כיצד הפכה תוספת המרפסת ללהיט בחולון?

מה התנאים להקמת מרפסת, כמה זה עולה ואיזו תשואה תקבלו מלבד לספור ציפורים נודדות

פורסם בתאריך: 4.1.18 09:22

שתי בקשות להקמת ושדרוג מרפסות בבניינים משותפים (ברחוב אהוד מנור 8 וברחוב משה דיין 34) אושרו בתחילת השבוע על ידי רשות הרישוי בעיריית חולון. יחד עם זאת, הרשות דחתה בקשה להרחיב את תוספת המרפסות לכל הדירות (מ-31 ל-36) בבניין אחר (ברחוב האצ"ל 34).

התוספת באהוד מנור 8 מיועדת ל-22 דירות מתוך 26 בבניין של 9 קומות, שהמרפסות בו יוגדלו, ובמשה דיין להקמת מרפסות ב-15 מתוך 18 דירות בבניין של 6 קומות.

תוספת מרפסות פתוחות ("מרפסת שמש") יוצאת לדרך כאשר לפחות 75% מהדיירים בבניין מעוניינים בכך. היא נועדה להגדיל את שטח הדירה ולהעלות את ערכה וגם לשפר את איכות החיים של הדיירים. אולם, תוספת מרפסת כרוכה בהוצאה לא קטנה ובאישורים הנדסיים ואפשרית רק במקרים שבהם השינוי בקווי הבניין אינו בניגוד לתב"ע המקומית.

הקמת המרפסות נמשכת מספר חודשים, תלוי בקבלן ובחומר ממנו הן מורכבות. מרפסות בטון נחשבות באופן מסורתי לפופולריות יותר ובנייתן נמשכת כשמונה חודשים אבל בשנים האחרונות צצו גם מרפסות פלדה שמשך הבנייה שלהן קצר בהרבה ומסתכם בחודשיים-שלושה.

ההיתר למרפסת כולל שטח מקסימלי של 14 מ"ר או 10% משטח הדירה (הגבוה ביניהם). בזמן הבנייה נוצרות בעיות חניה ברחוב וגם בכניסות לחניות הפרטיות.

כמה עולה מרפסת ואיזה רווח היא מכניסה

"תוספת מרפסות עולה בדרך כלל 70-60 אלף שקל ומגדילה את ערך הדירה ב-100 עד 120 אלף שקל", אומר אהרון אימרה מסוכנות "רימקס אבניו חולון בת ים". "בחולון היא מוכרת בעיקר בקריית שרת, ברחובות משה שרת, חביבה רייק ומשה סנה, ובקריית בן גוריון. בקריית שרת יש בניינים ישנים ומוסיפים מרפסות לדירות של שלושה חדרים, ומי שמרפסת חשובה לו ומעוניין בדירה כזו – יהיה מוכן לשלם יותר. יש לזכור כי בבנייה החדשה כבר אין דירות שלושה חדרים בעירו לכן דירו כאלו עם מרפסת הן אטרקטיביות".

לגבי שדרוג מרפסות מסביר אימרה שהעירייה הותירה בעבר חללים ליד המרפסות בבניינים חדשים, כמו אהוד מנור בח' 300, ולכן עכשיו היא מאפשרת לדיירים המעוניינים לנצל אותם שטחים ולהרחיב את המרפסות.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר