נעלי נעורים. דורות של ילדים

מאז שנות ה-60: לכל ילד מחולון בלון וזוג נעליים

בלון קשור למקל היה ויישאר שיא חוויית הקנייה בחנות הנעליים המיתולוגית של ילדי חולון

פורסם בתאריך: 27.10.17 11:17

החנות "נעלי נעורים" המיתולוגית, ברחוב שנקר 52 בחולון, פתחה בשנת 1965 על ידי משפחת כץ ברחוב שנקר בחולון. בתקופה שבה חנויות נעליים ואופנה בכלל לא היו נפוצות בתוך הנוף העירוני כמו היום, היתה "נעלי נעורים" למקום שתושבי חולון הצעירה נהרו אליו, וברבות השנים הצליחה לשמר לעצמה קהל לקוחות נאמן שמגיע אליה עד היום.

נעלי נעורים. שנות ה-60 בשחור-לבן

סיפורה של החנות מתחיל בשנת 1965, כאשר מלכה ואפרים, זוג צעיר, רצו לקנות לילדיהם נעליים. חיפשו וחיפשו ואחרי חיפושים מייגעים ראו כי זוג נעליים לילדים הוא מצרך נדיר בעירם חולון. "מלכה", אמר אפרים, "את יודעת מה חסר בחולון? חנות לנעלי ילדים. שבה יהיה מבחר גדול של נעליים באיכות גבוהה". אמר ועשה. חיפש מקום מתאים והשקיע את כל חסכונותיו בשיפוץ ובניית העסק, שלימים הפכה לחנות נעלי ילדים הראשונה והגדולה בחולון והפכה לשם דבר.

 

מלכה עבדה בעבר בחנות נעלי ילדים שנקראה 'נעלי פיל' ברחוב אלנבי בתל אביב, שם רכשה את המיומנות לניהול החנות ולשירו הנעים. אפרים דאג לקניית הסחורה תוך הקפדה על טיב החומרים ואיכות גבוהה ללא פשרות.

דורות של ילדים שגדלו בעיר היו הולכים אל החנות, אך לא רק כדי לקנות נעליים (שעליהן שילמו ההורים כמובן) אלא בראש ובראשונה כדי לקבל את הבלון המיתולוגי שנשא את לוגו החנות והיה קשור למקל מפלסטיק. "אני זוכר שהייתי נכנס אל החנות רק בגלל הבלון", מספר ערן זעירא שגדל בחולון של שנות ה-70 והיה מגיע פעמים רבות כילד אל "נעלי נעורים". למעשה, הוא ובני דורו הם לא היחידים, גם כותב שורות אלו היה מגיע לשם בגלל הבלון.

עם השנים החנות עברה שיפוצים ושינתה את צורתה, ובעליה פתחו חנויות נוספות. כמו כן, בעיר חולון נפתחו חנויות נעליים רבות וגם רשתות גדולות בתוך קניונים ומתחמי קניות, ועדיין "נעלי נעורים" מצליחה להישאר עכשווית גם כיום. הילדים של אז, מימי שנות ה-60 וה-70 הפכו בעצמם להורים שממשיכים להגיע אל החנות המיתולוגית עם ילדיהם כדי להתחדש בנעלים או בבלון, תלוי את מי שואלים.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר