ד"ר רוזמן בטיסה לישראל
ד"ר רוזמן בטיסה לישראל

ד"ר זיו רוזמן שנלחם בקורונה מזהיר: "בחורף תהיה קטסטרופה"

לקראת החזרה המלאה לשגרה, ד"ר רוזמן מסכם את החודשיים הקשים בחזית המאבק בקורונה בבית החולים וולפסון

פורסם בתאריך: 28.5.20 08:50

החיים בישראל חוזרים לשגרה, אבל ד"ר זיו רוזמן מהיחידה לטיפול נמרץ בבית החולים וולפסון, שעמד בחזית במאבק במגפת הקורונה בבית החולים, לא רגוע וכבר נערך לגל הבא.

בימים שבהם ישראל התנהלת תחת שגרת החירום, עמלו הצוותים הרפואיים בבית החולים וולפסון מסביב לשעון. מדי יום קלט בית החולים עוד ועוד חולי קורונה, אשר חלקם היו במצב קשה לאחר שנדבקו בבתי האבות באזור, ואף נפטרו לאחר מכן. כעת, רגע לפני החזרה המלאה לשגרה הצפויה בחודש הבא, חוזר ד"ר רוזמן לחודשיים האינטנסיביים והקשים שעברו עליו ועל הצוות הרפואי בבית החולים.



"היה הרבה יותר עומס בבית החולים כי הזדקקו לנו בשני כובעים", הוא מספר, "מצד אחד היינו עם חולי המחלקה לטיפול נמרץ שהייתה פחות עמוסה, ומצד שני נאלצנו להתנהל מול חולי קורנה ששהו בבידוד קפדני עם מיגון מלא. חולים כאלה חובה שיהיה מי שישגיח עליהם מרחוק כל היום. היה לנו מקרה שבו היה חולה שמצבו הידרדרו והיינו צרכים להיכנס פנימה עם כל המיגון כדי להציל אותו. היה קושי אבל הצלחנו".

במבט לאחור, ניתן לומר שההיסטריה הייתה מוגזמת?

"אענה לך בשאלה. אם היום היית מדבר איתי, ולא הייתה היסטריה, והיינו עומדים עם 20 אלף מתים, האם היית שואל האם צריך היה לעושת את הסגר? כן".

ומה דעתך על דבריו של פרופ' יורם לס, על כך שהקורונה היא בסך הכל "שפעת עם יחסי ציבור"?

"אני חושב שפרורפ' לס היה קיצון לצד השני כשאמר שזה כמו שפעת. ביקורת זה דבר חשוב. היה אפשר לעושת את דברים באופן קצת שונה. יש מדינות שבודקות את כל האוכלוסייה. אני חושב שיש ערך מוסף לבדיקות של כלל האוכוליסה ועטיית מסיכות על כולם. הצעדים האלה היו יכולים להוריד את זמן הסגר".

ההקלות האחרונות נכונות?

"הבעיה היא שאנחנו עם מאוד לא ממושמע. אנשים רבים יוצאים לים ויושבים במסעדות ללא מסכות, ולא מאמנים שיחזור משהו קטסטרופלי. באיזו שהוא שלב יהיה צורך להדק את החבל. אני חושב שאם נשמרים הכללים של ריחוק שני מטר, עטיית מסיכות ושמירה על הניקיון, שהיה עד כה, יש מקום לחזור לעבודה. הבעיה שלא תמיד מקפידים על זה".

לצד הירידה הדרסטית בכמות חולי הקורונה הפעילים, נשאלת השאלה מתי והאם יגיע גל התפרצות שני בישראל. ד"ר רוזמן סבור כי גם אם לא תהיה התפרצות שנייה של נגיף, עלולה להיערך קטסטרופה לא קטנה שתיצור עומס על המערכת עם עליית כמות חולי השפעת בסתיו הקרוב, דבר אשר יביא למספר גבוהה של חשודי קורונה.

"אני חושב שבחורף הקרוב תהיה קטסטרופה מפני שאין לנו את הכלים לדעת מי חולה שפעת ומי חולה קורונה. תחשוב שכל חולי השפעת יהיו חשודים בקורונה. בינתיים, הם יהיו בבידוד מקסימלי כשהם נמצאים במצב קטסטרופאלי. עם כמה חשודי קורונה נוכל להתמודד כשיש חולי השפעת רבים? גם אם לא יהיה גל שני, יהיה עומס עצום על המערכת. אנחנו כבר מתכוננים לזה", מסביר ד"ר רוזמן וקובע כי העניין יוכרע רק ביום שיימצא חיסון לנגיף. "השח מט מצידנו זה חיסון. חד משמעית. עד אז האופציה הקיימת היא זיהוי מיידי ואמין של החולים".

ומה תאחל לקראת החג?

"שאנשים ישבו סוף סוך בחג ביחד. שמשפחות יוכלו לחגוג יחד. ולא לשכוח שאנחנו צריכים לשמור על עצמנו. זה תלוי בנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר