תל גיבורים.

הבנייה המודרנית מגיעה לתל גיבורים

הוועדה העירונית לתכנון ובנייה בעירייה אישרה להוסיף שטחי שירות לבנייה בתל גיבורים. המשמעות: השוואת סטנדרט הבנייה לזה של ח'-300 ומתחמים חדשים בעיר

פורסם בתאריך: 16.4.18 14:42

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חולון אישרה בשבוע שעבר להוסיף שטחי שירות לצורך ייעוד "אזור מגורים" ו"אזור מיוחד למגורים" בתוכנית ח/144/ב,  שמתייחסת לאזור הרחובות המעפילים והזית בשכונת תל גיבורים. מדובר בשטח של 174 דונם. תוספת שטחי השירות תהיה בשיעור של 45 מ"ר ליחידת דיור מעל פני הקרקע.

"משמעות ההחלטה היא השוואת סטנדרט הבנייה שם לזה של ח'-300 ומתחמים חדשים בעיר", מסביר מ"מ ראש העירייה ויו"ר הוועדה זוהר נוימרק,. "בשנים האחרונות הוגדלו שטחי השירות (חדרי מדרגות, לובי, מחסנים וכו'), ולכן ההחלטה תאפשר בנייה לפי הסטנדרטים המודרניים בשכונה שההוראות לגביה נוסחו לפני עשרות שנים. למיטב ידיעתי, יש שם 6-7 מגרשים פנויים לבנייה, עבור בניינים עד גובה 9 קומות, ולהחלטה הזו יש חשיבות גם לגבי תכניות תמ"א 38. מטרת האישור היא יישור קו ומניעת אפליה לרעה".

לאחר ההתנגדויות, אושרה תמ"א ברחוב הגליל

זאת ועוד, בבניין רכבת ברחוב הגליל 7 מאחורי תיאטרון חולון  אושרה תכנית תמ"א 38 לחיזוק ותוספת קומות לאחר קבלת שורת התנגדויות מצד תושבי הסביבה. מדובר בבניין שיש בו גם קומה מסחרית. התכנית המקורית כללה תוספת קומות רביעית וחמישית, דירות גג + ממ"דים + מרפסות שמש +  3 יח"ד בקומת הקרקע + הרחבת החנויות הקיימות + תוספת 4 חדרי מדרגות ומעליות + מתקני חניה. תוספת 23 יח"ד בבניין קיים בן 3 קומות. סה"כ 47 יח"ד.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

המתנגדים טענו לבעיות חנייה, פגיעה אדריכלית והנדסית בבניין קשיי גישה וכו'. הוועדה החליטה לקבל חלק מההתנגדויות ולתקן את התכנית. השינויים: לבטל את הדירות בקומת הקרקע ולאשר את הדירה הצפונית (האחורית) בקומת זו. להעביר ממ"דים צדדיים לחזית אחורית, להעביר חדר אשפה לתוך הבניין, לתכנן את החזית עם אבן בהירה, בהתאם להנחיות המרחביות.

נוימרק: "מנענו פה מצב של צבע חריג שאינו משתלב עם הבנייה בסביבה וכן סמיכות בין דירות לחנויות, מצב שגורם לאנשים מבחוץ להסתובב בחצרות הבתים. ממ"דים צריכים להיבנות לפי מה שמקובל ברחוב, וכאן היינו חייבים להתערב בגלל תכנון לקוי".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר