כיצד ייראה מתחם רבי עקיבא - הדמיה

כיצד ייראה בעתיד מתחם רבי עקיבא ומדוע התכנית מתעכבת?

אחרי ח-500, מדובר בעתודת הקרקע הגדולה היחידה שנשארה בחולון ובעירייה מקווים כי הבנייה תחל בעוד שנתיים-שלוש

פורסם בתאריך: 17.1.18 15:18

תכנית פינוי מתחם רבי עקיבא בחולון נתקלת בהתנגדויות. התכנית המוצעת למתחם הכולל בעיקר בתי מלאכה בשטח של כ-60 דונם בין הרחובות שדרות ירושלים, ההסתדרות בר כוכבא ושרת, היא להקים בו דירות ושטחי מסחר. התכנית אושרה להפקדה בוועדה המחוזית תל אביב בסוף שנת 2015 ואולם מאז מעוכבת התכנית ועתה עומדות בפניה יותר מ-20 התנגדויות, כולל מצד מהנדסת העיר מימי פלג, והיא הובאה לפני מספר ימים לדיון נוסף לפני האישור להגשתה לוועדת התכנון המחוזית.

התכנית כוללת בניית 835 דירות, כולל 167 דירות קטנות (20%). כמו כן 15 דונם יוקצו לשטחים פתוחים ולמוסדות ציבור. אדריכל העיר אביעד מור הסביר כי "שטחי מסחר" מתארים קומה מסחרית מתחת למגדל מגורים, וכי לאורך שדרות ירושלים יותר גובה של 11-14 קומות, ורק בפינת ירושלים-משה שרת יוקמו שני מגדלים של 23 קומות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

"התנגדות של מהנדסת העיר אינה דומה להתנגדות של גורם פרטי, שהאינטרסים שלו עלולים להיפגע כתוצאה מיישום התכנית", מסביר מ"מ ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה זוהר נוימרק. "אלו השגות כלליות בסוגיות שונות, שבדרך כלל מתקבלות במלואן בוועדה המחוזית. אני מקווה שהטיפול בתכנית יהיה מהיר וכך הבנייה תחל בתוך שנתיים או שלוש. למעט ח-500, זו עתודת הקרקע הגדולה היחידה שנותרה בעיר".

מעיריית חולון נמסר כי "מהנדסת העיר הגישה התנגדויות לגבי קביעת זיקת הנאה לשדרות ירושלים כדי להגדיל ולרווח את המרחב הציבורי באחד מצירי התנועה החשובים בעיר, שבו מתוכנן תוואי הרכבת הקלה. נושא אחר היה הגבלת כמות דירות הגן והגבלת הצבתם של חדרי שנאים לתת הקרקע כדי להבטיח מרחב משותף, וכן הגדלת התכסית המותרת לבנייה בקומת הגג לשיפור איכות המגורים בהתאמה למגמה העירונית".

ביחס לדירות להשכרה ו/או למעונות סטודנטים, העירייה מבקשת לקבוע פרקי שכירות ארוכים ולאפשר שילובם של מבנים להשכרה לצד מבני מגורים רגילים במגרשים גדולים כדי לשפר את הכלכליות ובכך לעודד את הקמתם.

הערה נוספת עסקה בהטלת האחריות לביצוע השפ"פים (שטח פרטי פתוח) על היזם כדי לחסוך ממנו את הצורך בתיאום שלביות הביצוע מול העירייה, כלומר פרקי הזמן השונים בין גורם פרטי לגורם ציבורי להתארגנות התכנון והביצוע יכולים לעכב ולשבש את מסירת הבניין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוסדי

    עדיף גם שיקימו מקומות עבודה בחולון כי לצאת בבוקר עם האוטו זו תהיה משימה בלתי אפשרית.
    כל העיר מנופים ומגדלים, בלי טעם ובלי ריח
    טירוף- שמישהו בעירייה יעצור לרגע להתבונן בנזק שנגרם לתשתיות של העיר המיושנת הזו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתי כבר יזוז משהו והתוכנית של מתחם רבי עקיבא תעבור לשלב ביצוע…אין בעיר הזאת כבר דירות לזוגות הצעירים….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר