מתחם הסדנה

מתגבשת קבוצת רכישה ל"פרויקט הסדנה" לבעלי מלאכה בחולון. צפו:

הפרויקט יספק פתרון גם לסיטונאים, יבואנים ותעשיינים ותוכנן כך שיענה על צורכיהם. צפו:

פורסם בתאריך: 15.10.18 13:00

בימים אלה מתגבשת קבוצת רכישה להקמת מתחם תעשיה קלה, מסחר ולוגיסטיקה בשטח של 42 אלף מ"ר באזור התעשיה חולון. בחברת הייזום GF נדל"ן, בשיתוף עם קרן השקעות הנדל"ן קפיטל פלטינום, מציינים כי הפרויקט יספק פתרון איכותי לתעשיינים ובעלי מלאכה קלה, סיטונאים ויבואנים, שנאלצים להתפנות מאזורי התעשייה בגוש דן לטובת מגדלי מגורים, משרדים ומסחר.

שתי החברות, GF נדל"ן וקפיטל פלטינום, מחזיקות כיום באופציה לרכישת קרקע פרטית באזור התעשיה של חולון, בשטח של מעל 16 דונם, עליו עתיד להיבנות "פרויקט הסדנה", הקרוי על שם הרחוב שבו הוא ממוקם. המתחם המתקדם, שתוכנן על ידי משרד בר לוי דיין אדריכלים, יתנשא לגובה ארבע קומות וישתרע על פני 42,000 מ"ר של שטח בנוי עילי.

צפו כיצד ייראה מתחם הסדנה מבחוץ ומבפנים: 

על פי התכנון, הקומות העליונות, יהיו מיועדות לתעשייה ולוגיסטיקה ובקומת הקרקע יתאפשר שילוב של מסחר קמעונאי. החברות מעריכות כי אומדן עלות הקמת הפרויקט כולו יסתכם במעל ל-300 מיליון שקל, כשהאכלוס הצפוי להיות בעוד שלוש שנים.

ההבנה שהעתיד של שימושי המלאכה והלוגיסטיקה בגוש דן יהיה בבניינים מרובי קומות עם רמפות, דרשה תכנון של בניין עם מפרט טכני עשיר שיענה בצורה מיטבית על צורכי הלקוחות במהלך העשורים הבאים. מחשבה רבה הושקעה בתכנון זרימת התחבורה בתוך הפרויקט, המאפשר הגעת משאית לכל יחידה ואת המפתח הגבוה והרחב המאפשר פריקה-טעינה מדלת היחידה. בנוסף, המפרט כולל יחידות מודולריות וגדולות, ששטחן החל מ-250 מ"ר, גובהן כ-6 מ', יחס העמסה שלהן הוא עד 1.5 טון למ"ר והן כוללות קומת גלריה גדולה ומוארת לצורכי משרד או תצוגה. לכל יחידה צמודות 3 חניות. המחיר למ"ר יחל מ-7,600 שקל.

"בשנים האחרונות קיימת תנועת מספריים שדוחקת את התעשיה הקלה מגוש דן", אומר אילן אברהמי, מנכ"ל קרן השקעות הנדל"ן קפיטל פלטינום. "התב"עות החדשות באזורי התעשיה בגוש דן מאפשרות שימושי משרדים ומסחר תוך העלאת הצפיפות מ- 00% ל-600%, ובחלק מהערים מעל לכך. בתל אביב ובבת ים אזורי התעשיה יהפכו במהרה למתחמי מגורים המשולבים במשרדים ומסחר, ושימושי המלאכה והלוגיסטיקה הנוכחיים ייעלמו".

 נטע להב, אדריכלית חברת GF נדל"ן, מוסיפה: "שכר הדירה שיכולים לשלם הדיירים במבנים חד קומתיים לשימושי מלאכה לא מצדיקים את שווי הקרקעות הנוכחי, והדיירים למעשה חיים במציאות שבה עלולים לבקש מהם להתפנות מהנכס בכל רגע. זהו מצב בלתי אפשרי עבור בעלי העסקים", מדגישה להב, "הם למעשה נדרשים להחליט אם הם מתרחקים מגוש דן ומקהל הלקוחות שלהם, כדי להימנע מעליית שכר הדירה, או שהם רוכשים לעצמם יחידות נדל"ן עצמאיות, ובכך מבטיחים שיוכלו ל'שלוט בגורלם'. זה הרעיון שעומד בבסיסו של פרויקט הסדנה".

לדבריה, "בבדיקה שקיימנו בחודשים האחרונים במבני תעשיה בגוש דן, מרביתם נבנו שנבנו לפני 20-30 שנה ומאופיינים במפרט דל יחסית, חצו אלה לאחרונה את רף ה-10,000 שקל למ"ר".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר