צילום: אורי קריספין

אחרי הילדות הקשה והגירושים אילנית קקולי מסתערת על תואר הסבתא הכי יפה

תחרות הסבתא הכי יפה בישראל 2020 יוצאת לדרך: הכירו את אילנית קקולי, בת 52 מחולון, אם ל-7 ילדים וסבתא ל-9 נכדים, שעברה חיים לא פשוטים ותמיד סירבה להיכנע

פורסם בתאריך: 20.12.19 10:43

תחרות הסבתא הכי יפה בישראל 2020 יוצאת לדרך: הכירו את אילנית קקולי מחולון בת ה-52, אימא לשבעה ילדים וכבר סבתא לתשעה נכדים, שעומדת להתחרות על התואר מול 30 מתמודדות, בתחרות "סבתוש" שתתקיים בפברואר הקרוב.

ההשתתפות בתחרות היופי היא רק צעד נוסף בשינוי הדרמטי שעשתה קקולי בחייה. לאחר ילדות קשה בצל אב אלים ושנים ארוכות בזוגיות לא מתגמלת, קקולי החליטה להתגרש מבעלה ולפני שבועיים החליטה גם להיפרד מהשביס אך לשמור על אורח חיים דתי.

כעת היא מתכוונת להתמודד על התואר "הסבתא הכי יפה בישראל 2020", בתחרות "סבתוש" שתתקיים זו השנה החמישית באשדוד. "החלטתי שמגיע לי להיות מאושרת", היא אומרת ומוסיפה, "בין היתר, אני רוצה להוכיח לסביבה שגם אישה דתייה יכולה".



קקולי מתגוררת בתל גיבורים בחולון, ומוכרת כפעילה חברתית בשכונתה ובעיר בכלל. היא פעילה בארגון אפרת, ובין עיסוקיה הרבים, מטלות הבית והמשפחה הגדולה, היא מוצאת זמן גם לעזור לאחרים, כבר יותר מ-20 שנה.

"עברתי ילדות מאד קשה, גדלתי בבית עם אב אלים שהשליט טרור בבית", היא מספרת, "ואני כבת הבכורה, ספגתי את כל התופת. מגיל קטן היה לי תפקיד של אמא קטנה בבית, לעזור בגידול האחים ובמטלות הבית. ילדותי נלקחה ממני ונעלמה לי. עברתי התעללות קשה הן מבחינה פיסית והן נפשית, ולא היה מי שיגן עליי בגיהינום הזה".

אילנית קקולי

צילום: אורי קריספין

אילנית התגייסה לצבא, שם פגשה את בעלה. "הוא היה בשבילי המושיע – זה שיציל אותי", היא מספרת. "הוא לא פחד מאבא שלי ועשה הכל כדי שנינשא". לבני הזוג נולדו שני ילדים ולאחר כשמונה שנים, קקולי חזרה בתשובה וילדה ברצף עוד חמישה ילדים, בהם זוג תאומים. אך למרות כל זאת, עדיין חשה אומללות בחייה.

"במשך כל שנות הנישואין חוויתי בדידות קשה מאד. בעלי אדם טוב והוא לא חסך ממני כלום, מבחינה חומרית הכל היה בשפע, עם רמת חיים גבוהה מאד. עשיתי כל יום שופינג, כל מה שרציתי היה מתגשם. הייתי חוזרת הביתה, מסדרת את כל הבגדים שרכשתי בארון, ושוב חוזרת לאותה הרגשה של בדידות, שאני לבד כמו בכלוב של זהב", היא מספרת, "לא הייתה בינינו הבנה ותקשורת והכעסים בי הצטברו והתגברו בכל יום מחדש. היינו ברבנות שמונה פעמים בניסיון לשקם את היחסים. באמת שרציתי וניסיתי, אבל ככל שהזמן עבר הרגשתי מחנק".

ואז לפני כשבועיים היא אזרה אומץ והחליטה להיפרד מבעלה. "החלטתי שמגיע לי להיות מאושרת. בתמונות שהייתי מעלה לרשת הרגשתי שזה לא באמת אני, שזו רק חזות ולא באמת מה שיש בי בפנים. רציתי לחייך מהלב ומהנשמה".



לא לכולם בסביבתה ובמשפחתה של אילנית היה קל עם ההחלטה להתגרש ועם הצעד הסמלי להוריד לעיתים את כיסוי הראש. "למרות ההתנגדות במשפחה, אמשיך להיות אמא וסבתא עם כל האהבה שיש בי לתת לילדים ולנכדים, ואשמור על הצניעות הפנימית שיש בי", היא אומרת, "אני רוצה לחייך למרות הכאב, כי מותר לי להפסיק לרצות אחרים ולחשוב כל הזמן מה יגידו ומה יהיה עם הילדים. אני חזקה ואני פה כדי להישאר כזו. במלחמה הזו ניצחתי ואני אחייך מהנשמה ומהלב ואולי אפילו אזכה לראשונה בחיי להיות מאושרת".

"ההחלטה להוריד את כיסוי הראש זה רק סממן חיצוני. אמשיך לשמור על צניעות ולעזור לתמוך בנזקקי העיר בדיוק כמו שעשיתי עד היום", היא מוסיפה.

כעת, בשלה לצאת לדרך החדשה בחייה, אילנית נרשמה גם לתחרות הסבתא הכי יפה במדינה, שואפת להוכיח שגם אישה דתייה יכולה לעשות דברים כמו כל אישה חילונית. "בכוונתי לתת מהניסיון שלי למען נשים אחרות דתיות, כדי לעודד אותן, שגם אם את אישה דתייה, את עדיין צריכה לשמור על העצמאות שלך למענך ולמען ילדייך".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ליזי

    תותחית!!!!!!! המון בהצלחה! את מהווה השראה לנשים רבות!!! כל הכבוד על הרצון העז לחיות ולהיות מאושרת. מגיע לך!!! בהצלחה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהממת..בהצלחה!!!!!!
    מגיע לך להיות מאושרת❤

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה תיתן התחרות הזו? סתם הבל הבלים. עדיף ליזור לכיסוי ראש ולהיות יפה בעיני אלוקים ולא בשביל קומץ אנשים שיגיד וואוווו. תשומת לב צריך לקבל מהבית ולא מבחוץ ועוד בתירות הבלים כזו.

  4. רוית

    שיהיה לך המון בהצלחה…את חזקה…מגיע לך כל האושר שבעולם..תגשימי חלומות..תהני..מזדהה עם כל מילה שכתבת.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר