רוזנברג ובתו. דורות של ניחוחות

חינה לשיער? ניחוחות פרפומריית "התאומות" משנות ה-60 ועד היום

האחיות התאומות כבר מזמן לא שם אך ניחוחות הפרפומריה שלהן יישארו בחולון כנראה לנצח. ביקור כבוד במוסד בן 52 שנה

פורסם בתאריך: 10.11.17 10:34

ספריי לשיער ורולים, קרם לפנים, שפתונים ועפרונות לעיניים, בשמים בבקבוקי זכוכית גדולים וקטנים, אריזות מצויצות עם פפיון, תיקי איפור ורחצה, סבונים תוצרת חוץ בנייר מרשרש, סיכות לשיער ובעיקר תערובת ריחות שהיכתה באף והוסיפה ניחוחות באוויר והרבה מאוד אווירה. מאחורי הדלפק עמדו פה פעם שתי האחיות התאומות, על שמן נקראת מאז ועד היום החנות המיתולוגית במרכז ויצמן בחולון, ואין אישה ובת שלא הכירו אותה מקרוב.

האחיות התאומות כבר מזמן לא שם אבל ניחוחות הפרפומריה שלהן יישארו בחולון כנראה לנצח. בימים אלה חוגגים בכלבו "התאומות" המיתולוגי בחולון 52 שנות פעילות. הכלבו הקטן, שנפתח בשנת 1966 במרכז ויצמן בעיר, הפך עם השנים למקום מיתולוגי, ועם השנים, כשמסביבו קמות רשתות פארם ענקיות, הוא עדין מצליח לשרוד ובהצלחה.

הכלבו, שהוא בעצם פרפומריה, נפתח בשלהי שנות השישים של המאה שעברה על ידי שתי אחיות תאומות והן ניהלו את המקום כעשור. לאחר מכן נקנה המקום על ידי שתי אחיות אחרות, אבל לא תאומות, שניהלו את המקום יחדיו, ובשנת 1983 עבר המקום לידיו של אברהם (אדולפו) רוזנברג שהביא איתו שני חברים מדרום אמריקה והם החלו לתפעל את העסק תחת השם שהפך למותג בחולון – "כלבו התאומות".

"כשקניתי את המקום", מספר רוזנברג, "היה לי מאוד ברור שאני לא מחליף את השם של החנות והשארנו אותו ככה".

בשנת 1991 נפרדה דרכם של שלושת השותפים ורוזנברג קנה את החלק שלהם והביא את אשתו שושנה ואת שתי הבנות, נרדה ושרון, לעבוד בעסק שאותו, כאמור, הם מתפעלים עד היום. סוד ההצלחה של המקום הוא העובדה שמדובר בעסק משפחתי עם ניחוחו ביתיים, ואכן דורות של לקוחות פוקדים את החנות למרות שמסביב אפשר למצוא סניפי רשתות פארם המציעים גם הם בישום וטואלטיקה.

"כל אחת מוצאת פה משהו"

"מדי יום עוברים עשרות ולעתים מאות לקוחות, רובם הם לקוחות חוזרים שמכירים אותנו כבר שנים", אומרת שרון עדני, בתו של רוזנברג. "מגיעות סבתות עם הנכדות, הורים עם הילדים וגם חבר'ה צעירים, כי הם יודעים שאצלנו תמיד יוכלו למצוא את כל מה שהם מחפשים". "ההצלחה שלנו נמדדת בעיקר בשירות, ביחס האישי שלנו ללקוחות. אנחנו מכירים את כולם, זוכרים את ימי הולדת של רוב הלקוחות ויודעים מתי לפנק אותם, ויש לנו אפילו מועדון לקוחות", היא מוסיפה.

לדבריה, דרישות הלקוחות בכלבו לא השתנו מאז ועד היום. "עדיין הרבה מבקשים אותה חינה לצביעת השיער ואת מוצרי הטיפוח של פנינה רוזנבלום, שכבר אין ממש איפה להשיג. הדבר היחידי שהשתנה עם השנים זו העובדה שהיום הלקוחות רוצים הכל בזול. פעם ידעו להעריך איכות ושירות והיום אין לזה ממש חשיבות בעיני הרוב", היא אומרת.

איך בכל זאת מתמודדים עם תחרות מול הרשתות הגדולות?

"זו ממש עבודה יומיומית, אנחנו עושים עבודת מחקר על כל העלונים והמבצעים ברשתות מסביב ומנסים להציע מחירים זולים יותר ולאורך זמן. היום הלקוח הישראלי ממש לא פראייר והפרמטר שחשוב לו בעיקר הוא המחיר. אנחנו בהחלט מבינים את זה ומשחקים את המשחק. מעבר לזה, יש לנו מוצרים שאין ברשתות הגדולות כדי ליצור בידול".

ומה בהמשך? כלבו התאומות ימשיך לעבוד, כיום גם הבעל של שרון, גיל, עובד בחנות, והבנות שלהן (הנכדות של רוזנברג) מגיעות לעזור ולסדר מוצרים על המדפים.

"אני לא חושבת שיש חולוני שלא מכיר אותנו, אין חיה כזו, כולם עברו פה בשלב זה או אחר והמקום הזה הפך עם השנים למוסד. היו לנו לקוחות מפורסמים כמו מלכת יופי מחולון, אשתו של איש פשע ידוע ונשות חברה מהעיר שפוקדות את החנות מאז ומתמיד. כולם מקבלים אותו יחס אישי ומבחינתנו כולם שווים", מסכמת עדני ומתיזה עוד קצת ריח טוב לאוויר.

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר