יוצאת אל הטבע

האמנית יערה קרשטיין בתערוכת הציורים החדשה שלה בהשראת הטבע הישראלי

פורסם בתאריך: 1.12.21 22:15

יערה קרשטיין בת 34 נולדה עם ליקויי למידה וליקויים קוגניטיביים חמורים, לצד אינטליגנציה גבוהה במיוחד, דיסוננס שיצר קשיי הסתגלות חברתית וקשיי תפקוד במסגרות. אחרי שנים במהלכם היא אובחנה על ידי מיטב המומחים וקיבלה אבחונים סותרים פעם אחר פעם,  היא החלה לחשוש לגבי עתידה.  חשיפה מקרית לסדנת אומנות שינתה את חייה  וסייעה לה למצוא את מקומה,  כיום אחרי שנתיים של יצירה בתקופת הקורונה היא מציגה תערוכה חדשה המספרת את סיפורה של יערה בקולקציית ציורים אבסטרקטי אימפרסיבי המציג נופים וטבע עם מוטיבים אפוקליפטיים ומקווה להגיע לכמה שיותר אנשים, איתם היא מתקשה לתקשר מחוץ לעולם הציור שפיתחה לעצמה.

יערה קרשטיין נולדה עם ליקויים קוגניטיביים חמורים, אחרי שנים במהלכם אנשי מקצוע שינו את אבחנתם בדבר מצבה, וסתרו איש את רעהו, יערה נשארה מתוסכלת וחסרת ודאות, כשהיא מתקשה לתקשר עם הסביבה ולהסתגל במסגרות.   עם השנים היא החליטה לחפש את התשובה מחוץ לעולם הרפואה והחלה בחיפושים אחר סדנאות ציור ואמנות, שם היא מצאה את מקומה.  אחרי שנים רבות בהן היא מציירת, היא פיתחה סגנון אישי ומספרת שזו הדרך שלה לתקשר עם הסביבה  הקרובה  בנושאים שמעניינים או מטרידים אותה, אותם היא לא מצליחה לתקשר באופן טבעי.

תקופת הקורונה  הפכה את תחושת הבדידות לקשה במיוחד עבור יערה, אך היא בחרה לתעל את התקופה לטיולים ארוכים בטבע הוורסטילי שלנו ובילתה שעות ביערות, בחופים, במדברים  ובנחלים, במטרה ליצור ולהפיג את תחושת הבדידות.  כיום לאחר שניים של יצירה מציגה יערה תערוכה חדשה  הכוללת 19 יצירות  שנוצרו כולן בהשראות הטבע  הישראלי ומציגות את סיפורה של יערה.

 

התערוכה מתקיימת בימים אלו ב-Spot hostel תל אביב ועד התאריך ה10.12

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר