אורלי שמש

יצאה מהקופסה: איך הפכה אם חד הורית ליצרנית משחקים?

אורלי שמש מחולון נשבעה לעצמה שלעולם לא תשאל יותר את השאלה "יש הנחה לחד הוריות?", התפטרה מהעבודה ויצאה לדרך של עצמאות והצלחה עם המותג שיצרה, שניתן באהבה

פורסם בתאריך: 2.6.18 18:20

השאלה שאורלי שמש נשבעה שלא תשאל אף פעם היא: "יש הנחה לחד-הוריות?". את ההחלטה הזאת קיבלה ברגע אחד, במה שהיא מכנה, "התפנית של חיי", זו שגרמה לה לקום ולצאת לדך עצמאית ויצירתית ולפתח מותג משלה.

"זה קרה במרכז פעילויות לילדים. הגעתי עם איתמר, בני בן השלוש, ושאלתי את המזכירה שם שאלה ששאלתי הרבה פעמים בעבר. שאלתי: 'יש הנחה לחד הוריות?'. זו שאלה לגמרי לגיטימית, אבל הפעם, ברגע ששאלתי אותה, הרגשתי את האנרגיה שהיא מביאה אל תוך חיי. אנרגיה של הזדקקות, תלות, קורבנות – אנרגיה שמשאירה אותי במקום. זה היה רגע של הבנה עמוקה, והחלטה אמיתית וכנה התקבלה בתוכי. שמעתי קול פנימי שאמר לי: 'את לא שואלת יותר את השאלה הזאת. אין לך צורך בה".

מאז, מספרת  שמש, תושבת חולון בת 48, חייה השתנו לטובה. כיום היא הבעלים של המותג למשחקי קופסה לילדים "ניתן באהבה". "הדרך שבה הכל קרה היתה רצופה בקסם: במקצועי אני מעצבת גרפית, ובמשך שנים עבדתי במגזינים ובהוצאות לאור, עד שלפני שבע שנים הגיע לעולם בני האהוב, איתמר, ואיתו יצאתי לדרך עצמאית – עזבתי את העבודה ובחרתי להתחיל לעבוד מהבית.

"כאם יחידנית זו היתה כנראה החלטה אמיצה, למרות שאני לא הרגשתי כך.הקולות השקולים מסביב, משפחה וחברים, טענו שלעזוב את העבודה זה צעד לא אחראי וב'מצבי'  כדאי שתהיה לי משכורת קבועה, אבל אני ידעתי שלא אוכל לגדל ילד לבד אם אמשיך לעבוד במערכת עיתון תחת דד-ליין לוחץ, שעות לא שעות ומשכורת שלא מספיקה למשפחה, קטנה ככל שתהיה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

לאחר הולדת בנה עברו השניים לגור בבית הוריה. "מדי פעם הגיעו אלי עבודות גרפיקה, אבל לא בהיקף מספק כדי לעבור לבית משלנו.אבל אז, אחרי שלוש שנים, הגיע הרגע ששינה את חיי. זה היה הרגע שבו בחרתי להפסיק לפחד ולהתחיל ללכת בדרך שנועדה לי.
החיים שלי מאז קיבלו תפנית חדה והפכו למשהו אחר. השינוי היה מיידי –
יומיים לאחר שהתקבלה ההחלטה ההיא הגיעו אלי מסרים בחרוזים וכאילו הוכתבו לי בתוך הראש בצורה כמעט מושלמת.המילים שראיתי על צג המחשב שלי הפעימו אותי בדיוק, בפשטות וברכות שבהם".

בשילוב נסיונה כמעצבת גרפית נוצרו ערכות הקלפים הראשונות שלה – "שירת המלאכים" ו"מסרים בשביל הלב". שמש מעידה ש"הדרך ממש נסללה לפני והדברים כאילו התרחשו מעצמם. ובחג החנוכה, כעבור חודשיים בלבד, החזקתי בידי את ערכת הקלפים הראשונה של 'ניתן באהבה'".

בהמשך, מתוך ההבנה שקל יותר להגיע לילדים דרך משחק שיש בו אתגר, תחרות וניצחון,  התפתחו הקלפים למשחקי קופסה ("גלגלי הכוחות שלי", "טריק או משימה", "כוחות הקסם"), שדרכם ניתן לייצר שיחה על רגשות, מחשבות וחוויות.

"התגובות והמשובים הטובים שהגיעו אלי מהורים ומאנשי מקצוע – מטפלים, מאמנים ומחנכים – הבהירו לי שהמשחקים שיצרתי עונים על צורך גדול שהיה קיים אצל הורים ואנשי חינוך", מספרת שמש. "המשחקים יוצרים מרחב קליל ובטוח עבור הילדים, משמשים כלי ליצירת תקשורת, הקניית כישורים חברתיים ובניית ערך עצמי אצל ילדים".

מאיפה בא הרעיון לפיתוח משחקים חינוכיים?

"אני לא מגדירה את המשחקים של 'ניתן באהבה' כמשחקים חינוכיים – מדובר במשחקים לפיתוח תקשורת וכישורים חברתיים והרעיון הגיע מתוך הצורך האישי שלי כאמא לילד בעל תקשורת רגשית מאוד גבוהה שנשאב – כמו כל הילדים בני דורו – לעולם הטכנולוגיה והמסכים. חיפשתי דרך יצירתית לשלוף אותו מהמסך, והמשחקים היו בדיוק זה".

מה היית ממליצה ליזמית בתחילת דרכה?

"להתייעץ, להיעזר, לשאול, ללמוד מאנשים שיודעים את עולם העסקים. אני התחלתי את העסק שלי בלי שיהיה לי מושג איך עושים את זה ולמדתי, ועודני לומדת, תוך כדי הליכה. מן הסתם יש הרבה טעויות כשהולכים בדרך כזאת. טעויות שבדיעבד אפשר היה להימנע מהן".

מהי משמעות השם של המותג ״ניתן באהבה״?

"השם המלא הוא 'ניתן לי באהבה' – קיבלתי מתנה נדירה ומופלאה ואני מעבירה אותה הלאה".

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר