לעשות כסף מנייר: כשגל גדות חייכה לאוריגמי של מיטל קוממי

מיטל קוממי, בוגרת HIT חולון, מקפלת ניירות ועושה מזה כסף. ככה זה כשיצירות האוריגמי שלך מקשטות את חלונות הראווה והקטלוגים של "קסטרו"

פורסם בתאריך: 11.3.18 19:00

מיטל קוממי (34) סיימה את הלימודים ב-HIT ובמקום לשבת בחיבוק ידיים בתקווה שהעבודה תנחת עליה, היא החליטה ליצור את העבודה בשביל עצמה. היום היא כבר עובדת עם חברת האופנה קסטרו.

הסיפור של מיטל קוממי מתחיל בכיתה א' כאשר למדה לקפל אוריגמי במסגרת שיעורי העשרה. כאשר היתה בת 17 החלה לעבוד בצהרון, שם הפכה את קיפולי הנייר לזמן איכות עם הילדים. כשהגיעה ללמוד במכון הטכנולוגי עיצוב תעשייתי, החליטה לא להסתמך על קיפולי הנייר שאותם הכירה היטב ולפנות לאופקים חדשים. עם זאת, במסגרת פרויקט הגמר חזרה לשיטת האמנות היפנית ויצרה גוף תאורה מתקפל ומשנה צורה ללא חוטים. הפרויקט לא קיבל ביקורות חיוביות.

כיום קוממי היא בעלת סטודיו KAMIDORO (שילוב של המילים "חומר" ו"נייר" ביפנית), מלבד עבודות העיצוב, קוממי מלמדת תלמידים מחוננים גיאומטריה דרך אוריגמי.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בשיחה עם ה"שקמה חולון" היא מספרת: "כשסיימתי את הלימודים, לא ידעתי מה אני הולכת לעשות. לא עמדו אצלי בתור בעלי גלריות ותערוכות והמתינו שאכין להם קיפולי נייר יצירתיים. במשך תקופה ארוכה התגלגלתי דרך שיחות עם אנשים, קיבלתי מיילים של אנשים ששווה לפנות אליהם, הרוב המוחלט התעלם ומעטים יצרו קשר חזרה. ככה זה עובד, הייתי חייבת לדחוף את עצמי".

איך הגעת לפרויקטים ב"קסטרו"?

"בתחילה עיצבתי עבור 'סבון של פעם', אותם קיפולים שוב ושוב. אחר כך קיבלתי מייל של מישהו שאחראי על חלונות הראווה ב'קסטרו'. שלחתי לו שרטוט של איך לדעתי אמור להיראות חלון הראווה שלהם. הוא התעלם מכמה מיילים ובסוף חזר אלי והזמינו אותי לעצב להם את חלונות הראווה. יצרתי מאות  חתיכות של אוריגמי לחג האהבה. זו היתה עבודה סיזיפית. הייתי צריכה לחזור על אותו הקונספט שוב ושוב ולשכפל אותו הרעיון".

זה לא מרגיש כמו מסחור של האמנות שלך?

"יש בזה אלמנט של מסחור. אם מישהו עושה רק פרויקטים מסחריים בשביל להרוויח כסף, הוא מתמסחר. אם אתה פונה פעם או פעמיים בשנה לקהל המוני, אז זה בסדר. הרבה פעמים בעקבות פרויקטים מסחריים הגיעו אלי פרויקטים פרטיים. הגיעה אלי זמרת בשם תהל קליין שביקשה שאצור לה שמלת אוריגמי בשביל הקליפ שלה. עשיתי את זה בכיף ובהתנדבות. בסופו של דבר מתקזזים בין פרויקטים ממוסחרים שמרוויחים עליהם כסף לבין תערוכות במוזיאונים שבהן לא מרווחים כסף אלא רק מוציאים כסף. אז אם יש פרויקט אחד שהוא מסחרי ועוד עשרה שהם אמנותיים, אז בכיף".

השנה עיצבה קוממי דמויות אוריגמי לקטלוג הילדים של "קסטרו". התוצר נראה מקסים ולדבריה, נהנתה ליצור את הדוגמאות.

מה הלאה?

"כל הזמן יש חמישה או שישה פרויקטים בדרך. אני לא נחה. כיום אני כבר זוכה לברור לעצמי פרויקטים מתוך הצעות שמגיעות אלי. אני גם לומדת לתואר שני בבצלאל. אני חייבת לציין שהמכון הטכנולוגי בחולון הכין אותי להתמודדות עם התעשיה בארץ. היו לי מורים מצוינים. זה לא מובן מאליו. קיבלתי שם כלים איך להתברג לתעשיה".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר