צילום: watchara panyajun / shutterstock.com

יזמי תמ"א 38 זועמים על החלטת העירייה לשנות את קווי הבנייה: "נזק של מיליונים"

היזמים יקיימו כנס חירום בעקבות ההוראות החדשות של העירייה: "לא ניתן להוסיף ממד"ים, אז איך בעצם נחזק את הבניין?"

פורסם בתאריך: 2.2.20 18:22

יזמי העיר חולון יקיימו ביום שלישי הקרוב מפגש חירום בעקבות ההוראות החדשות שהוציאה העירייה לגבי תוכניות תמ"א 38/1 לחיזוק מבנים. לטענת היזמים ההוראות החדשות יפגעו בקידום של עשרות פרויקטים בחולון, מה שעלול להוביל לביטולם.



בחולון כידוע קודמו לא מעט פרויקטים של תמ"א 38 לחיזוק מבנים, במסגרתם שופצו וחוזקו בניינים ישנים להם נוספו חדרי ממ"ד, מרפסות שמש ומקומות חניה. תסכולם של היזמים מגיע בעקבות שינויים שגובשו לדבריהם על ידי העירייה, שלא מותירים להם יכולת לבנות חדרי ממ"ד בבניינים.

בעקבות כך אורגן מפגש חירום על ידי נסים אשכנזי מחברת אשכנזי יזמות בע"מ, עם כל יזמי העיר, שייערך ביום שלישי הקרוב בקמפוס חנקין, ובו ישתתף גם נציג מטעם ארגון הקבלנים.

אשכנזי מסביר, כי בעקבות ההוראה לשינוי קווי הבנייה של חיזוק המבנים, לא נותר מקום לממ"דים. "יש כעיקרון את תכנית ח-619 שהעירייה מגבשת. היא שינתה את קווי הבנייה בהוראות הבניינים. אין פה איזו שהיא סיבה מהותית, תמא 38 היא חיזוק. וברגע שהעירייה שינתה את הקווים האלה לא ניתן להוסיף ממד"ים, אז איך בעצם נחזק את הבניין?"

לדבריו, ההוראה החדשה חלה על כל הבניינים שטרם עברו ועדה, ומדובר בכמה עשרות בניינים בכל העיר. "הדיירים גועשים בגלל השינוי הזה. יזמים חתמו על הסכמים, עורכי דין ושמאים. המון כסף יצא לדרך וכל הפרויקט נעצר", אומר אשכנזי.



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית חולון המליצה בפני הוועדה המחוזית להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית שמטרתה לאפשר את ההתחדשות ברחבי העיר בצורה מושכלת ומבוקרת, תוך שמירה על איכות חיי התושבים, בין היתר, באמצעות קביעת הוראות לשמירה על המרחב הציבורי".

"תמ"א 38 היא תוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, מטרה חשובה בפני עצמה, אך עם זאת הבינה הוועדה המקומית, שללא קביעת סייגים ומגבלות עלולה העיר בטווח הארוך להיפגע. לפיכך, נדרש לייצר בתוכנית את האיזונים הנכונים בין האפשרות לחזק מבנים ולחדש אותם מצד אחד, לבין הצורך לשמור על התכנון המתארי הכוללני של העיר והסדרת הפיתוח באופן מיטבי, מצד שני".

"לאור זאת, בתקופה בה מקודמת תוכנית עירונית כה חשובה, נדרש כבר בשלב זה לייצר שקיפות בקרב תושבי העיר והיזמים שפועלים בה, ולכן החליטה הוועדה המקומית לפרסם את הדבר. יודגש, כי אין כל כוונה לפגוע בזכויות התושבים לחזק את המבנים, אלא רק לקבוע את האופן בהוראות הבינוי על פיהם ראוי לעשות כך".

עוד נמסר מהעירייה: "למרחב הציבורי בעיר חשיבות רבה, במיוחד כאשר מדברים על תוספת של יחידות דיור באוכלוסייה שהיא תוצר של תמ"א 38. לכן כשמוסיפים מרחבים מוגנים למבנים קיימים, צריך לבחון היטב היכן הם ימוקמו ואיך הנוכחות שלהם תשפיע על הרחוב. עיריית חולון מחויבת לשמור על איכות החיים בעיר ותמשיך לעשות זאת ככל יכולתה באמצעים תכנוניים כאלה ואחרים".

 

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לעיריה. מספיק עם בניית המפלצות .
    הפתרון העדיף זה פינוי בינוי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר