העסקים שעושים את חולון: "מפעל חיינו הוא שיקום של אנשים"

פרויקט משותף של רשת שוקן ובנק הפועלים לעידוד קנייה בעסקים מקומיים: הכירו את בעל העסק שמגיל 13 עוסק בתבלינים ואת המומחה למדרסים שגדל לאבא נכה צה"ל והפך את השיקום למשימת חייו

פורסם בתאריך: 17.8.20 13:06

בוטיק התבלין: "התחלתי בשוק לוינסקי בגיל 13"

בוטיק התבלין. צילום: באדיבות בוטיק התבלין

שנת הקמה: 2003.

האנשים שמאחורי העסק: נוויד מאשי, 43.

על העסק: שני סניפים המוכרים פירות יבשים טבעיים, פיצוחים שנקלו במקום ותבלינים שנטחנו במקום.

איך התחלנו: "עליתי לארץ עם משפחתי מאיראן בגיל 13 והתחלתי מיד לעבוד בשוק לוינסקי. בהמשך עברתי לנהל עסק ולייצר תבלינים בעצמי. ב-2003 החלטתי להיות עצמאי ופתחתי את העסק".

מה למדנו מהקורונה: "זה חיזק את ההבנה שלי ששום דבר לא מובן מאליו ושאנחנו יודעים להישאר מאוחדים. יש עזרה הדדית בין האנשים וכולם נשארו אכפתיים למרות כל המלחמות והתקופות הקשות".

עוד משהו: "אנחנו הכי זולים בשוק. יש לנו מבצעים כל שבוע ובעיקר חשוב לנו שהכול יהיה טבעי ולא מעובד".

כתובת: סוקולוב 44 וסוקולוב 57.

טלפון: 052-3760780.

 

הראל אורתופדיה: "שיקום אנשים הוא מפעל חיינו"

הראל אורתופדיה. צילום: נמרוד קיכל

שם העסק: הראל אורתופדיה.

שנת הקמה: 1985.

האנשים שמאחורי העסק: הראל מזרחי, בן 57, טכנאי אורתופיסט מוסמך ומומחה במדרסים.

על העסק: מכון מוסמך על ידי משרד הבריאות ומשרד הביטחון המייצר ומוכר מוצרים אורתופדיים, נעליים ומדרסים בהתאמה אישית לכל לקוח.

איך התחלנו: "אבא שלי נפצע במלחמת העצמאות ונולדתי לתוך מציאות שבה הוא היה קטוע רגל. במשפחה ידענו כולנו מה זה פרוטזות ואיך אפשר להקל על אנשים פצועי רגליים, וכך מגיל צעיר התחלתי לעבוד בבניית פרוטזות ומכשירי הליכה. הוסמכתי למקצוע בתל השומר ורכשתי השכלה בתחום בכל העולם".

מה הקורונה לימדה אותנו: "אנחנו עובדים במיוחד עם אוכלוסיות מבוגרות ואוכלוסיות בעלי מוגבלויות, והעובדה שהם לא מרבים לצאת מהבית הובילה לירידה בביקוש אף על פי שמדובר במוצר חיוני. בנוסף הייבוא מחו"ל הפסיק, המרפאות בארץ סגורות, פחות רופאים מקבלים – אבל אנחנו שורדים. גם אני וגם אבא שלי היינו לוחמים וסיימנו את השירות כנכי צה"ל. מפעל חיינו הוא שיקום של אנשים ואנחנו מפסידים אלפי מיליוני שקלים ללא פיצוי. זה לא נותן הרבה מוטיבציה לתמוך במדינה. יש לי חברים עצמאיים בחו"ל שקיבלו מענקים גדולים וראויים אבל כאן מצפים שמ-750 שקלים נניע את המשק".

עוד משהו: "ענף המדרסים בארץ הוא ענף פרוץ. רוב המכונים בארץ אינם מוסמכים ויש הרבה מאכרים שמפרסמים שיש להם הסמכה אף על פי שלא כך הדבר. אנחנו בין היחידים בחולון שיש להם הסמכה. אנחנו עדיין פתוחים וממשיכים להעניק שירות, אמינות ומחיר כמו ב-35 השנה האחרונות. מי שיגיע דרך הכתבה ויציג אותה, יזכה להנחה בקניית מדרסים. נשמח לראותכם".

כתובת: שנקר 27, חולון.

טלפון: 03-5013223, 053-7171246.

אינטרנט: לאתר לחצו כאן 

 

רוצים להכיר את כל העסקים שעושים את חולון? לחצו כאן



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר