המתחם הלוגיסטי בצומת חולון. ביתה החדש של התחנה המרכזית?

שלב ההתנגדויות: האם התחנה המרכזית החדשה תעבור לצומת חולון?

מחר (שני) תתכנס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לישיבה שבה תדון בהתנגדויות לפרטי תוכנית המתאר 2030. המתנגדים: השכונות הצפוניות ייפגעו

פורסם בתאריך: 14.7.19 15:04

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תתכנס מחר (שני) כדי לדון בקידום התוכנית להתחדשות עירונית של חולון, ותדון גם בהתנגדויות לתוכנית מתאר 2030 לפיהן כוללת התוכנית הקמת מרכז עסקים, מסחר ותחבורה בצומת חולון.

על הפרק עומדות ככל הנראה כמה חלופות לתוכנית הקיימת במתכונתה הנוכחית, אך עם זאת קשה להעריך לפי שעה מה יהיו התוצאות. בהמשך יועברו מסקנות הישיבה אל הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.



תושבים, פעילים חברתיים ופוליטיקאים מחולון מתנגדים נחרצות להעברת התחנה לצומת חולון בטענה כי הדבר יפגע בשכונות הצפוניות שבהן גרין, שכונת עם ואגרובנק. הנושא מעסיק חברי מועצה ופעילים חברתיים כבר כמה שנים – בשנה שעברה הצהיר שר הפנים אריה דרעי על כוונתו לזרז את המהלך להעברת התחנה המרכזית אל צומת חולון, דבר אשר הגביר את קולות ההתנגדות למהלך.

"הוראות הסעיפים בתוכנית המופקדת, המגדירים את השימושים במתחם תכנון 6 א. המסווג בייעוד 'אזור לתכנון בעתיד', לרבות השימוש לתחנת אוטובוסים מרכזית, אינן עומדות בקנה אחד עם הוראות תוכנית המתאר המחוזית ומהווה שימוש המצוי בקונפליקט ובסתירה מהותית עם השימושים הראשיים שהותרו בתמ"מ/5 ועם אופי האזור, כפי שנקבע", נכתב בין השאר בכתב ההתנגדות אשר הוגש אל הוועדה המחוזית בחודש ספטמבר 2018 על ידי חברת המועצה קרן גונן ותושבת שכונת אגרובנק גלית צור.

מעיריית חולון נמסר: "מתחם 'התחנה המרכזית' בשטח שבכניסה לחולון ('צומת חולון') הוא מתחם בשטח המוניציפלי של העיר תל אביב ונמצא בתוכנית המתאר שלה. עיריית חולון מתנגדת להעברת התחנה המרכזית ואף הגישה בג"ץ בנושא שטרם נדון".

עוד נמסר כי "עם זאת, עיריית חולון פועלת בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב בכל מה שקשור לתכנון השטח, למרות שהוא מצוי בתל אביב, כאמור. חשוב לציין, כי תוכנית המתאר של תל אביב אינה מדברת על מתחם שישמש תחנה מרכזית לאוטובוסים אלא על מרכז עסקים ותחבורה. בין היתר, ישמש המתחם מקום מפגש למערכת תחבורה שתכלול אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת כבדה ותשמש את תושבי חולון ברצותם להתנייד ממקום למקום באמצעות התחבורה הציבורית. בכל מקרה, התנגדותה של עיריית חולון להעברת התחנה המרכזית מתל אביב למתחם זה בעינה עומדת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר