תדמית הבית בצאלים

למרות שורה ארוכה של התנגדויות, תמ"א 38 אושרה ברחוב צאלים

ההתנגדויות נשמעו מצד דיירי הבניין וגם מצד הדיירים בבניינים הסמוכים: מחסור בחניה, פגיעה בפרטיות וחסימת אור

פורסם בתאריך: 15.11.17 09:32

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חולון החליטה לאשר את בקשתה של חברת שופנהאואר יזמות, למתן היתר לביצוע תכנית תמ"א 38/א' בבניין ברחוב צאלים 18. התכנית תכלול את הגדלת מספר הקומות מ-4 ל-7, והגדלת מספר הדירות מ-32 ל-56. למכירה מוצעות דירות 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. התכנית כוללת גם תוספת מרפסות שמש ממ"דים, הרחבת לובי ותוספת מעליות ומחסנים.

התכנית אושרה למרות שורה ארוכה של התנגדויות ובכפוף לפתרון שהציעה העירייה לגבי מקומות החניה לדיירים. ההתנגדויות נשמעו מצד דיירי הבניין וגם מצד הדיירים בבניינים הסמוכים ברחוב צאלים. אלה טענו שביצוע הפרויקט יגרום להסתרת אור השמש והנוף ולפגיעה אדריכלית בבניין. טענות אחרות שנשמעו היו לגבי מצוקת חניה, פגיעה בפרטיות והיה גם מי שטען שהרחוב מתאים רק להריסה-בנייה (38/ב') ולא לחיזוק מבנים.

מהנדסת העיר מימי פלג השיבה כי: "הוועדה המקומית רואה בחיוב חיזוק מיגון וחידוש בניינים קיימים. תוספת יחידות הדיור והגבהת הבניין עולות בקנה אחד עם מגמות התכנון על תכנית המתאר העתידית של חולון, שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית". עוד הוסיפה פלג שמחסור במקומות חניה אינו גורם שמונע ביצוע תמ"א בבניין.

יו"ר הוועדה ומ"מ ראש העירייה, זוהר נוימרק: "מדובר באחוז קטן של מתנגדים מתושבי הרחוב. צריך להבין שתמ"א 38 היא קודם כל תכנית להצלת חיי אדם והממ"דים נועדו למנוע קריסת בניינים במקרה של רעידת אדמה, כאשר 40-50 מהבניינים שנבנו לפני 1980 נמצאים בסכנה כזו. חסימות אור ואוויר יש בכל פרויקט מסוג זה. העירייה יכולה להתנגד לתמ"א רק אם יש סיבות מהותיות".

מחברת שופנהאואר נמסר כי הכוונה היא להתחיל בעבודות בחודשים הקרובים כדי לאכלס את הבניין באביב 2020.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר