הקנאביס של גברת קלייסט – ותשכחו מהסטלה הרגילה

בלי המנצ'יז ולגמרי חוקי, מירב קלייסט מייצרת קוסמטיקה מקנאביס ומאמינה שישראל תהפוך למעצמה בתחום

פורסם בתאריך: 29.10.17 17:28

המילה "קנאביס" מעוררת בנו אסוציאציות שלאו דווקא קשורות לעולם הקוסמטיקה, אך עבור מירב קלייסט, תושבת חולון בת 47, אם לשלושה (22, 19 ו-16), מנכ"לית המותג CANNARA, מדובר בחדשה המרעישה שהיא מביאה אל עולם הקוסמטיקה.

קלייסט עבדה שנים רבות בתחום הקוסמטיקה הדרמטולוגית כשכירה, משם פנתה לעסוק בעולם האימון למאותגרי הקשב והריכוז ובהמשך נסחפה אל עולם האימון העסקי. "ואז", היא מספרת כיצד גילתה את רזי הקנאביס, "אבי ז"ל חלה באלצהיימר וסבל מפצעי לחץ. היה לי קשה לראות אותו סובל, וכיוון שאני ממש פריקית של מוצרים טבעיים, האמנתי שאמצא את מה שיקל עליו ובמסגרת בירורים התחלתיים שעשיתי, שמעתי גם על הקנאביס".

"הילדים ביקשו, אמא תביאי משהו"

בשלב הזה יצאה קלייסט לחקור לעומק את תחום הקנאביס ויתרונותיו ולשם כך נסעה לכמה ממדינות הבלקן ולקנדה, "כי בארץ הנושא היה ממש בתולי, עוד לא היו חוות, ובכלל רק להגיד 'קנאביס' כבר עושה אותך עבריין". בחו"ל נחשפה לקנאביס התעשייתי וגם לקנאביס הרפואי, ולדבריה, דווקא הקנאביס התעשייתי הוא זה שמועיל לעור.

"התחלתי לייבא לארץ את שמן הקנאביס שעשוי מזרעי קנאביס, מרחתי לאבי על הפצעים וגם נתתי לו לשתות את השמן כי מתברר שזהו תוסף תזונה מעולה, וככה נפתח בפני עולם שלם של דברים טובים שהבנתי שאני חייבת לשווק".

כשקלייסט אומרת "דברים טובים", היא מתכוונת להרבה דברים טובים ופתרונות שטמונים במוצרי הקנאביס, מה שדווקא גרם ללא מעט אנשים להרים גבה ולגלות סקפטיות כלפיהם. "זה נשמע להם יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי, אבל בגלל שיש לי מוח יזמי, הבנתי שאם יש לי משהו טוב בידיים, אני חייבת ללכת איתו הלאה. בינתיים, אבי נפטר לצערי, אבל כשהוא נפטר, הוא מת כשהוא נקי מפצעי הלחץ".

בשלב הזה פונה קלייסט לפורמולטור – מהנדס כימיה – ועם הידע המשותף של שניהם, הם יוצרים שישה מוצרים שכבר נמכרים היטב בישראל. "יש התעניינות בפיתוח בינלאומי אגרסיבי. אנחנו נמצאים בבתי טבע ובבתי מרקחת ויש לנו אתר דומיננטי שהמכירות בו יפות", היא אומרת.

קודם לשיווק המוצרים, הם עברו בדיקות מקיפות במשרד הבריאות בישראל, שבהן בדקו שהם אינם מכילים THC, החומר הפסיכואקטיבי הפעיל בקאנביס, וגם לא CBD. "זו היתה משוכה לא קלה, קצת הערימו קשיים אבל אחרי למעלה משמונה חודשים שבהם עמדנו בכל הבדיקות, המוצרים קיבלו את האישור וצלחנו את השלב הזה. הייתי נחושה מאוד שזה יקרה. גם היום אנחנו עוברים משוכות לא פשוטות, כי ברגע שאנשים שומעים את המילה קנאביס, הם נאטמים, למרות שאת מראה להם אישורים חתומים של משרד הבריאות. לפי הקריטריונים של כל מיני אנשים, אנו מוכרים סם מסוכן ולא חוקי".

את אומרת שחקרת את הנושא, אבל איך חוקרים נושא כזה? 

"נסעתי לבקר בחוות לגידול תעשייתי. אלו חוות שאין בקנאביס שלהן את החומר הממסטל ומשתמשים בו להפקת אלף ואחד מוצרים: חבלים, בדים ועוד. בישראל, יש חוות לגידול קנאביס רפואי, זה שמכיל את החומר הפעיל ומשכך כאבים. בכלל, תחום הקנאביס נמצא עדיין בחיתוליו. אמנם ישראל מובילה בחקר ובידע שלה בתחום אבל פשוט לוקח זמן להשכיל ולהבין שאנחנו צריכים להפוך למעצמה כלכלית בתחום הזה. פרופסור רפאל משולם, שמוביל את חקר הקנאביס בארץ ובעולם, נוהג לומר שהוא חוקר את התחום כבר 49 שנה והנושא עדיין בחיתולים. זה פשוט צמח שהוא to good to be true, הוא טוב לכל כך הרבה מטרות שזה לא ייאמן".

מיהו קהל היעד של מוצרי הקוסמטיקה שלך?

"בנקודת הזמן הזו, הקהל הוא לכאורה נשים מעל גיל 35, אף על פי שהמוצרים יכולים להועיל גם  לבנות מגיל 15, כי היום בנות מתאפרות בגיל צעיר וההורמונים גואים, והעור שלהן זקוק לתמיכה. ואכן, יש לנו קרם מעורב ועדין שנותן מענה מגיל 15 ועד גיל המעבר, בשני המקרים העור מגיב לשינויים הורמונליים בגוף. בנוסף, למרות שקהל היעד העיקרי הוא נשי, יש גם גברים מטרוסקסואלים שאוהבים את המוצרים שלנו וגם הם מובאים בחשבון. אנחנו נמצאים עכשיו בפיתוח של מגוון מוצרים עתידיים לקהלים שונים, אם זה לגברים או לנוער, לטואלטיקה או לקוסמטיקה".

מהו מנגנון הפעולה של הקנאביס בעור?

"בראש ובראשונה הוא מנקה ומחטא, ואז הוא מייצר האטה של הזדקנות התאים והבראה של התא, וזה בשל השילוב הנפלא של האומגות עם החומצות השומניות. יש בו מה שאין באף צמח בעולם: יחס של 1:3 לאומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9. מי שמבין קצת ברפואה ובנטורופתיה יודע שאם בגוף היה יחס אופטימלי כזה של אומגות, לא היו לנו בעיות בריאותיות של בלוטת התריס ושל כולסטרול למשל. המערכת שלנו היתה עובדת בצורה תקינה, כי לא היה חוסר של החומצות החיוניות הללו לגוף מבפנים ולעור מבחוץ.

"עם השנים אנו מתבגרים ונגרמים נזקים כתוצאה מפגעי אקלים, איכות הסביבה וסטרס – הכל בא לידי ביטוי בעור שלנו, כמו גם התזונה המערבית הקלוקלת שאנו ניזונים ממנה. בקנאביס האומגות הן טהורות לגמרי, מהצומח, והן מבריאות את העור מהתחלואים, מנזקי שמש ומפיגמנטציה, ובנוסף הוספנו למוצרים מרכיבים טבעיים שמוסיפים אפקט של מתיחה, רעננות ואלסטיות לעור".

יש תופעות לוואי?

"תופעת הלוואי היחידה שאני מכירה אצל המשתמשות זו התגובה שהן מקבלות מהסביבה: 'תגלי לי מה עשית? את נראית נפלא'. נשים מדווחות שאחרי שלושה ימי שימוש בקרמים, הן מרגישות שינוי. אחרי 28 יום הן כבר ממש מרגישות שהקרם עושה עבודה. יש בדף הפייסבוק שלנו תגובות מנשים שהגיעו אפילו אחרי כוויות ומדווחות על שיפור מהותי והן אפילו מפרסמות את תמונותיהן. יש לנו 97% של לקוחות מרוצים. תמיד יש 3% שלא מרוצים".

היו לקוחות שאולי חיפשו להתמסטל וזה לא קרה להם?

"נתקלנו בתופעות הללו בראשית הדרך ואנחנו תמיד אומרים: 'מתמכרים למוצר שלנו, אבל לא בגלל שהוא ממסטל'".

השקעת את כל הונך בעסק הזה. את אם יחידנית לשלושה ילדים. לא חששת?

"הבנתי שהגעתי לגיל שאני מפסיקה להתרכז במה יהיה עם הכסף, כשמסביבי מתים אנשים שלא מספיקים להגשים את מהותם בעולם, ואני רוצה להביא בשורה. כשאתה מבין שיש לך בשורה, אתה מפסיק לפחד ואתה מביא אותה עם כל העוז שלך. אני מפחדת רק מההוא שלמעלה. מי שמפחד מאחד, לא מפחד מאף אחד. פשוט יש לי נחישות, ואמונה במותג ובמה שאני עושה. זו אמונה חשובה שאני הולכת להשפיע. הפונקציה של ההיבט המסחרי היתה שנייה בחשיבות לכך שאני הולכת להביא בשורה לתחום הקוסמטיקה הטבעית. הגיע הזמן שכולם יעברו לעולם הטבע, כי הנזקים שעושים כימיקלים לגוף ולפנים הם נזקים שאי אפשר לחזור מהם אחורה. היתה לי האג'נדה האישית להשפיע, ובהמשך כאשת עסקים, הגיעה גם האג'נדה המסחרית".

מוצרי CANNARA. "אפקט מוכח"

אילו תגובות קיבלת מהסביבה על הצעד ומהילדים שלך כששמעו שאמא מתעסקת עם קנאביס?

"התחלתי את התהליך לפני ארבע שנים, הילדים אז היו עדיין טינאייג'רים, וכל הזמן היו את העקיצות וההתבדחויות של 'אמא, תביא משהו'. זה רדף אותם. הבן שלי שאל מה אני מחפשת הרפתקאות, הרי אני יועצת עסקית מצליחה. אבל גם לזה הוא התרגל. ההורים שלי תמיד האמינו שכל מה שאני עושה אני מצליחה, אז מהצד הזה לא היתה לי בעיה, אבל היו קרובי משפחה אחרים, מין 'גונבי חלומות'  שניסו להניא אותי מזה, והיו כאלה שסמכו עלי ואיחלו בהצלחה".

אילו מוצרים אפשר כבר למצוא על המדף?

"כרגע יש שלושה סוגי קרמים פנים: לעור רגיל, לעור מעורב ועדין וקרם לעור בוגר. יש סרום לכל סוגי הפנים – הסרום הוא מוצר הדגל שלנו, יש לנו רול לאזור העיניים נגד כהויות ונפיחויות, וקרם גוף שלאורך זמן מטפל גם בצלוליטיס. במוצרים טבעיים, הכל פונקציה של התמדה".

והמחירים?

"המחירים נעים בין 300 שקל ל-350 שקל למוצרי הפנים (קרם פנים 50ml, סרום 30m. גדלים סטנדרטיים, כמקובל בשוק), ו-180 שקל לקרם הגוף (150ml)".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר