ששון
צילום: ראובן קפוצינסקי

259 חולי קורונה מחולון נוספו בשבוע אחרון I ראש העירייה: "הנתונים מדאיגים"

בימים הקרובים פקחי עירייה שעברו הכשרה, יוכלו להצטרף לשוטרים ולאכוף את הנחיות משרד הבריאות במרחב הציבורי. ראש העירייה, מוטי ששון, מסביר בשיחה עם "השקמה חולון" על הצעדים הנוספים לבלימת התפשטות הנגיף

פורסם בתאריך: 26.7.20 18:43

תחלואת הקורונה בישראל ממשיכה לעלות. משרד הבריאות פרסם כי מספר החולים הפעילים בישראל עומד הבורק (ראשון) על 33,965, מתוכם 166 במצב בינוני ו-329 במצב קשה בהם 100 מונשמים. במהלך היממה. במהלך היממה האחרונה נוספו עוד 1,108 חולים חדשים. עוד עולה כי מאז חצות מתו ארבעה חולים, ומנגד החלימו 14.

מניין חולי הקורונה בחולון המונה כ-200 אלף תושבים, ממשיך לטפס ואף להיות גבוה יותר מזה אצל שכנותיה. הבוקר נספרו בחולון 716 חולים פעילים כאשר 259 מתוכן נוספו במהלך השבוע האחרון. לשם השוואה בראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל המונה 245 אלף תושבים, נספרו 661 חולים פעילים כשאר 183 מהם נוספו השבוע. בבת ים המונה 130 אלף תושבים, מספרו הבוקר 520 חולים פעילים, מתוכם 133 נוספו השבוע.



לא עוטים מסכות

בעקבות העלייה דרמטית בתחלואה ברחבי חולון, גוייסו במהלך השבוע שעבר עובדי עירייה ומתנדבים לפעילות הסברה לחידוד הנחיות משרד הבריאות בקרב התושבים. ראש העירייה מוטי ששון קרא להקפיד על ההנחיות, וכתב בדף הפסייבוק שלו כי "אני רואה במשימת ההסברה לציבור הרחב את אחד האתגרים המשמעותיים בעידן הזה – ולכן השבוע גייסנו את עובדי העירייה לפעילות בקרב התושבים ובה חידדנו את המסר: ממ"ש – מסכה, מרחק, שטיפת ידיים. זהו הבסיס להתמודדות עם הקורונה".

יחד עם זאת, גם כעת נראה כי לא כל התושבים הפנימו את המסר, כאשר לפי שעה רק שוטרים מוסמכים לחלק דוחות על אי עטיית מסכה במרחב הציבורי. במהלך הימים האחרונים הגיעו פניות אל מערכת "השקמה חולון" מצד תושבים מודאגים, המדווחים על התרופפות בהקפדה על ההנחיות, בפרט בכל הנוגע לעטיית מסכות.

"ראיתי לא מעט אנשים ברחוב סוקולוב הולכים בלי מסכה. אני אדם מבוגר וזה פשוט מפחיד. למה לא עושים כלום כדי לעצור את זה?", אומר תושב המתגורר במרכז העיר. תושב נוסף סיפר כי המצב בקווי התחבורה הציבורית פשוט מדאיג. "הייתי נוסע כל יום בקו 11 לעבודה ופשוט המצב שם היה גרוע. כמעט חצי מהנוסעים היו בלי מסכות או שפשוט היו מורידים אותן. כשראיתי שהתחלואה מזנקת החלטתי לחזור ולנסוע ברכב הפרטי".

גם במהלך סוף השבוע האחרון נראו לא מעט אנשים מתהלכים ברחובות העיר ללא מסכות, בהם בני נוער רבים. "זו פשוט הפקרות", מוסר תושב קריית שרת, "בגלל אנשים כאלה כולנו נשלם את המחיר עם עוד סגר.  מי שהולך בלי מסכה בעצם מסכן את האנשים שסביבו, בהם כאלה שאם יחלו בקורונה, עלולים להיפגע קשה".

גם ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מאוד מודאג. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מספר כי "נתוני התחלואה בחולון ממש מדירים שינה מעיניי. הם מאוד מדאיגים. יחד עם זאת, יש לזכור, שמדובר בתופעה ארצית ואפילו כלל עולמית, שרבים מתמודדים עמה. הוריתי לעובדי העירייה לעשות את כל הפעולות האפשריות, במיוחד בתחום האכיפה וההסברה, והקציתי לכך משאבים רבים – הכל על מנת להפחית את ההדבקה בעיר".

עוד מוסיף ששון כי בימים הקרובים יוגבר קצב האכיפה, זאת לאחר ש-24 פקחים יקבלו סמכות לחלק דוחות לאזרחים שיסתובבו במרחב הציבורי כשהם לא עוטים מסכה. "הפיקוח העירוני והשיטור העירוני מבצעים אכיפה מוגברת בבתי העסק, על מנת לוודא שמתקיימים תנאי 'התו הסגול'. בנוסף, 24 פקחים סיימו בימים אלה הכשרה מיוחדת לקבלת הסמכה לאכיפה של עטיית מסכה במרחב הציבורי, לצד האכיפה של משטרת ישראל בנושא", אומר ששון, "במקביל, אנו עוסקים בהסברה מאסיבית לתושבים על החשיבות שבקיום הכללים שקבע משרד הבריאות למניעת הידבקות ועושים זאת באמצעות שלטי החוצות, דפי הפייסבוק העירוניים, אתר העירייה, מסרונים לתושבים ועוד".

"בשבועיים האחרונים יוצאים עשרות עובדי עירייה ובני הנוער המדהימים שלנו לגנים הציבוריים, למרכזים המסחריים ולרחובות העיר למשימות הסברה מול התושבים ולחלוקת עלונים בנושא. אני נמצא בקשר הדוק עם פיקוד העורף ומשטרת ישראל וגם עם משרד הבריאות. כולנו ביחד נחושים לעשות הכל להפחתת התחלואה", מוסיף ששון, "אני קורא שוב לתושבי חולון, ובמיוחד לבני הנוער ולצעירים שביניהם, שמרו על הכללים. בעת הזאת נדרשת משמעת ברזל מכולנו. הימנעו מהתכנסויות, בלי מסיבות בבתים או בטבע ותמיד תמיד – עם מסכה על הפנים במרחב הציבורי. ואם מישהו חלה בביתכם, עודדו אותו או אותה לצאת למלונית על מנת לשמור על שאר בני המשפחה ושרק נהיה בריאים".



תגובות

6 תגובות
  1. פז

    למה לא עושים הדברה ריסוס וחיטוי במקומות הציבוריים? לא הוכח דמשטחים לא מדבקים וזאת הסיבה שיש כל כך הרבה נדבקים. במזרח ריססו כל הזמן אפילו ברחובות. רק מסכות לא מספיקות!!

  2. קורל

    זאת בעיה ולא רק בחולון אלא בכל הערים שיש בהם רוב לעדות המזרח הפרימיטיבים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איפו אתה ראש העיר השורד !! די מיציאת .נרדמת בשמירה כנראה.תתעורר על החיים שלך. כשגובר הפשע והבהלב ברחובות חולון.גם כך יש מגפת קורונה שאנחנו גיל הזהב פוחדים לצאת מי צריך בנוסף פשע ויריוית בעיר ובשכונות מפוחדים תושבי חולון!! תתעורר או תתפטר . כי הפשע בחולון מתגבר והלכלוך וההזנחה בעיר בכול לא רחובות ח 300 ובכלל חוגג . מצב השכונות הרחובות והגנים השפה מתחת לכול בקורת השפה בכול פינה ורחוב.תתעשת על עצמך!! וצאה לרחובות ותתחיל לא לדבר אלה לפעול לטובת תושבי העיר שבחרו בך!!. תפעל.!!או תותר על התואר!די בסטה .שחרר את כיסא ראש העיר חולון!!דיבורים כמו חול ואין נקיונות ושקט ושלוה בעיר חולון.!! ט.ל.ח.

  4. דניאל

    אני מאוד מודאגת מהילדים ובני הנוער שמסתובבים בשעות הלילה בין 21-4 בבוקר ללא מסכות עם קורקינטים ואופניים חשמליים במרכז נתנאל, מסלול ספורט גולדה, רחת המדיטק, גני סיפור ואזורים מלאים באנשים. הילדים האלה מסוכנים ואגואיסטים. איפה ההורים? יש לרתק את הילדים עד שנהיה בטוחים שהם לא יורידו את המסכות גם כשיהיו עם חברים!!!

  5. אנונימית

    בעלי חנויות מזון בחולון לא עוטים מסיכות כשמגישים שירות וזה צריך להוסיף לרשימת הדאגות לקורונה בחולון אם כבר מדברים.בעיקר כשמוכרים מזון!

  6. שרה

    תגידו לראש העיר המודאג שבמקום שהפקחים שלו יתנו דוחות חניה ידאגו לפנות את המדרכות מקטנועים, שמשיות, שולחנות וכסאות ותופעה חדשה להוציא למדרכה מעמדים עמוסים בבגדים. ברחוב סוקולוב 56,58 אין מעבר להולכי רגל על המדרכה חייבים להצמד אחד לשני כדי לעבור. פניתי למוקד העירוני אך לא נעשה דבר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר