ח-500. נדחה ערעור התושבים
ח-500. נדחה ערעור התושבים

בשורה לרוכשי הקרקעות בח-500: אושרה סופית תכנית המתאר

שופט בית המשפט העליון מני מזוז דחה את ערעורם של תשעה מתושבי חולון הגרים בגבעת חולון כנגד תכנית המתאר המקומית ח-500

פורסם בתאריך: 24.5.18 11:07

בשורה לרוכשי ולבעלי הקרקעות בח-500. השופט מני מזוז דחה את העתירה נגד תכנית ח-500 ובכך אושרה סופית תכנית המתאר המקומית.

ח-500 היא עתודה הקרקע האחרונה בחולון אשר משתרעת על פני 4,000 דונם. מדובר באזור שעליו אמורות להיבנות 13,000 יחידות דיור חדשות, שעל פי ההערכות יוסיפו עוד 50,000 תושבים לעיר. למרות שהתכנית לבנייה אושרה בוועדה המקומית, המחוזית והארצית, עדיין לא ידוע מתי יתחילו העבודות בשטח ח-500 בחולון, והסיבות לכך רבות.

אתמול (רביעי) התקיים דיון בבית המשפט העליון, במהלכו דחה שופט בית המשפט העליון, מני מזוז את הערעור של תשעה מתושבי חולון הגרים בגבעת חולון שהגישו ערעור כנגד תכנית המתאר המקומית ח-500 שמסדירה את פיתוחם של 4,000 דונם ועלולה לפגוע באיכות חייהם. בדיון קודם דחה גם בית המשפט המחוזי בתל אביב בפסק דין מפורט את טענותיהם של התושבים, תוך שהוא מציין שהוועדה המחוזית ערכה בתוכנית מספר שינויים לטובתם. עוד קבע המחוזי כי לא היו שיקולים זרים

בהחלטה ולא נפלו פגמים בדרך בה התקבלה. בפסיקתו קבע השופט מזוז: "טענות המערערים נבחנו ביסודיות ובכובד ראש בכל ערכאות התכנון, כולל במועצה הארצית, וההחלטות שניתנו בעניינם היו מפורטות ומנומקות כדבעי. במסגרת זו אף ניתן מענה ספציפי לטענות המערערים ולאינטרסים של תושבי השכונה. בית המשפט איננו משמש מוסד תכנון או מוסד תכנון-על העומד מעל רשויות התכנון המוסמכות, ועל כן, ככלל, לא יתערב בהחלטות של רשויות התכנון המבוססות על שיקולים תכנוניים, אלא אם כן נפלו בהן פגמים משפטיים היורדים לשורשם של דברים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

כחלק מדחיית פסק הדין חויבו התושבים המערערים בהוצאות בית משפט בסך 13,000 שקל.

כאמור, תכנית ח-500 הנוכחית מורכבת משישה מקטעים שייבנו בזמן אחר, כאשר סדר הבנייה עדיין לא ידוע. האזורים שייבנו ישתרעו בין דרום חולון, קריית בן גוריון, קריית רבין, ח- 300 וקריית שרת. כיוון שחלקים בלתי מבוטלים של השטח נמצאים תחת מסלול הטיסות הממריאות מנתב"ג, לא ניתן לבנות בהם יחידות דיור ולכן במרכז יישמר שטח בגודל של 1,000 דונם כפארק אקולוגי. במסגרת התכניות מתוכננות, כאמור, 13,000 יחידות דיור חדשות – חלקן בבנייה צמודת קרקע וגם בבנייה של מגדלי מגורים עד לגובה 25 קומות – ועוד אזורי מסחר.

קיראו עוד באותו נושא:

הקרקע האחרונה בחולון: כל מה שרציתם לדעת על תכנית ח-500

הערכה: תכניות הבנייה ב-ח-500 ייצאו לפועל בתוך שש שנים

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר