תקועים בתמ"א: שלוש שנים הדיירים ממתינים לסיום העבודות I צפו:

הדיירים מיואשים: אחרי שבוצעו עבודות חיפוי למבנה, הוצא צו מינהלי להפסקת העבודות

פורסם בתאריך: 21.10.20 15:20

באזורים רבים בחולון מבוצעים בשנים האחרונות עשרות מיזמים של תמ"א 38, במסגרתם בניינים ישנים עוברים חיזוק, שיפוץ, הוספת חדרי ממ"ד ומרפסות שמש. אחד מבניינים אלה ממוקם ברחוב קפלינסקי 10 בקריית עבודה, בו החלו עבודות התמ"א לפני שלוש שנים. המיזם היה אמור להסתיים בחודש יוני 2019, לאחר 18 חודשי עבודה, אולם הפרויקט לא הסתיים, וכעת בניין המגורים ממשיך להיות אתר בנייה. הסיבה: לאחר שהבניין עבר חיפוי הודיעה העירייה כי על הקבלן להחליפו ואף הוציאה צו מינהלי להפסקת העבודות.

הבעיות בפרויקט התעוררו לאחר שבמהלך העבודות הובחן כי הקרקע של הבניין מוגדרת כ"קרקע בולענית". כתוצאה מכך, עוקב נדחה מועד סיום העבודות בשלושה חודשים, על מנת למצוא פתרון לבעיה. בהמשך, הוציא על ידי העירייה צו מנהלי לאחר שנמצא כי עבודות החיפוי של הבניין בוצעו מחומר השונה מהחומר שאושר בהיתר הבנייה ודורשת להחליפו. מבחינת הדיירים מדובר בדרישה מוגזמת עבורם שתצריך אותם להיכנס אל תקופה של עבודות נוספות. הדיירים, מספרים כי מאז שהופסקו העבודות, הבניין עומד בתוך אתר בנייה דומם. למעשה, כל עוד שהצו המנהלי עדיין בתוקף, הקבלן מנוע מלהמשיך את העבודות ולסיימן.



"בבניין הזה מתגוררים תושבים ותיקים, ביניהם אלמנת צה"ל ודיירת שנרדפה על ידי הנאצים. יש גם זוג צעיר שמגדל ילד בעל צרכים מיוחדים", מספרת אחת מדיירות הבניין. "החיים שלנו הפכו לסיוט בגלל הפסקת העבודות. נכנסו אל תוך שנת 2020 כאתר של עבודות ואנחנו לא יודעים מתי זה יסתיים. אנחנו צריכים שהעירייה תיתן אישור".

הדיירים מציינים כי פנו אל עיריית חולון ארבע פעמים על מנת ולמצוא פתרון שיביא להסרת הצו. לדבריהם עד כה פניותיהם לא נענו. כמו כן, במהלך התקופה האחרונה, פנה היזם אף הוא לעירייה, מספר פעמים במכתבים שונים, ואף באמצעות עורכי דינו .

הדיירים מדגישים כי המציאות בה הם חיים היא בלתי נסבלת. לדבריהם בבניין יש נזקי רטיבות, בחדרי המדרגות ובדירות יש עובש, אין חיבור גז בבניין יותר משלוש שנים, אין חיבור של החברת חשמל לתשתית תלת פאזי – מה שמונע חיבור למזגנים. בנוסף, מדרכת חזית הבינין שבורה ולא מאפשרת מעבר לעגלת תינוק או כיסא גלגלים.

"דרישת העירייה להסיר את החיפוי הקיים ולהחליפו בחיפוי אבן חדש, הליך המצריך הקמת פיגומים ועבודה של כשלושה חודשים לפחות, היא החלטת הרת אסון עבורנו", אומרים הדיירים, "העובדה כי יוקמו פיגומים, ללא הגנה על הבתים הקיימים, מטילה איימה על התושבים המבוגרים ועל הילדים הקטנים שנאלצים להיות בבתים במהלך היום בשל הנחיות הסגר בעקבות נגיף הקורונה".

"בקשתנו היא לאפשר ליזם ולקבלן להתקדם עם עבודתו ובכך לסיים את הפרויקט בהקדם, לאפשר לו להתקין לנו הגנות, לסיים את עבודתו, להקל על הדרישות בכדי שאנו הדיירים נוכל לשוב לשגרת חיים מהר ככל האפשר", ממשיכים הדיירים.

ל"השקמה חולון" נודע כי לפני זמן קצר הגיעו פקחי העירייה אל אתר הבנייה של הבניין וחילקו דוחות על פסולת בניין. כמו כן, עוד נודע כי העירייה העבירה מסר ליזמים כי לא הוועדה אשר דנה בתוכנית החיפוי שהציעו, לא תאשר אותה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בבניין האמור בוצע ציפוי של המבנה בחומר שלא אושר ע"י הוועדה ולא על פי היתר הבנייה שניתן למבנה. על כן נאלצה העירייה לעצור את המשך עבודות הבנייה ואת אכלוס המבנה עד להחלפת הציפוי בחומר שאושר או שיאושר (לכשיוגשו חלופות) על ידי הוועדה".

מטעם קבוצת עשהאל, החברה היזמית של פרוייקט התמ"א 38 בבניין, נמסר בתגובה: "החיפוי שהושם בבניין הוא תקני ומאושר כמעט בכל העיריות בארץ. עיריית חולון היא היחידה שמסרבת לאשר את החיפוי הזה כמעט ללא נימוקים. הנימוק היחיד של העירייה היה שאין תקן לחיפוי. כשהצגנו בפני העירייה את התקן של החיפוי, התבקשנו להציג עוד תקן. כשהבאנו תקן ממכון התקנים, נאמר לנו בעירייה שהיא לא מאשרת את החיפוי, שוב ללא כל הסבר".

"הסירוב של העירייה הוא לא מידתי ולא מוסבר. כשיש החלטה, לצורך העניין, של מהנדס עיר, צריך לנמק אותה. עד היום אנו מנסים להבין מדוע לא מאשרת העירייה את החיפוי. מי שהוציא את ההיתר של החיפוי הוא אדריכל מטעמנו, שלאחר בחינה שלו, הוא נתן את אישורו. זה דבר שמקובל ועושים אותו בכל מקום. באה העירייה שתופסת את התושבים שלה כבני ערובה, ואומרת שהיא לא מוכנה לדון בתוכנית החיפוי".

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר