צילום: RAY-BON / shutterstock.com

השכנים מתנגדים לתמ"א 38? גישור ביוזמת מהנדסת העיר

לראשונה בישראל: בחולון יוזמים תהליכי גישור כדי לפתור מקרים של התנגדויות. כך הסתיים שבו פרויקט נעצר בגלל דיירת אחת

פורסם בתאריך: 28.5.19 11:28

לראשונה בישראל: ביוזמת מהנדסת העיר חולון, יתקיימו תהליכי גישור לפתרון התנגדויות של תושבים לתמ"א 38.

המפגש בין יזמים לדיירים באמצעות תהליך גישור נערך ביוזמתה של מהנדסת העיר חולון, האדריכלית מימי פלג, שהחלה לאחרונה ליישם את הכלי הזה בעבודתה, ככלי לפתרון סכסוכים בתחום התכנון והבנייה. פלג פנתה לעו"ד מיטל תשובה, מנהלת הבית לגישור ובוררות של מרכז השלטון המקומי, והיא ממנפת את שירותי הגישור בכל תחומי מינהל ההנדסה ובמיוחד לטובת פתרון סכסוכים בפרויקטים של התחדשות עירונית.



כך, למשל, יזם בנייה, שנתקל בהתנגדות נמרצת לתמ"א 38 של אחת הדיירות בבניין הסמוך, נפגש עמה בתהליך גישור ולאחר שהבין את הסיבה להתנגדותה הציע לה פתרון שהתקבל על דעתה.

במקרה הזה, הצדדים זומנו להליך של גישור עוד בטרם נערך הדיון בוועדת ההתנגדויות. למרות רמת האמון הנמוכה מצד שני הצדדים, הם הצליחו ליצור שיח מקצועי ביניהם. זאת, לאחר שהדיירת הסבירה כי התנגדותה נובעת מהחשש לבריאות בתה במהלך תקופת הבנייה, משום שהבת סובלת ממחלת ריאות קשה. במסגרת תהליך הגישור נמצא פתרון לדיירת, לפיו בתקופת העבודות, היא תעבור עם בתה  לדירה חלופית. זאת הסתיים הסכסוך והוסרה ההתנגדות.

מהנדסת העיר חולון, מימי פלג. צילום: טל קירשנבאום

פלג ועו"ד תשובה מסבירות כי "מקורות הסכסוך בתכנון ובבנייה רבים ומגוונים, וחלקם דורשים התייחסות לצרכים גלויים וסמויים שלא ניתן לחשוף בהליך רגיל. תמיד מוטב שייפתרו בהליכי גישור ובניית הסכמות, במיוחד כשמדובר במערכת יחסים מתמשכים בין הדיירים בפרויקט לשכנים מסביב  או בין המתנגד-היזם–הרשות המקומית. ישנה חשיבות רבה לניהול דיאלוג המבוסס על צרכי הצדדים ולבניית יחסי אמון כדי שהפרויקט יצא לדרך בשלום".

וצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר