עוד שכר דירה: היכן מותר ואיפה אסור לפצל דירות בחולון?

העירייה מאשרת לפצל דירות אך מגבילה את הפיצול ואוסרת אותו בשכונות מסוימות

פורסם בתאריך: 1.1.18 13:26

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חולון אישרה בישיבתה האחרונה את אימוץ תיקון 117 לחוק התכנון והבנייה, אשר עוסק במתן היתרים לפיצול דירות צמודות קרקע, אבל הגבילה את הפיצול לשכונות מסוימות ואסרה עליו באחרות.

התיקון אושר בכנסת לפני כחצי שנה ומטרתו היא להגדיל את ההיצע של דירות קטנות להשכרה ולאפשר לבעלי דירות צמודות קרקע בשטח של 120 מ"ר לפחות להרוויח דמי שכירות או להוסיף יחידת דיור עבור קרובי משפחה. החוק מחייב פיצול למטרות מגורים בלבד ואוסר על הקמת משרד, סטודיו, מרפאה וכו'. כמו כן, התיקון קובע שחובה על העירייה לאשר הקלות עבור 20 אחוז לפחות ממספר היחידות צמודות הקרקע בעיר.

בחולון יש כ-2,400 יחידות דיור מסוג זה, רובן במזרח העיר בשכונות מפדה אזרחי, נווה ארזים ונאות יהודית. לפי תוכנית המתאר ח/2030 בשכונות אלו תבנית הבנייה הקיימת מיועדת לשימור, ולכן החליטה הוועדה שלא יאושרו הקלות לפיצול ותוספת יחידות דיור בשכונות אלו. בשאר האזורים בעיר – שכונות קריית איילון, קריית רבין, קריית בן גוריון וגם תל גיבורים, ג'סי כהן ושיכון ותיקים – יאושרו תוכניות פיצול לפי הגודל היחסי של כל שכונה, כך שבסופו של דבר תאושר תוספת של 477 יחידות דיור צמודות קרקע בעיר.

המתווך ויזם הנדל"ן שי פרדו מסביר: "חשוב להבין שזו הוראת שעה לתקופה של חמש שנים, ויחידת הדיור מיועדת להשכרה בלבד ולא למכירה עתידית, ובעוד חמש שנים מי יודע מה יקבע השר האחראי. לכן אני מעריך שבעלי קוטג'ים בח-300 ובשאר השכונות ינצלו את המרתפים להקמת יחידות דיור עבור סטודנטים, זוגות או זקנים שזקוקים לדיור כזה. לדעתי, חלקם יוותרו כי יש אנשים שלא מעוניינים בעוד דיירים שיסתובבו להם בחצר, גם אם יש כניסה נפרדת. ההיצע החדש עשוי מעט להשפיע גם על שוק השכירויות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר