאוד קשה בהיסטוריה, אחרי מלחמת העולם הראשונה".

 

נכון לכתיבת שורות אלה, מתוך 427 הנדבקים בישראל, כ-11 החלימו ושוחררו הביתה. מדובר בנדבקים הראשונים אשר התגלו בתחילת גל הקורונה, ביניהם הבעלים של החנות "הפירט האדום" באור יהודה. ד"ר טשר מסבירה כי בימים הבאים אנו צפויים לראות מחלימים נוספים. "תקופת הדגירה של הנגיף הזה היא בין יומיים לשבועיים. המאפיינים של המחלה הזו הם חום, שיעול, קוצר נשימה וכאבים בחזה. ברגע שהחולה מחלים, אנו מחכים יום – יומיים ובודקים אם הנגיף נמצא בדרכי הנשימה. מחכים יום יומיים ואז משחררים אותו".

"המחלה הזו, בניגוד לשפעת, מופיעה בהתחלה בחדות. אתה תהיה חולה מאוד בשבוע הראשון ובשבוע השני מופיעה החלמה. מעל 80 אחוז הם חולים קלים. רק מיעוט קטן הם חולים קשים שנדרשים לטיפול נמרץ ורק מעט חולים מתים מהמחלה. בימים הקרובים נראה יותר ויותר מחלימים", אומרת ד"ר טשר בזהירות הנדרשת אך מנגד גם אינה מתעלמת מכך שהמצב הכללי בימים הקרובים צפוי להחמיר. "נראה שהתמונה הולכת להשתנות. החולים הקלים יפנו את מקומם לחולים קשים. שיעורי התחלואה צפויים לעלות".



כמה זמן להערכתך צפוי להימשך הגל הזה?  
"קשה לומר ואני חושבת שאי אפשר לנבא את זה. נגיד שאת כל האפיזודה הזו נצטרך להכיל כמה חודשים. נקווה לטוב ואני חושבת שאנחנו פועלים לעשות את המקסימום כדי שזה יצליח".

בתוך כך, ברשתות החברתיות הופצה יוזמה להבעת הערכה לצוותים הרפואיים. על פי ההודעה מחר, בשעה 18:00 מבקשים האזרחים לצאת אל המרפסות ולמחוא כפיים לאות הערכה והוקרת תודה לצוותים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר