בניין המשרדים Biznext
בניין המשרדים Biznext

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר: 5.6 מיליון שקל לדונם בחולון

אוהד דנוס: "פארק העסקים בחולון נמצא בחזית הפריחה של שטחי המסחר והעסקים בגוש דן"

פורסם בתאריך: 18.7.18 10:21

אוהד דנוס, שמאי העובד עם עיריית חולון, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, צופה הצלחה, גידול והתפתחות לאזור התעשיה בחולון. "כניסת עזריאלי לחולון הבטיחה את הצלחת אזור התעשיה", אמר השבוע באירוע של אלדר השקעות לפרויקט BIZNEXT. "היום", אומר דנוס, "אנחנו רואים את פירות התכנון שהחל לפני 20 שנה".

לדבריו, "ברגע שעזריאלי נכנסו לאזור התעשיה של חולון והקימו את המשרדים שלהם פה, האזור הגיע לנקודת האל חזור. זה אומר שהוא מתפתח. זה יכול לקחת עשר שנים או 20 שנה, אבל זה בטוח יקרה.

דנוס, המשמש כאמור בתפקיד שמאי חיצוני לעיריית חולון, סיפר כי אזור התעשיה של חולון הוא מהגדולים בגוש דן. לדבריו "כבר בתחילת שנות ה-2000 היו דיונים משמעותיים בעירייה מה לעשות עם אזור התעשיה. ראש העיר שאל כל הזמן למה האזור לא פורץ החוצה? היום אנחנו רואים את פירות התכנון שהחל לפני 20 שנה. תכנון לוקח זמן ורק עכשיו מתחילים לראות את ההשפעות של אותם תכנונים".

במהלך האירוע הציג דנוס למתעניינים את היתרונות והחסרונות שנכונים להיום ברכישת שטחי משרדים ומסחר. לדבריו, "שוק המשרדים רגיש יותר מהמגורים. הוא מושפע מאוד ממצב המשק. בשמונה השנים האחרונות המשק צומח ולכן גם שוק המשרדים צומח יחד איתו. הייצוא חיובי, שיעורי האבטלה נמוכים, ולכן אנחנו רואים שמחירי שכירויות ממשיכים לעלות ושיעורי התפוסה מתקרבים במרבית המקומות ל-100%. זו תולדה של מה שקורה במשק".

"מצד שני", הדגיש דנוס, "ההיצע בתחום המשרדים אכן עולה אבל לא בקצב ובשיעורים שראשי הרשויות היו רוצים. יש לראשי הערים אינטרס ורצון שייבנו יותר משרדים ומסחר והם דוחפים לכיוון, אבל גם שם נתקלים בביורוקרטיה ובסרבול בתכנון ובקידום התכניות. כל עוד קצב הבנייה והתכנון לא מדביק את הביקוש – תחום זה ימשיך לצמוח וזה בסדר גמור. כיום הקצב הוא נכון ולתחושתי הקצב ימשיך ככה".



דנוס התייחס גם לנושא הנגישות למרכזי העסקים החדשים שמתפתחים בגוש דן וציין כי "מתרחשת פה מהפכה של ממש בנושא פיתוח דרכי גישה והסעה אל מרכזי הערים ואזורי התעשיה. זה ייקח עוד כמה שנים אבל זה מאוד משמעותי. אני שמאי של חברת נת"ע בקו הירוק ובקו האדום. הקו האדום כבר בשלבי עבודה והירוק בשלב ההפקעות וזה זז".

יו"ר לשכת שמאי מקרקעין לשעבר אף התייחס לנושא התשואות וציין כי השמאי הממשלתי קבע בסקירתו החצי שנתית ששיעור התשואה למשרדים הינו כ-7.6%. יתרה מכך, הוא ציין כי כדי להבין את המגמה ארוכת השנים באזור חולון ניתן להסתכל על מחירי הקרקעות. "בשנת 2007 היה המחיר לדונם כ-1.9 מיליון שקל בממוצע, ובתוך כמעט עשר שנים האמיר לכדי 5.6 מיליון שקל לדונם, מדובר בעלייה שנתית של כ-29.5%".

אלדר השקעות חתמה על האופציה עם בעלי קרקע פרטיים להקמת בניין משרדים בפארק העסקים בחולון. מדובר בבניין משרדים מעל שדרת חנויות שיכלול שמונה קומות בהיקף של כ-6,100 מ"ר. לדברי רו"ח עדי דנה, מנכ"ל אלדר השקעות: "צעדי האוצר להצרת פעילות המשקיעים בשוק הדיור יחד עם מחסור של היצע בדירות בשוק החופשי מביאים את המשקיעים להשקיע בשטחי מסחר ומשרדים. פארק העסקים בחולון הוא בחזית הפריחה הזאת".

פרויקט BIZNEXT ממוקם בסמוך למתחם עזריאלי בפארק. עד כה, מעל 150 חברות העתיקו את מיקומם לפארק העסקים בחולון. עיריית חולון מקדמת את המתחם בין היתר על ידי ארנונה נמוכה לעומת אזורי ביקוש מקבילים כדוגמת מתחם הבורסה ברמת גן, פארק המדע ברחובות ורמת החייל. העירייה מעוניינת להפוך את האזור למתחם שוקק של תעסוקה ובילוי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר