לקראת הסגר השלישי: 484 חולי קורונה בחולון

המאבק בנגיף: מרתון חיסונים לבני 70 ומעלה ביוזמת עיריית חולון ובית החולים וולפסון

פורסם בתאריך: 27.12.20 10:41

עלייה במספר חולי הקורונה ברחבי הארץ בחולון. לקראת כניסת הסגר השלישי, היום (ראשון) בשעה 17:00, מספר חולי קורונה בעיר ממשיך לעלות וחולון עדיין מוגדרת כעיר צהובה.

מספר חולי הקורונה בישראל הגיע ל-35,525. כאשר בחולון מספר החולים המאומתים הוא 484 חולים. במהלך סוף השבוע נוספו בעיר 36 נדבקים בנגיף. מאז פרוץ מהמגפה חלו בקורונה 6,937 מתושבי חולון, ו-97 נפטרו מהמחלה.



בבית החולים וולפסון מאושפזים כעת 25 חולי קורונה, מהם שניים במצב קריטי ומונשמים, 12 חולים במצב קשה, שמונה במצב בינוני ושלושה במצב קל.

מנכ"לית וולפסון, ד"ר ענת אנגל, מסרה: "אנו רואים בבירור את השפעת העלייה ברמת התחלואה הכללית על כמות החולים הקשים אצלנו בבית החולים. התחלנו לחסן, יש תחושת אופטימיות מחד, אך אנו חייבים להמשיך ולנהוג מתוך אחריות אישית ולהישמר מלהדביק ולהידבק. כולנו ביחד צריכים לגייס עוד כוחות להתמודדות לתקופה הקרובה עד שננצח את המגיפה".

במסגרת מבצע משותף של עיריית חולון עם המרכז הרפואי וולפסון, ניתן לקבוע תור לבני 70 ומעלה ולבצע חיסון בבית חולים וולפסון. מרתון החיסונים ייערך במשך שלושה לילות בימים שני, שלישי ורביעי (30.12-28.12), החל מהשעה 17:00 ועד חצות. ניתן יהיה לזמן תורים החל מהיום באמצעות אתר בית החולים או בטלפון 074-7624333.

ראש העירייה, מוטי ששון, מסר: "מתוך דאגה לבריאותם של הוותיקים שלנו וההבנה עד כמה זה חשוב שאוכלוסייה זו תתחסן מהר ככל האפשר, חברנו לבית החולים וולפסון שבעיר על מנת להנגיש ולזרז ככל הניתן את החיסונים לאוכלוסייה זו. לפיכך, העמדתי לטובת בית החולים תקציב מיוחד לכיסוי ההוצאות של מתן החיסונים בשעות הערב ואני מודה למנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל ולצוותים הרפואיים על ההירתמות למבצע וכמובן הערכה גדולה על כל מה שהם עושים במהלך כל התקופה המאתגרת שאנו עוברים".

בתוך כך, ביום חמישי הקרוב (31.12) יופעל מתחם בדיקות לתושבי חולון בקאנטרי בריזה (רחוב אורנה פורת 2) בשעות 20:00-14:00. ניתן להגיע ללא הפניה מקופת חולים.



הערב בשעה 17:00 ייכנס לתוקפו הסגר השלישי. בשלב ראשון, עתיד הסגר להימשך כשבועיים, אולם במשרד הבריאות רמזו כי ייתכן שהסגר יוארך לארבעה שבועות.

בין המגבלות המרכזיות שיונהגו במהלך הסגר: תיאסר כל יציאה מהבית אל מעבר למרחק של אלף מטר, פרט לרכישת מזון ותרופות, טיפול רפואי, קיום של חתונה או לוויה או ברית (בכפוף לכללי משרד הבריאות), יציאה לחיסון או בדיקת קורונה. כמו כן, קיום של ספורט יחידני לא הוגבל בתוך מרחק ה-1,000 מטר. תיאסר התקהלות של מעבר ל-20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה סגור.

עוד במסגרת מגבלות הסגר ייאסרו ביקורים בבתים שאינם של המשפחה הגרעינית, חנויות וקניונים ייסגרו, הפעילות במקומות עבודה ללא קבלת קהל תצומצם ב-50 אחוז ומסעדות יורשו לפעול רק במתכונת של קיום משלוחים בלבד.

סוגיה נוספת שתובא להכרעה סופית היא המתווה בו יפעלו בתי הספר וגני הילדים במהלך הסגר. כזכור, הוחלט כי גני הילדים ותלמידי כיתות א'-ד' ו- י"א-י"ב, ימשיכו ללמוד במתכונת חלקים בימי הסגר. למהלך זה קמו כבר כמה התנגדויות, בהן קולות שקראו לאפשר גם לתלמידי כיתות ה'-י' לקיים לימודים. מנגד, הבהירו במשרד הבריאות שמשמעות פתיחת מערכת החינוך במהלך הסגר, משמעותה, הארכתו מעבר לשבועיים. שאלה זו תובא להכרעה במהלך השעות הקרובות.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר