קולנוע רינה צילום:אורן שטרנברג
קולנוע רינה צילום:אורן שטרנברג

מתגעגעים לסרט ברינה? בתי הקולנוע של חולון נחשפים לאחר 30 שנה בסיור ראשון מסוגו

בתי הקולנוע של מרכז חולון מספרים את סיפורה של העיר מהקמתה ועד היום. לראשונה יוכלו תושבי העיר להיחשף לסיפורם המלא ולתיעוד נדיר בסיור מיוחד שיתקיים בשבוע הבא. כיצד נרשמים?

פורסם בתאריך: 9.12.22 08:59

סגירת מעגל: 30 שנה לאחר סגירתו של קולנוע רינה, בית הקולנוע הגדול של העיר, יזכו תושבי חולון לקבל הצצה נדירה שלו ושל יתר בתי הקולנוע שפעלו במרכז העיר, בהם: ארמון, סבוי ומגדל, בסיור חדש שיתקיים ביום שישי הבא (16.12.2022), ביוזמת המוזיאון לתולדות חולון. מדובר בסיור ראשון מסוגו, אשר קיימת כוונה להחריבו בהמשך לאזורים נוספים בעיר, בהם פעלו בתי קולנוע וצולמו סרטים.


במהלך הסיור יבקרו המשתתפים בבתי הקולנוע שפעלו במרכז חולון אשר היוו את חיי התרבות והבילוי של העיר מעל לארבעה עשורים. כמו כן, ייחשפו במהלך הסיור הסיפורים שמאחורי הקמתם, פעילותם וסגירתם של בתי הקולנוע. כמו כן, יוצג תיעוד נדיר של בתי הקולנוע מהשנים בהן פעלו, המבקרים ישמעו על הסרטים שנהגו להקרין בכל אחד מהם ואילו אירועים מיוחדים נערכו בהם, באיזה בית קולנוע הוקרן לראשונה בישראל הסרט "אבא גנוב" ועל שם מי קרוי קולנוע רינה, היכן הייתה שריפה מסתורית, ועוד סיפורים נדירים. מלבד זאת, במהלך הסיור יגלו המשתתפים אילו רחובות בעיר שימשו כאתרי הסרטה ואילו סרטים צולמו בהם.
את הסיור יוביל אורן שטרנברג, תושב העיר ולשעבר כתב "השקמה-חולון", שפועל בשנים האחרונות לתעד את סיפורם של בתי הקולנוע שפעלו בעיר. "עניין בתי הקולנוע של חולון תמיד העסיק אותי מאחר ונולדתי זמן קצר לאחר שהם נסגרו. כילד, תמיד חלמתי להיכנס אל תוך האולמות הנטושים שלהם ולראות כיצד הם נראים מבפנים", הוא מספר ומוסיף: "בהמשך, גיליתי שמאחורי בתי הקולנוע הקטנים מסתתר סיפור הרבה יותר גדול שהיה תופעה כלל ארצית".לדבריו, "עולמם של בתי הקולנוע עבר כמה תהפוכות ושינה מספר פעמים את מצב הצבירה שלו. אם בעבר רוב בתי הקולנוע פעלו בתוך מרכזי הערים והיו עצמאיים, כיום רובו המוחלט של הענף נמצא בשליטתן של רשתות קולנוע המפעילות מגה פלקסים מרובי אולמות, וגם מחזיקות בחברות ההפצה של הסרטים. זה היה תהליך הדרגתי, שהתחיל עם פתיחתם של בתי קולנוע בקניונים, לצד כניסת הטלוויזיה והווידאו, שהיווה את אחת הסיבות להיעלמותם של רוב בתי הקולנוע השכונתיים בישראל. אנשים פחות מכירים את הצד הזה של הסיפור ונביא אותו בהרחבה בסיור יחד עם דברים נוספים ומעניינים".
להרשמה: https://tickchak.co.il/36984

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר