דירה למכירה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
דירה למכירה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

רשיון תיווך אינו מספיק: איך תבחרו נכון את מתווך הנדל"ן?

"במכירת דירה, אין מקום לפשרות, בעיקר לא בבחירת המתווך", אומרת יועצת הנדל"ן גלי שמיר

פורסם בתאריך: 23.10.17 13:44

"פעמים רבות אנשים מחליטים למכור דירה ומתחילים לעבוד עם מתווך בתנאים שבסופו של דבר גורמים להם נזק בעיסקת המכר", אומרת יועצת הנדל"ן גלי שמיר, "וזאת משום שהם אינם מודעים לסעיפים החשובים, מה מומלץ לדעת על המתווך ועל התנאים בהסכם מולו ואיפה חשוב לא להתפשר".

גלי שמיר. צילום אפרת שיין

שמיר. "אל תחששו מבלעדיות" צילום: אפרת שיין

שמיר מציינת מספר נקודות וכלים שבעזרתם תוכלו לבחור ולעבוד עם המתווך הנכון והטוב ביותר עבור הצלחת המכירה וזה שישיג לכם את עיסקת הנדל"ן הטובה ביותר:

עיבדו רק עם מתווך המחזיק ברשיון תיווך בר תוקף. איך תדעו? תוכלו לבדוק זאת באינטרנט באתר של רשם המתווכים.

עיבדו עם מתווך שעובד בעיר שלכם ומכיר אותה. מתווך שעובד מחוץ לעיר אינו מחזיק במאגר לקוחות מתאים, אינו מכיר את השטח, אינו זמין ללקוחות שלכם ואינו יכול בהכרח להשיג לכם את העיסקה הטובה ביותר.

תשלום עמלת תיווך למתווך – מתווך שאינו גובה מהמוכר עמלה בהכרח יחסוך בפרסום הנכס שלכם. מתווך כזה עובד אך ורק בשביל הקונה ואינו מייצג את האינטרסים שלכם והכי מסוכן – הוא גם אינו משתף פעולה עם מתווכים אחרים, שסביר להניח שגם להם יש קונים לנכס. אז אולי "חסכתם" כביכול בעמלת התיווך, אך גרמתם לעצמכם נזק גדול במחיר העסק שיכולתם לקבל.

בלעדיות – כשאתם לא עובדים בבלעדיות עם מתווך, לו לא תהיה מוטיבציה לעבוד עבורכם ופעמים רבו הוא עלול לקדם עיסקה לא כי הכי טובה עבורכם אלא כי יש לו מתחרים נוספים – מתווכים, וכן בעל הנכס עצמו שממשיך לפרסם אותה הדירה ובעצם מתחרה במתווך.

ביחרו מתווך שעובד במשרד מסודר ובחברה מסודרת – כי אם יקרה משהו, לכם למי לפנות. "פעמים רבות", אומרת שמיר, "אני נתקלת בבעלי נכסים שאין להם מושג איך אפשר להשיג את המתווך מעבר לקו טלפון. מקצוע התיווך הוא מקצוע רציני וגם כך על המתווך שלך להתייחס אליו".

ביחרו מתווך שעובד במשרה מלאה בתיווך ולא "על הדרך" – המתווך שלכם חייב להיות זמין לטלפונים, להראות את הנכס ולעסוק כל העת בשיווק הנכס. הנכס שלכם שווה הרבה מאוד כסף, ולכן צריך להתייחס אליו ברצינות ולא "על הדרך".

ביחרו מתווך שלומד כל הזמן ולא רק מחזיק ברשיון תיווך – הידע של המתווך במכירות, בשיווק, בנדל"ן שווה לכם הרבה מאוד כסף. זה בסופו של דבר מה שיקדם את המכירה ויביא לכם את העיסקה הטובה ביותר.

"לסיכום", אומרת שמיר, "במכירת דירה – העיסקה הכלכלית הגדולה ביותר שתעשו ככל הנראה בימי חייכם – אין מקום לפשרות, בעיקר לא בבחירת המתווך. לכן, ביחרו את איש המקצוע הטוב ביותר למען הצלחת מיטבית של העיסקה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר