צילום: ליאור טייטלר

צאו מהסטנדרט של הקבלן והשכן – עצבו דירה יפהפיה משלכם

מעצבות הפנים שחר הכט ולירון שנהר מסבירות כיצד תוכלו להפוך כל דירת קבלן סטנדרטית לבית חלומות

פורסם בתאריך: 18.11.17 10:29

בעשור האחרון רבים מאיתנו רוכשים דירות חדשות מקבלנים, דירות קטנות בפרויקטי תמ"א או פנטהאוזים, דופלקסים ודירות יוקרה בבניינים חדשים.  בעת הרכישה התחושה היא שהכל חדש, בתכנית המכר הצבעונית סידור הריהוט נהדר ונראה לכם מתאים לצרכים שלכם, אתם כבר מדמיינים את הספה הענקית שתרכשו, את המיטה המרווחת בחדר השינה או את האי הענק במטבח, ורוקמים חלומות נפלאים.

בפועל, עם תחילת התהליך, אתם מגלים שהדירה שרכשתם היא לרוב העתק מדויק של דירת השכנים ממול, וגם זו שלידה וגם זו שבקומה מתחת, שחומרי הגלם המוצעים כ"סטנדרט" לדירה, איכותיים ככל שיהיו, לא בהכרח תואמים את הצרכים והרצונות שלכם, ויתרה מזאת, שמטבח הסטנדרט המוצע אולי נפלא לדירה להשכרה אך אינו תואם את חלומותיכם על האי הגדול והמזווה המרווח. אתם מגלים, למעשה, שהדירה שרכשתם היא לא שלכם, היא סטנדרט קבלן.

אז איך בכל זאת תוכלו להתאים את החלל לצרכים לרצונות ולאופי שלכם ושל משפחתכם? לאחר שהחלטתם על הנכס שמתאים לכם מבחינת גודלו, מיקומו והעלויות התואמות לתקציבכם, זה הזמן לתכנן את תקציב הרצונות והצרכים שלכם להמשך התהליך, מה תיקחו מביתכם הקיים ומה תבקשו לרכוש חדש? מי הם הספקים אשר הקבלן מציע ומה המפרט שאותו הם מספקים? שימו לב, לרוב, ספקי הריצוף, חיפוי וכלים סניטריים וכן דלתות, לא ניתנים להחלפה.

שימוש בריצוף וחיפוי מתוך סטנדרט קבלן עם שדרוג קיר אחד בדירת דופלקס. עיצוב: אלפנט דיזיין. צילום: ליאור טייטלר

במפרט הקיים של הספקים מתוך סטנדרט הקבלן, השתדלו להיצמד ככל הניתן לריצוף ולחיפוי שאותם מספק הקבלן. תוכלו בעלות סבירה להגדיל אותו, להוסיף לו חיפוי מעניין שלא מתוך המפרט ולרענן בריהוט לטעמכם.

שדרוג מטבח סטנדרט. עיצוב: אלפנט דיזיין. צילום: ליאור טייטלר

טיפ קטן: בידקו היטב את מה שקבור בקירות וילווה אתכם שנים רבות כגון אינטרפוצים, אסלות, מיזוג אוויר, ארונות מטבח בנויים. בידקו היטב את טיב המוצר ואת משך האחריות וקחו את הטוב ביותר. מוצרים אשר ניתן להחליף עם הזמן כמו ברזים, כיורים מונחים ואף דלתות, תוכלו להחליף לאורך השנים כשתקציבכם יאפשר זאת.

עיצוב דירת גן, הפיכת חדר שינה למטבח ופתיחת החלל. עיצוב: אלפנט דיזיין. צילום: ליאור טייטלר

לעניין השינויים במבנה ובתשתיות, עליכם להתאימם לצרכים שלכם ובמסגרת התכנית הקיימת. למשל, בהגדלת/ הקטנת חדרים עליכם להביא בחשבון עלויות של הזזות או הוספות של נקודות תאורה, שקעי חשמל ועוד, כיוון שלא תרצו לאחר מכן לחצוב בקירות ביתכם החדש. רצוי לחשוב מראש על כל המיקומים הפוטנציאלים של הריהוט בבית ולמקם בהתאם לצורך. למשל, אם ידוע לכם שבחדר הילדים יהיו נקודות למחשב, מדפסת, מקלדת, רמקולים ועוד, בקשו תוספת נקודות מתחת לשולחן כבר בשלב הבנייה. במטבח, אם ברצונכם בשני כיורים למשל, גם כאן, עליכם לבקש זאת מבעוד מועד.

ועוד טיפ לסיום: כאשר המבנה של דירתכם מתוכנן טוב ובהתאם לצרכים שלכם והבית נוח ופרקטי לכם, הוא יהיה הבית המושלם עבורכם גם עם רהיטים פשוטים מאיקאה או מדרום תל אביב. תוספת של אביזרי עיצוב והלבשת הבית כמו וילון ייחודי, שטיח מיוחד או כריות צבעוניות מהממות, תהפוך גם את המבנה הסטנדרטי ביותר לשלכם, וכך גם תרגישו הכי בבית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר