מחלקת הקורונה: בן 54, ללא מחלות רקע ועם כושר גופני, במצב קשה

ד"ר זיו רוזמן, מנהל מערך ההחייאה בבית החולים וולפסון, מצביע על ירידה בגיל החולים קשה: "אנחנו יודעים שבמחלה הזו הכל משתנה"

פורסם בתאריך: 22.9.20 19:10

אחד מהמאפיינים של גל ההדבקות השני בנגיף הקורונה הוא הירידה בגיל החולים הקשים והנפטרים. בבית החולים וולפסון מאושפזים במחלקת הקורונה 47 חולים, מהם שבעה מונשמים. אחד מהחולים במצב קשה הוא בן 54, שהקפיד על כושר גופני וללא מחלות רקע.

הוא הגיע לבית החולים לפני כשבוע ובמהרה מצבו הדרדר. בהמשך חובר אל מכונת האקמו והרופאים נלחמו על חייו. ביומיים האחרונים מצבו התייצב, אך עדיין ממשיך להיות קשה.  ד"ר זיו רוזמן, מנהל מערך ההחייאה בבית החולים וולפסון, מספר כי לאחר מספר ימים קשים של מלחמה בין חיים למוות, מתחיל החולה להראות סימני שיפור. "הוא לא ספורטאי מקצועי אלא בן אדם שעושה כושר. הוא בן 54 ובריא. כרגע הוא במצב קשה מאוד ומתחיל להעלות סימני שיפור", אומר ד"ר רוזמן.

איך אדם בריא חלה בצורה קשה כל כך?
"כנראה החשיפה שלו הייתה משמעותית מאוד. הוא ישר התחיל את המחלה במצב קשה. דברתי איתו בהתחלה, כשהוא היה בהנשמה לא פולשנית. תוך יומיים המצב שלו הפך לקשה יותר. אמרתי לו: 'אתה תצטרך הנשמה'. הוא אמר: 'אני לא מוכן'. השבתי לו: 'תיקח לך חלקת קבר כי אתה לא תחזיק'. הוא הופתע ואז הסכים. זה היה ברור גם לו שהוא במצב קשה מאוד ופשוט עדיין לא עיכל את זה".



ד"ר רוזמן מספר כי לאחר שהחולה חובר אל מכשיר האקמו, החלו הרופאים להילחם על חייו ולבסוף מצבו התייצב. כעת מצבו עדיין מוגדר קשה אך משתפר בהדרגה. יחד עם זאת, לצד החדשות האופטימיות, ד"ר רוזמן אינו ממהר לסכם ולברך. "אני מאוד נזהר עם הקורונה", הוא אומר, "תקרא לזה עין הרע. אנחנו יודעים שבמחלה הזו הכל משתנה. לפני שלושה- ארבעה חודשים החולים הצעירים היו בודדים. עכשיו אנחנו רואים שהגילאים יורדים".

"זה תמיד הטריד אותי", ממשיך ד"ר רוזמן, "לבשר למשפחה של חולה בן 90 שהוא לא ייצא מזה, עם כל הכאב שבדבר, אף אחד לא חי לנצח. אבל אם אתה צריך לבשר למשפחה של חולה בן 30, 40 או 60 שהוא לא ייצא מזה, זו מעמסה נפשית שאנחנו מתמודדים איתה כמעט כל יום".

לסיום מתייחס ד"ר רוזמן לסגר שהוחל בישראל בפעם השנייה לפני ארבעה ימים ואומר כי המדינה הגיע אליו בגלל שלא נשמר הריחוק החברתי על ידי הציבור. "הסגר עושה את מה שלצערי האוכלוסייה בישראל לא עושה, כלומר הרחקה חברתית", הוא אומר, "אתה לא יכול לעשות מעקב מסודר עם שרשרת הדבקה של 5,000 איש ביום. אתה לא יכול לעצור את שרשרת ההדבקה. אין איך לעצור את זה אלא אם הציבור מיוזמתו ישמור על ריחוק חברתי וישים מסכות. הסגר הוא לא הפתרון לקורונה. הדרך הנכונה היא חינוך של האוכלוסייה להקפיד על ההנחיות. עוד שלושה חודשים או חודשיים יהיה את הסיפור שוב".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רפואה שלמה והחלמה מהירה

    האם החולה בן 54 גם הקפיד על מסיכה וריחוק ? למה לא כתוב איך ,ממי ואיפה נדבק ?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר