התושבים התנגדו והעירייה הגבילה גובה וצפיפות בתכנית ח/2030

בין ההגבלות על תכנית המתאר העירונית: בצמודי קרקע עד 500 מ"ר לא תתאפשר תוספת בנייה

פורסם בתאריך: 4.12.17 12:40

תכנית המתאר לשנת 2030 של עיריית חולון עברה כמה שינויים לאורך השנים, ועתה פרסמה העירייה שורה של מגבלות חדשות הנוגעות בעיקר לצפיפות ולגובה בעקבות התנגדות תושבים.

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חולון החליטה לקבל ולאמץ כמה מההתנגדויות שהגישו אזרחים תושבי העיר נגד סעיף בתכנית המתאר העירונית (ח/2030), המאפשר תוספת של 20% בנייה ושימושים שלא לצורכי ציבור במגרשים המיועדים למבני ציבור, והתכנית תעודכן בהתאם לשינויים שהתקבלו.

"כיום קשה מאוד להקים ולתחזק מבני ציבור בישראל בגלל תמיכה נמוכה מהמדינה, ולכן ניתנה האפשרות לעד 20% תוספת בנייה לשימושים שיכולים להכניס כסף ליזמים כמו שטח מסחרי, אולם הרצאות, משרדים וכו'", מסביר מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, זוהר נוימרק ומוסיף: "ההתנגדויות הוגשו על רקע בעיות נקודתיות, ולכן הגבלנו שימושים ולקחנו על עצמנו לפרסם זאת באופן וולונטרי כדי למנוע טענות עתידיות על מחטפים וחוסר שקיפות".

הגבלת תוספות בנייה והגבלת גובה

כך למשל, הוחלט לקבוע שבאזורים שיוגדרו "צמודי קרקע" לא תותר כלל תוספת בנייה כזו במגרשים עד גודל 500 מ"ר, 10% יותרו במגרשם בגודל 500-1999 מ"ר, ו-20% מעל 2,000 מ"ר. הגובה ייקבע בהתאם לסביבה המאושרת. בשאר האזורים יותרו 15% במגרשים עד 500 מ"ר ו-20% ב-501 מ"ר ומעלה. כמו כן, לא יותר שימוש למסעדה או בית קפה במגרשים של עד 500 מ"ר.

הגבלת הקירבה והגובה בין שטח ציבורי פתוח למבנה ציבור

התנגדות אחרת שהתקבלה היתה בעניין קו בניין אפס, כלומר שטח ציבורי פתוח צמוד למבנה ציבורי, וההחלטה שהתקבלה היא "ייקבע בתכנית מרחק מינימלי בין קו הבניין בייעוד המגורים למבנה ציבורי שלא יפחת מ-6 מטרים. במגרשים הגובלים עם יעודים שאינם ציבוריים, יישמר קו בניין של 3 מטרים'".

הוועדה קבעה שיש לקבל את טענות המתנגדים, לפיהן "לא הגיוני כי במקום גן ילדים בן קומה אחת יקום בעתיד מבנה ציבורי בן 12 קומות ללא פרסום ואפשרות לביקורת תכנונית", וקבעה שבמקום הרשאה לבניית בגובה 12-8 קומות, "במקום שבו קיימת שמירה על תבנית הבנייה בתכנית המתאר ח/2030 יותאם מבנה הציבורי לגובה המאושר במתחם. בשאר האזורים בעיר גובה המבנים הציבוריים יהיה עד שתי קומות מעל הגובה המאושר או הגובה המוגדר בתכנית המתאר – הנמוך מביניהם".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר