ביחידה להפריה חוץ גופית בוולפסון סיימו את משבר הקורונה בהריון עם תאומים

"אנחנו, שמתעסקים בהתחלה של חיים, נאלצנו לעצור את הכל עבור אלה שמתעסקים באפיזודות של סוף החיים". פרופ' אריה רזיאל מספר על האתגרים במרפאת הפוריות בצל משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 4.5.20 13:38

בשבוע האחרון מתחילים בוולפסון לחזור לשגרה אחרי יותר מחודש שבו פעל בית החולים במתכונת חירום בעקבות התפשטות הקורונה.

במהלך ימי החירום, מרפאת הפוריות של בית החולים נאלצה לסגור את דלתותיה, וטיפולי פוריות נאלצו להדחות אל מועד בלתי ידוע. "כל המדינה הייתה בסימני שאלה ובאווירה שלא יודעים מה קורה. גם אנחנו היינו בתוך התהליך הזה. לשמחתי, התקופה של פסק הזמן לא הייתה ארוכה", אומר פרופ' אריה רזיאל בשיחה עם "השקמה חולון".

"נאלצנו להפסיק את מתן טיפולי הפוריות כי לא ידענו מה וירוס הקורונה הזה עושה להריון ולזרע", ממשיך פרופ' רזיאל, "הפסקנו את טיפולים המרפאתיים ואת הפריות המבחנה. אנחנו, שמתעסקים בהתחלה של חיים, נאלצנו לעצור את הכל ולפנות את חדרי הניתוח, עבור אלה שמתעסקים באפיזודות של סוף החיים".



ימים לא פשוטים עברו על פרופ' רזיאל ועל אנשי הצוות בשבועות האחרונים, בהם נאלצו לדחות טיפולי הפריה לזוגות שכבר קיווי להפוך להורים, ולנשים שהגיעו כבר לגיל 40. "כל חודש שעובר מוריד להם את הסיכויים להרות", אומר פרופ' רזיאל, "אבל למרבה המזל לא הפסקנו טיפולים שהתחלנו. אם האשה הייתה באמצע הטיפול המשכנו אותו עד הסוף. היו לנו שבועיים שבהם יכולנו לגמור את הטיפולים שהתחלנו כבר".

איך הגיבו המטופלות כשנסגרה המרפאה?

"המטופלות היו מאוכזבות וקיבלו את זה בהבנה, כי לא היה ידוע בהתחלה מה הווירוס הזה עושה להריון. הן היו איתנו בקשר כדי לראות מה קורה הלאה".

עם פתיחתה המחודשת בהדרגה של היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים, החליטה ההנהלה לאפשר לנשים המבוגרות יותר להגיע לטיפולים על מנת שלא יאבדו זמן יקר. "העלינו מהלך שבאופן הדרגתי נוכל לטפל באנשים", אומר פרופ' רזיאל, "הרעיון היה שלא נתחיל לטפל באופן פתאומי אלא קודם כל בנשים שדוחק בהן הזמן, נטפל בנשים בנות 39 ומעלה".



יחד עם האתגרים של החודש האחרון, צוות היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים מסכם חלקית את התקופה האחרונה עם גם כמה בשורות משמחות של זוגות שאחרי תקופה ממשוכת הצליחו להיכנס להריון.

"סיימנו את התקופה עם הרגשה מאוד טובה, עם הריון תאומים שהתקבל אחרי חמישה טיפולים ורשמנו התחלה נוספת במקרה של פונדקאות", מספר פרופ' רזיאל, "אין מאושרים מההורים של זוג התאומים. ברגע שהראינו להם את העובר עם הדופק הם היו שמחים. זאת כשהם היו בתקופה של מועקה השמחה היא גדולה שבעתיים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר