צילום: קרן אפרים

מה מספרים לכם בדרך לסלון? שבעה מיתוסים לשבעה ימי סוכות

לא פעם אתם קונים חצאי אמיתות בזמן שאתם מחליטים לחדש את הריהוט בבית. יעקב בן אברהם, בעל רשת חנויות הרהיטים "ברכת השם", מנפץ כמה מהמיתוסים שמוכרים לכם

פורסם בתאריך: 3.10.17 20:50

יעקב בן אברהם, בעל חנויות הרהיטים הוותיקה "ברכת השם", עם סניפים בחולון ובמשמר השבעה, הוא אחד מבעלי המקצוע הוותיקים בתחום הריהוט וניתן בקלות לקבוע שראה ושמע כמעט הכל בתחום. "לא פעם מוכרים ללקוחות מיתוסים וחצאי אמיתות בנוגע לרהיטים, אבל הם רחוקים מהאמת", אומר בן אברהם ומסביר ל"השקמה חולון", מהם המיתוסים הפופולריים בתחום:

בן אברהם. אמינות ונאמנות צילום: קרן אפרים

בד דוחה כתמים
אגדה שהרבה אנשים מחפשים ומאמינים בה וכמו באגדות, לא בדיוק קיימת. מה כן קיים? סוגי בדים. יש יותר סינתטיים ויש פחות סינתטיים, בהרכבים שונים, שקל יותר לנקות ביחסית לאחרים. בנוסף, כדאי לחפש בדים עם ציפוי טפלון, שמגן על הבד ממזיקים ומתאונות קפה וכל בד אפשר לצפות בטפלון. אבל בד עצמו, שהוא בעצמו דוחה כתמים? הצחקתם.

עם הזמן הכל עובר
ספוג תמיד מתרכך במהלך השנים ואין ממש דבר כזה "ספוג קשה" בספות ובמזרנים. בישיבה, במיוחד אם אתם "אפנדי" ויש לכם כורסה משלכם, בפוזיציה המדויקת, היא מתעצבת לפי המבנה שלכם. לכן, כדאי להשקיע בספוג טוב ולהזמין מזרן בעובי של לפחות 14-16 ס"מ. ויש גם פטנט: נוצות. הן אמנם ייקרו את הספה וידרשו מכם – כמו כל דבר טוב – לשלם יותר, אבל ישמרו על הצורה לאורך זמן. ראו בזה השקעה לטווח ארוך.

מלא עץ, עץ מלא
זוכרים את המזנון מהבית של סבתא? את הנדוניה שלקחתם מההורים? כבד. יקר. מאוד. חונכנו להאמין שרק המון ממון יקנה לנו איכות. ובכן, לא בדיוק. נכון, עץ מלא הוא איכותי, אבל גם לו יש בעיות, ויותר חשוב מזה – גם לו יש תחליפים מצוינים. העץ המלא מתרחב בחום, מתכווץ בקור, לפעמים נוצרים סדקים, וחשובה העבודה המדויקת של הנגר כדי שהרהיט יחזיק ויגיע בגימור מופלא. למי שיש היכולות, מפרגנים. אבל למי שאין, ממש לא הכרחי.

סודות מחדר המיטות
באופן ממש סימבולי, בחדר השינה הכל נעוץ בחיבור, אבל של המיטה לקיר. החומר עצמו שממנו מורכבים הרהיטים פחות דרמטי למידה שבה יישמר מוחזק ולא יתפרק. הכי חשובה היא הכימיה בין הברגים לחיבורים. לכן, הלכתם, בחרתם מסגרת למיטה מעלפת, השידות קסומות, בסיס המזרן מלכותי – עוד השקעה קטנה: ודאו שמתקינים לכם בקפידה ובמקצועיות את המיטה.

צילום: קרן אפרים

אין אחריות
אי אפשר להעניק אחריות על בדים. ברגע שהבד יצא מהמפעל, יובא לארץ, נמסר ללקוחות, אין לדעת מה עוללנו לו ולכן גם אין באמת מושג כזה של אחריות על בד. אולי ניקינו עם חומר לא מתאים? אולי שמרנו לא טוב? אולי לא טיפלנו נכון? לכן, אי אפשר לקחת אחריות ברגע שהבד נמסר. אבל רק על בדים, כן? על שאר התחומים בחיים, כדאי שתקבלו אחריות.

האור שבעור
בשורה לטבעונים, לצמחונים, לכל המסתייגים מעור: יש אור מעבר לעור. ראשית, יש כל מיני סוגים של עורות שמשתמשים בהם בעיצוב ובריהוט – חלקם יקר יותר, אחרים יקרים פחות. המחיר לא בהכרח מעיד על איכותם. כמו כן, באותה מידה, כיום יש גם בדים מתחליפי עור מצוינים, עם מגוון במחיר שווה לכל כיס, שלא נופל מאיכות עורות. ואגב, גם במקרה זה, דמוי עור יקר יותר לא בהכרח מעיד על כך שהוא גם איכותי יותר. שווה בדיקה.

קשת של צבעים
אנשים מחפשים לרוב, מכלים ימים וכיתותיי רגליים כדי למצוא את התאמת הצבעים המדויקת, ומצהירים כמה חשוב שהספה תהיה בצבע של הכורסה, בגוון של השולחן והכל בטקסטורה של האהילים. אז לא. ההפך: כדי ליצור מראה מאוורר ופרקטי להמשך (הרי יום אחד תרצו להחליף, לא?), חשוב דווקא ללכת על מגוון של צבעים, לשלב בדים, לשלב דגמים. תקבלו מרחב פתוח, מזמין, נעים וחי.

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר