ממ"ד כגורם מפריע: פרויקטי תמ"א בחולון נדחים בשל ממ"דים

דווקא תוספת ממ"ד, שנועדה לחזק את הבניין במקרה של רעידת אדמה או מתקפת טילים, תוקעת התקדמות בפרויקטי תמ"א

פורסם בתאריך: 31.12.17 10:09

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חולון דחתה בישיבתה האחרונה מספר בקשות לתוכניות תמ"א 38/א', עד להגשת תוכניות מתוקנות. אחת הסוגיות שגרמו לדחיות היתה מיקום הממ"דים, שאמורים להיבנות כחלק מביצוע התמ"א.

מהנדסת העיר מימי פלג קבעה שהממ"דים מהווים בעיה בביצוע תמ"א ברחוב הצנחנים 4, בו כללה התוכנית המקורית תוספת שתי קומות והגבהת הבניין ל-5 קומות (וגם דירות גג) עם 17 דירות במקום 9 כיום. בחוות הדעת נכתב גם כי "מיקום הממ"דים בצדדי המבנה לא יאפשר כניסת מכוניות למגרש".

במקרה נוסף, ביקשו דיירי רחוב פייר קניג 11 להגביה את הבניין מ-3 ל-5 קומות וכן "קומת גג חלקית + ממ"דים + מרפסות שמש + הרחבת הלובי ותוספת מעלית + מחסנים + מכפילי חניה + פיתוח וגידור". כמות הדירות מיועדת לגדול מ-9 ל-18. במקרה זה טענו מתנגדים מהבניין הסמוך, פייר קניג 9, בין היתר כי המרווח בין הבניינים צר ולכם תהיה פגיעה בחניות שלהם. מהנדסת העיר קיבלה חלק מההתנגדויות וקבעה ש"יש לתאם את המיקום המדויק ומידות הממ"דים לכיוון רחוב פייר קניג עם מנהל אגף הרישוי".

גם דיירי פייר קניג 7 נדרשו למצוא למיקום ממ"דים בקו הבניין הקדמי והצדי כתנאי לאישור תמ"א 38/ א'. בעלי נכס ברחוב הראל 16 ביקשו הקלה אבל נענו ש "אין כל מניעה לתכנן ממ"ד בחלקה האחורי של החלקה".

הדרישה לתוספת ממ"ד נועדה לחזק את הבניין במקרה של רעידת אדמה ו/או מתקפת טילים. לאחר מלחמת לבנון (2006) שטח הממ"ד הנדרש בתקנות עלה מ-6 ל-9 מ"ר.

"המטרה המרכזית בתמ"א 38 היא למנוע קריסה ברעידת אדמה. בשביל זה בונים ממ"ד, מעבים את העמודים והפיר של המעלית גם מחזק את הבניין", מסבירה גלי שמיר מסוכנות "רימקס אבניו חולון בת ים. "בתמ"א 38/א', דיירים מוכרים זכויות בגג ליזם, שמתחייב לשפץ את הבניין ולהוסיף לכל דירה 25 מ"ר, 13 מ"ר ממ"ד (בערך 9 מ"ר נטו)  ו-12 מ"ר מרפסת שמש. אבל במקרים רבים אין אפשרות להוסיף ממ"ד בגלל בעיה הנדסית, וכשמוסיפים זה יהיה בדרך כלל בצד או מאחורה, ולכן נוצרות בעיות של קרבה לבניין סמוך וחסימה חניה. לעתים פותרים את הבעיה כאשר מנסים להזיז את הממ"ד כמה שאפשר, ולא תמיד הבעיה פתירה. שמעתי גם על תמ"א שנפסלו בגלל העניין הזה".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר