בניין עיריית חולון. צילום: אלי נאמן לאתר
בניין עיריית חולון. צילום: אלי נאמן לאתר

איך מתקבלות החלטות חשובות לחולון בוועדה המקומית?

כך מתארים חברי הוועדה וכך מסבירה העירייה את הדיון האחרון של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה

פורסם בתאריך: 27.10.20 14:41

מסמך שהגיע לידי "השקמה חולון" חושף כי במהלך הכינוס של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בשבוע שעבר, ראש עיריית חולון, מוטי ששון, לא נתן לחברי הוועדה את האפשרות להצביע ולדון על תוכניות התמ"א וההתחדשות העירונית בעיר. הם מצידם זעמו על ההחלטה ודרשו לכנס ישיבה חדשה.

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה מקומית של חולון לדיון מקוון בתוכנית ח-610, תוכנית עירונית של כל מיזמי התמ"א בעיר. הפגישה הייתה אמורה לכלול דיון מעמיק על מיזמי ההתחדשות העירונית וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה (תמ"א 38).

ואולם, מפרוטוקול הוועדה עולה כי ששון ציין שאין צורך בהצבעה ונעל את הישיבה. בהחלטה נכתב כי "מהנדסת העיר ממליצה לאשר את השינויים המפורטים לעיל בהתאם להערות מתכננת המחוז, ולקדם את התוכנית להפקדה".



מספר חברי ועדה טענו כי מדובר בהחלטה חד צדדית מצדו של ראש העירייה, ודרשו לכנס את הישיבה מחדש. "הוועדה המקומית היא אחת הועדות החשובות ביותר בעיר", אומר חבר מועצת העיר חולון וחבר הוועדה זאב ניסים. "הוועדה אחראית על מרחב תכנון מקומי ומורכבת מנבחרי ציבור. חולון היא עיר מאוד צפופה וכל שינוי בה מצריך דיון מעמיק. לא יעלה על הדעת שנושאים כאלו חשובים של שינוי העיר בדיון שבו אי אפשר להשחיל מילה ובטח שלא לקיים דיון מעמיק. יתרה מזאת, מוטי ששון לא ערך הצבעה וכך נעל את הישיבה. פניתי אליו ודרשתי לקיים ישיבה נוספת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מטרת הדיון בוועדה המקומית היתה להציג בפני חברי הוועדה את השינויים שהוטמעו בתוכנית לאור הערות מתכננת המחוז, וזאת בהתאם לסמכות שניתנה לה בחוק. יצוין, כי התוכנית הינה בסמכות הוועדה המחוזית ולכן הצבעת חברי הוועדה המקומית אינה רלוונטית במקרה זה. הצגת הדברים לוועדה המקומית אינה מחויבת בחוק והיא התקיימה בהתאם למדיניות ראש העירייה לשקיפות מלאה בהליכי התכנון בפני חברי הוועדה המקומית, לרבות בתוכניות שאינן בסמכותם".

חבר המועצה וחבר הועדה עו"ד ניסן זכריה לא מקבל את תגובת העירייה ואומר: "מהנדסת העיר ציינה שחברי הוועדה מאשרים את השינויים, אם יש שינוי ומעבירים להפקדה חובה לאשר ע"י הוועדה המקומית. תגובה לא עניינית וסותרת את הכתוב. מתכננת המחוז רק ממליצה, הוועדה היא זו שמאשרת או לא".

עוד הוסיף עו"ד זכריה כי "דיון בנושא כל כך חשוב שישפיע על העיר בכלל יש לקיים בישיבה רגילה ולא באמצעות זום או כל תוכנה מרחוק. מיעוט חבריי הוועדה שנטלו חלק בישיבה הוירטואלית מצדיק מחד, ומאידך נושא חשוב כל כך שיש לו השפעות על המשך התפתחותה של העיר. ברור שאין כל משמעות לישיבה שהתקיימה ללא הצבעה".

בעקבות פנייתו של עו"ד ניסן זכריה סוכם כי תתקיים ביום ראשון הקרוב ישיבת ועדה מקומית.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לילי איכפת לי

    איך מתקבלות החלטות ? נוו בחייאת כמו כל דבר בעיר שנהייתה מעיר הילדים לעיר המכוערת והמטונפת ככה מתקבלות ההחלטות להרוס את העיר עוד יותר שכולם יברחו ממנה אז בואו נודה למוטי אסון כי להרוס זה הכי קל לשמר ולשפר זה כבר דיון יותר מידי מורכב לנבחרי העיר

  2. יוסי-ועדת תיכנון?

    אין בעיר הזו לא תיכנון ולא בטיח!
    מחלקת ההנדסה בעירייה ישנה עמוק עמוק.
    לא מוציאה תוכניות ולא כלום….ישנים!!!
    קחו את ח-500….מי מתכנן?

  3. משה

    שנכנסים לבניין העירייה רואים כמה עליבות, הכל שם ישן כמו לפני 20 שנה מתפלאים למה לא זז כלום בעיר הזאת. פחחח אשפה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגשנו התנגדות לבניה ולא אפשרו לנו להופיע וגם לא לעורכת הדין שלנו.אפילו שהפגישה היתה בזום
    סתימת פיות
    בוועדת הערר המחוזית שהגשנו שלחו את העירייה לעשות שיעורי בית כי באו לא מוכנים עם תשובות(כי גם לא התקיים דיון ענייני בוועדה המקומית)

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר