התחדשות עירונית בתל גיבורים: תוספת של 2,000 דירות

כשנה לאחר הדיון הראשון, אישרה הועעדה המקומית את התוכנית שתשנה את פניה של השכונה הוותיקה

פורסם בתאריך: 18.6.19 12:07

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה את תוכנית "התחדשות עירונית בתל גיבורים". המשמעות: פני השכונה צפויים לשתנות לחילוטין.

אתמול (שני) הוועדה המקומית חולון אישרה להפקדה את תוכנית ההתחדשות העירונית בתל גיבורים. זאת כשנה לאחר הדיון הראשון שנערך להפקדת התוכנית. אולם בעקבות העדכונים שנערכו לקראת הפקדתה, הוחלט להביאה לדיון נוסף ולהציג את עיקריה להרכב החדש של הוועדה המקומית חולון.



שכונת תל גיבורים היא אחת השכונות הוותיקות בחולון, שהממוקמת במיקום אסטרטגי, סמוך לתחנת הרכבת וולפסון ולנתיבי איילון. השכונה הוגדרה כמרקם להתחדשות עירונית בתוכנית המתאר ח/2030. התוכנית כוללת תוספת מבני ציבור, הגדלת שטחי הציבור הפתוחים, פתיחת רחובות חדשים והרחבת רחובות קיימים.

על פי התוכנית יתאפשרו ארבעה מסלולי התחדשות עיקריים. אחד המסלולים עוסק במתחמי פינוי בינוי חובה וכולל הוראות להכנתן של תוכניות מפורטות במתחמים המיועדים לפינוי בינוי, לאחר שזוהה בהם צורך לביצוע הפקעות לטובת שצ"פים ו/או שב"צים ו/או דרך חדשה. פירוט מספר יחידות הדיור ושטחי הבנייה למתחם ייקבע לעת הכנת התוכנית המפורטת. עד לאישור תכנית מפורטת יותר רק חיזוק מבנים ללא תוספת זכויות בנייה.

מסלול נוסף הוא מתחמי עידוד פינוי בינוי, אשר כולל הוראות להכנתן של תכניות מפורטות במתחמים המיועדים לפינוי בינוי ואשר זוהה בהם צורך לביצוע הפקעות לטובת שצ"פים ו/או שב"צים ו/או הרחבת דרכים קיימות. פירוט מספר יח"ד ושטחי הבנייה למתחם ייקבע לעת הכנת התוכנית המפורטת. במתחמים אלו תתאפשר הוצאת היתרי בנייה כ"מתחם תמ"א 38 מורחבת", כאשר במקום הכנת תכנית מפורטת ובלבד ישמרו הרחבות הדרכים.

מסלול נוסף הוא מתחמי תמ"א 38 מורחבת. המשמעות: יכללו הוראות שיאפשרו הוצאת היתרי בנייה עם זכויות בנייה מורחבות ביחס לתמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש. במתחמים אלו זוהה צורך להרחבת דרך על ידי זיקת הנאה בתחום מגרשי המגורים.

יצוין כי בכל השכונה התוכנית מאפשרת הוצאת היתרי בנייה בהתאם לתמ"א 38 על עדכוניה. התוכנית מגדירה את מרחב שיקול הדעת של הוועדה המקומית בקביעת סדר העדיפויות למימושם של המתחמים השונים על פי איכות התועלת הציבורית הצפויה ממימושו של כל מתחם.

כמו כן, היא מייצרת מסגרת תכנונית המאפשרת, בשלב הראשון, תוספת של 2,000 דירות מתוך מאגר פוטנציאלי של 45 מתחמי התחדשות. לאחר התוספת של הדירות תיערך בדיקה תנועתית ופרוגרמטית חוזרת לשטחי הציבור על מנת לבחון האם ניתן להוסיף לשכונה יחידות דיור נוספות מתוך המאגר.

בעיריית חולון ציינו כי מימוש התוכנית ייעשה בהדרגה, לאורך תקופה ארוכה, והיא כוללת בתוכה מערכת מעקב ובקרה שתבחן מעת לעת. עוד צוין כי קידום התוכנית הוא יוזמה משותפת של עיריית חולון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התכנית קודמה באגף אדריכלות ותכנון עיר ביחד עם אגף הרישוי שבמינהל ההנדסה וכללה צוות היגוי רב תחומי בראשות מהנדסת העיר, אדר' מימי פלג, ובאמצעות משרד האדריכלים פרחי-צפריר בע"מ.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר