כדורי חרוסת אישיים לליל הסדר צילום באדבות רשת בוסתן

טור בריאות: איך לחסן את הגוף בדרך טבעית

כל אדם יכול לחזק את הגוף בדרך הטבעית על ידי 4 עקרונות עיקריים: תזונה נכונה, שינה טובה, פעילות גופנית והימנעות ממצבי לחץ וחרדה. הנטרופתית מיכל תמאם כהן ממליצה ומייעצת. מדור חדש

פורסם בתאריך: 4.11.22 08:48

האם אפשר לחסן את הגוף בדרך טבעית?

הרפואה הטבעית והרפואה המונעת נכללות יחד בקטגורית "הרפואה המשלימה", אשר מטרתה למנוע מחלות, לסייע לגוף להתמודד עם זיהומים ולשפר את עמידות מערכת החיסון.מעבר לכך, ישנם מקרים רבים בהם הרפואה המשלימה מלווה חולים בריפוי מחלות.

הרפואה המונעת נכונה לכל אדם בכל זמן, על אחת כמה וכמה בתקופות שינויי מזג אויר (בוא החורף) שבהן אנו חשופים לווירוסים, דלקות ואלרגיות.

בעזרת הקפדה על עקרונות מעולם הרפואה המונעת נוכל לסייע לגוף להתחסן בדרך הטבעית, להתגונן טוב יותר מפני מחלות חורף ותופעות כמו: שיעול, כאבי בטן, אסתמה, התקררות, כאבי שרירים ועוד.

כל אדם יכול לחסן ולחזק את הגוף בדרך הטבעית על ידי 4 עקרונות עיקריים: תזונה נכונה, שינה טובה, פעילות גופנית והימנעות ממצבי לחץ וחרדה.

תזונה נכונה. תפריט שמתבסס על מזונות עשירים בנוגדי חמצון אשר מסייעים לגוף להתמודד עם זיהומים. דגש על תזונה אשר בונה את הגוף ,עשירה בוויטמינים אשר מצויים בפירות וירקות וצריכת מזון שישפר את תפקוד הגוף ויסייע לו להיפטר מרעלים. כדאי להימנע מתזונה לקויה הכוללת צריכת פחמימות פשוטות, סוכרים ואוכל מעובד אשר סתם מעייף את הגוף בתהליך העיכול שלו ולא מזין אותו כלל. יש לצרוך במקום פחמימות מורכבות, דגנים מלאים, כוסמין, שיבולת שועל וקטניות. בטיפולים בתחום הנטורופתיה והרפואה הסינית נציע למטופלים להוסיף תוספי תזונה ו/או צמחי מרפא מסוימים אשר מחזקים את הגוף ומשפרים את עמידות מערכת החיסון: אבץ אחראי על בריאות העור, השיער וחיזוק מערכת החיסון והוא נמצא בשקדים ואגוזים. מומלץ חופן זרעי דלעת לצריכה יומית. מגנזיום. חוסר במגנזיום בא לידי ביטוי בהתכווצות שרירים. נמצא בעליי בייבי, מנגולד, ירקות שורש ,בננה.

סידן. בעיקר מצוי במוצרי חלב, בירקות ופירות. הרגישים או אלו שמעדיפים להימנע מחלב בקר יכולים לצרוך סידן גם מחלב עיזים.

ויטמינים מקבוצת בי. חשובים בתפקוד תקין של המוח, הלב ושמירה על מערכת העצבים . מצויים בדגנים מלאים, מוצרי חלב, ירקות ופירות בעיקר בבננה, ביצים וזרעים.

ויטמין די.  חיוני לשמירה על העצמות ומסייע במניעת מחלות רבות. אנשים שעובדים רוב היום במשרד או שלא חשופים לשמש כדאי לצרוך כתוסף (במינון המתאים בהמלצת איש מקצוע).

שינה טובה. נסו לדמיין את עצמכם אחרי "לילה לבן" בין אם חזרתם מאירוע או שהילד לא ישן כל הלילה. בבוקר כזה הגוף מתפקד פחות טוב, המוח פחות בפוקוס וגם רמת העצבים גבוהה מהרגיל. הרפואה טבעית מגדירה מצב זה כפגיעה באיזון הטבעי של הגוף, אשר מחליש את מערכת החיסון. השתדלו לישון 8 שעות שינה איכותיות ורציפות ככל האפשר.

פעילות גופנית. מחקרים רבים מלמדים שבעת פעילות גופנית מכל סוג שהוא מופרשים אדרנלין, דופאמין וסירטונין אשר תורמים למצב רוח טוב ולתחושת סיפוק, ובכך מחזקים את תפקוד מערכת החיסון בהתמודדות מפני זיהומים שונים. מומלץ להתאים לעצמכם את הפעילות המתאימה הן מבחינת בריאותית והן מהבחירה המועדפת, להכניס אותה לאורח החיים על בסיס קבוע לפחות פעמים בשבוע למשך 40 דקות.

הימנעות מלחץ, מתחים וחרדות. סטרס הוא אחד המצבים ההרסניים לגוף, בכך שמעלה את הסוכר ואת לחץ הדם .כתוצאה מכך, כשהגוף בסטרס מערכת החיסון נחלשת וכך היא חשופה למזהמים, ווירוסים שונים. השתדלו לעלות את מד האושר, הרוגע והסיפוק בחייכם. ניתן לאמץ תרגלי הרפיה מסוימים כמו: נשימות, מדיטציות ופעילות גופנית.

מיכל כהן תמאם (בעלת קליניקה לרפואה טבעית – "מיכל בשביל הבריאות" בבאר יעקב), היא נטרופתית מזה 15 שנה, מנחה ומלווה תהליכי הבראה, מעבר לאורח חיים בריא ומייעצת להורים על תזונה מיטבית במשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר